به گزارش افکارنیوز، کسب مقام نایب قهرمانی اسنوکر تیمی ایران در مسابقات جهانی شش توپ IBSF را نتیجه برنامه ریزی بلندمدت فدراسیون در استعداد یابی و نیز عملکرد بسیار خوب سرخوش و وفایی در این مسابقات دانست و اظهار کرد: این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و بازیکنان ایران نیز استحقاق کسب مقام قهرمانی را داشتند اما به دلیل خستگی و فشار بیش از حد بازیها به این دلیل که همزمان این دو در مسابقات انفرادی نیز شرکت کردند در فینال مقابل پاکستان تن به شکست دادند و این امر میسر نشد. قطعا سعی خواهیم کرد در مسابقات بعدی به دنبال قهرمانی در جهان باشیم هر چند کسب مقام دومی در مسابقات جهانی کار بسیار بزرگی بود.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به مشکلات مالی این فدراسیون اشاره کرد و گفت: به تازگی مبلغ بسیار ناچیزی به ما تعلق گرفته است که جوابگوی نیازهایمان بطور کامل نیست. البته تمامی فدراسیون ها با این مشکل دست به گریبانند و ما نیز تمام سعی خود را می کنیم تا با وجود این کمبودها برنامه های خود را به نحو مطلوب پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: در این فدراسیون برنامه ریزی های مختلفی کرده و تدابیری اندیشیده ایم تا بتوانیم در فرهنگ سازی مردم موثر باشیم و بتوانیم این رشته را در ایران شکوفا کنیم.

وی افزود: به طور طبیعی رشته ای موفق خواهد بود که در کنار توجه به برنامه های مختلف، از مقوله استعدادیابی غافل نشود.

اسکندری با اشاره به کسب مقام قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ توسط حسین وفایی گفت: این موضوع در مسابقاتی که در سال ۲۰۱۱ در کشور هندوستان برگزار شد، با کسب عنوان قهرمانی توسط حسین وفایی جوان ۱۷ ساله آبادانی، به اثبات رسید و این نوع استعدادهای درخشان در ایران به وفور یافت می شوkد کما اینکه تعداد سیصد و پنجاه هزار نفر در ایران به بازی بیلیارد می پردازند و به آن علاقمند هستند و یکی از برنامه های مهم ما جذب استعدادهاست. ضمن آن که در کنار توجه به برپایی کلاس های مربیگری، بازیکنان تیم ملی را نیز به تناوب به استان های کشور اعزام می کنیم تا آنها تجارب خود را به بازیکنان و ورزشکاران علاقه مند منتقل کنند.

رییس فدراسیون بیلیارد به استانداردسازی در بحث میزهای بیلیارد تاکید کرد و گفت: در پایگاه قهرمانی فدراسیون بیلیارد میزهای استاندارد تهیه کرده ایم و قدم بعدی ما که بسیار نیز مهم است این است که برای اولین بار پایگاه قهرمانی حرفه ای را در مجموعه ورزشی انقلاب ایجاد کنیم. همچنین از این پس مهر تاییدیه فدراسیون روی کلیه میزهای استاندارد حک خواهد شد.