قلعه نویی: عده ای گرگ صفت به من حمله کردند

به گزارش افکارنیوز، امیر قلعه‌نویی که روی خط برنامه ورزش و مردم آمده بود در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: «از علی کفاشیان به دلیل زحماتی که می‌کشد، تشکر می‌کنم. در دوره ایشان تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان به جام جهانی صعود کردند.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به اینکه در کمیته فنی مسئولیت داشتم شاهد انجام کارهای زیربنایی او برای فوتبال‌مان بودم که به صورت اصولی کار می‌کرد. کفاشیان از جنس ورزش است و جا دارد از زحمات او و همچنین خسروی‌وفا که در کارشان زحمت می‌کشند، تشکر کنم.»

سرمربی استقلال در مورد دیدار ایران و تایلند عنوان کرد: «واقعیتش را بگویم به دلیل اینکه به جشن عروسی فرزندان مهدی تاج و اصغر حاجیلو دعوت شده بودم نتوانستم این دیدار را تماشا کنم. با توجه به اینکه ۴،۵ بازیکن ما در تیم ملی حضور داشتند با امید نمازی که در تمرین استقلال شرکت کرده بود به نقطه نظراتی رسیدیم.»

قلعه‌نویی با بیان اینکه «با توجه به اینکه تیم ملی ۴ ماه تعطیل بود این نوع نمایش از تیم کی‌روش طبیعی بود»، افزود: «من اختلاف‌نظرهایی با کارلوس کی‌روش دارم اما باید بگویم تیم‌هایی چون استرالیا و کره‌جنوبی بازی‌های فیفا‌دی خود را انجام می‌دهند، آن هم بدون اینکه اردویی تشکیل دهند.»

وی با بیان اینکه کفاشیان برای تیم ملی تلاش می‌کند، تصریح کرد: «تلاش کفاشیان به تنهایی کافی نیست و از رئیس جمهور، وزارت ورزش و جوانان تا اهالی مطبوعات باید کمک کنند که کی‌روش برنامه‌های خود را پیاده کند تا با آمادگی مطلوب به جام جهانی برویم. نباید توقع داشته باشیم تیم ملی پس از ۴ ماه تعطیلی شرایط ایده‌آلی داشته باشد. با این وجود شنیدم که از دقایق ۵۵ تا ۷۵ تیم ملی بازی سرعتی و خوبی را انجام داده است و توانسته ۲ موقعیت گل ایجاد کند که این نشان می‌دهد تیم ملی کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد.»

سرمربی استقلال در خصوص اظهارات کی‌روش مبنی بر اینکه پس از بازگشت از برزیل با امیر قلعه‌نویی و علی دایی صحبت خواهد کرد، گفت: «برای نخستین بار می‌خواهم واقعیتی را بیان کنم. این مسئله امانتی بین من و کفاشیان بود.»

قلعه‌نویی یادآوری کرد: «روزی که در کمیته فنی بودم کفاشیان من را نگه داشت و ۳ نام به من داد و گفت برو روی این ۳ نام تحقیق کن و نظرات خود را بده. من با ۲ نفر از اهالی فن از جمله امیر حاج‌رضایی ۴۸ ساعت وقت گذاشتیم و در نهایت اعلام کردم کی‌روش با توجه به سابقه‌ای که دارد می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. من این مسئله را برای نخستین‌بار بیان می‌کنم.»(کفاشیان که میهمان حضوری برنامه بود، این مسئله را تایید کرد)

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه کی‌روش با او در زمانی که سرمربی تراکتورسازی بوده جلسه می‌گذاشته است، ادامه داد: «وظیفه ما این است که به کی‌روش کمک کنیم. وقتی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به تیم لبنان باخت تنها مربی که از کی‌روش حمایت کرد، من بودم. کی‌روش به همین دلیل همکارانش را به تمرین استقلال فرستاد تا از من تشکر کنند. وظیفه مردانگی ما است که از تیم ملی حمایت کنیم اما جایی هم که انتقاد باشد باید انتقاد کرد.»

سرمربی استقلال در مورد دیدار فردای استقلال با تیم نفت تهران عنوان کرد: «تیم ما به ۴ قسمت تقسیم شده است. بعضی از بازیکنان مصدوم، برخی در تمرین تیم ملی بزرگسالان، برخی در تیم امیدها و بعضی از بازیکنانی که با ما تمرین کرده‌ بودند و از روز چهارشنبه همه بازیکنان جمع شدند. خسرو حیدری، احمد جمشیدیان و محمد قاضی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم اما ساموئل به ایران بازگشته است و شرایط بدی نداریم.»

قلعه‌نویی با اشاره به تیم نفت تهران اضافه کرد: «نفت تیم خوبی دارد و گل‌محمدی از سرمایه‌های فوتبال ما است. یحیی بچه‌ محل ما و اهل نازی‌آباد است. او در این مدت نشان داده است که مربی بزرگی می‌شود.»
وی درباره حضور داود حقی در تمرینات استقلال گفت: ‌ «حقی پیش از این بازیکن من بوده و فعلاً در حال تست کردن او هستیم.»

سرمربی استقلال با اشاره به انتقادهایی که در چند وقت اخیر از او و این تیم شده است، تصریح کرد: در این چند وقت برخی گرگ صفت به من حمله کردند. خوشحالم که پس از ۳ سال که به استقلال بازگشتم با هزار مشکلات هم قهرمان ایران شدیم و هم به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه یافتیم. مردم بدانند قلعهنویی که به استقلال بازگشت این تیم را قهرمان ایران کرد و به جمع ۴ تیم آسیا برد. این عنوان تنها برای من نیست و برای یک گروه از مدیرعامل محترم گرفته تا کادر فنی نقش داشتهاند و من امیر قلعهنویی کمترین نقش را داشتهام. با این وجود خیلیها در این چند وقت خواستند ذهن مردم را به هم بریزند.