فرصت شناخت ترکیب تیم ملی!

به گزارش افکارنیوز، پیروزی در این بازی جدا از آنکه سه امتیاز در قدم اول برای تیم ملی به همراه می‌آورد کی‌روش را با میزان آمادگی مردانش در یک پیکار رسمی آشنا خواهد کرد.

با توجه به رویه موجود به نظر می‌رسد تیم ملی حداقل تا پایان سال جاری نتواند بازی تدارکاتی مهمی برگزار کند که این بازی‌ها موجب می‌شود فوتبال ایران ماه‌های مانده به جام جهانی محک جدی بخورد.

به نوعی این بازی‌ها برای فوتبال ایران فیفا دی هایی مخفی به شمار می‌آید که باید نهایت بهره را از آن برد و کی روش نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

مربیان تیم ملی پیش از بازی با تایلند در فکر این هستند که بازیکنان خود را برای جام جهانی تابستان سال آینده در برخی پستها بشناسند. برای مثال در پست دفاع راست به نظر می‌رسد، فرصت بازی به بیت آشور که نمی دانیم حد و اندازه فنی اش در چه سطحی است، داده بشود.

با توجه به مصدومیت خسرو حیدری این فرصت برای دقایق کوتاهی هم که شده به بازیکن ایرانی - آمریکایی داده خواهد شد.

طبق آخرین اخبار گفته می‌شود، بیت آشور جایی در ترکیب اصلی ندارد، اما به نظر می‌رسد کی روش دقایقی او را در ترکیب قرار دهد.

در دیگر پستها به تقریب تیم ملی همه بازیکنان اصلی اش را می‌شناسد و فقط در این میدان اندک فرصتی پدید می‌آید تا کی روش و همکارانش جانشینهای قابل اعتمادی را برای برخی پستها بیابند. در دفاع وسط تکلیف کاملاً مشخص است.

منتظری و حسینی آن جا را در اختیار خود قرار داده اند و به نظر نمی رسد تا پس از جام جهانی این پست تغییری کند.
در پست دفاع چپ هنوز کی روش به قطعیت نرسیده. البته در این بازی هاشم بیک زاده همچنان در ترکیب اصلی قرارخواهد داشت، اما شانس مهرداد پولادی را نباید برای قرارگرفتن در این پست کم دانست.

شاید تا جام جهانی شانس این بازیکن بیشتر هم بشود. البته حاج صفی را هم داریم که به نظر می‌رسد در این بازی فرصت بازی و آزمون دوباره این بازیکن را کی روش از کف ندهد. در خط میانی هم با بودن آندو، نکونام، جباری و در خط حمله، دژاگه، قوچان نژاد و شجاعی تکلیف مشخص شده است.

اما در پست هافبک و مهاجم نیز گزینه هایی مطرح هستند. برای مثال در خط حمله می‌شود روی خلعتبری حتی به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی اعتماد کرد. یا علی کریمی که شاید بعد‌ها به تیم ملی اضافه بشود.

بزرگترین دغدغه کی روش تا آستانه شروع جام جهانی یافتن یک دروازه بان مطمئن است.

دغدغه یافتن یک مدافع چپ یا راست آماده آن قدر زیاد نیست اما وقتی به انتخاب مرد شماره یک تیم ملی میاندیشیم در مییابیم که پیچیده ترین انتخاب ممکن برای کی روش و همکاران انتخاب دروازه اول تیم ملی است که شاید در بازی سه شنبه شب دانیال داوری خیالمان را بابت داشتن یک دروازه بان آماده آسوده کند.