هدف‌مان راهیابی به جمع ۴ تیم برتر است

به گزارش افکارنیوز، علی دوستی مهر در آستانه نخستین دیدار تیم نوجوانان در جام جهانی امارات به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تیم ما شرایط خوبی دارد و برای برتری مقابل آرژانتین به میدان خواهیم رفت. هرچند این تیم بسیار قدرتمند است و در همه رده ها مدعی بوده اما ما هم ایران هستیم و برای موفقیت و صعود از گروه به این مسابقات آمدیم و آماده بازی با حریفان از جمله آرژانتین هستیم.

سرمربی تیم نوجوانان خاطرنشان کرد: ۵ بازی که در آلمان داشتیم به ما بسیار کمک کرد. مهدی مهدوی‌کیا شرایط بازی با تیم های خوب در رده سنی زیر ۱۹ سال را آماده کرد که سبب شد ترکیب خودمان را پیدا و نقاط ضعف و قوتمان را بررسی کنیم بخصوص اینکه سبک بازی اتریش و کانادا به تیم هایی که با آنها بازی کردیم نزدیک است.

وی افزود: اردوی آلمان شکل و شخصیت تیم ما را عوض کرد و پرستیژ تیم ما برای موفقیت در جام جهانی بیشتر شد. هدفمان این است که بازی های خوبی را انجام دهیم و هم از گروه صعود کنیم و هم به جمع ۴ تیم برتر راه یابیم.

سرمربی تیم نوجوانان درباره اینکه اگر این تیم با تدارکات بیشتری آماده می شد، در جام جهانی شانس بیشتری برای موفقیت داشت تصریح کرد: اگر فدراسیون این بضاعت را داشت و وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون حمایت می کرد تا بتوانیم ۳۰ یا ۴۰ دیدار تدارکاتی خارجی داشته باشیم با بهترین شرایط به جام جهانی می رفتیم. تیم های دیگری که قدم به جام جهانی نوجوانان می گذارند کمتر از ۵۰ بازی بین المللی ندارند.

دوستی مهر درباره موفقیت تیم جوانان در راهیابی به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به تسنیم گفت: ما برای تیم جوانان زمان خیلی کمی داشتیم اما در همین ۲،۳ ماه کار خوبی انجام شد و با غیرت بازیکنان توانستیم به دور نهایی راه پیدا کنیم. تیم جوانان در همین مدت کم به خوبی از سوی فدراسیون حمایت شد. این تیم با بلاروس بازی کرد و یک بازی با کویت و چند بازی در چین انجام دادیم.

وی در مورد شانس این تیم برای راهیابی به جام جهانی جوانان تاکید کرد: اگر از همین امروز زمان را از دست ندهیم، ۵۰ بازی تدارکاتی خارجی و حضور در تورنمنت های بین المللی را در دستور کار قرار دهیم این تیم شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت.

سرمربی تیم نوجوانان در این مورد که وقتی تیم بزرگسالان نمی تواند اردوهای تدارکاتی خود را برگزار کند، چه مجالی برای تیم های پایه می ماند، تصریح کرد: در ایران فوتبال را از بالا شروع می کنیم اما در همه دنیا فوتبال را از پایه آغاز می‌کنند. اگر بخواهیم تیم بزرگسالان ما خوب نتیجه بگیرد، باید تیم جوانان و امید خوبی داشته باشیم. تا زمانی که این گونه نباشد تا هزار سال دیگر وضع ما همین است.

دوستی مهر افزود: تا زمانی که مدیران باشگاه‌های ما و فدراسیون به جای توجه به تیم‌های پایه توجهشان به تیم بزرگسالان باشد فوتبال ما درجه ۳ باقی می ماند و رقیبانمان از ژاپن و کره جنوبی گرفته در آسیا تا تیم هایی ترکیه و دیگر تیم‌ها به پیشرفت ادامه می دهند، حتی کشورهایی چون امارات و قطر نیز از ما جلو می زنند. اگر می خواهیم حرفه ای فکر کنیم باید همه بسیج شویم و تیم های پایه خود را قوی کنیم. اگر باشگاه‌ها تیم های پایه را قوی کنند فوتبال ملی ما هم قوی می شود.

وی در مورد اینکه سردار آزمون گفته علاقه دارد در رئال مادرید بازی کند هم به تسنیم گفت: چرا نمی تواند؟ جوان های ایرانی می توانند در بزرگترین تیم های فوتبال دنیا بازی کنند. آنها شعور، عاطفه و استعداد بالایی دارند. فقط خدا کند اسیر تکبر نشوند. تکبر ریشه تمام بدبختی هاست. اگر خودپسندی را کنار بگذاریم بازیکنان ما می توانند در تیم های بزرگ بازی کنند. مگر نکونام در اسپانیا و مهدوی کیا در آلمان بازی نکردند؟ آزمون هم می تواند در رئال مادرید، بارسلونا یا بایرن مونیخ بازی کند.

سرمربی تیم نوجوانان درباره اینکه آیا او طرفدار بارسلوناست که از این تیم اسم آورده گفت: تیم هایی که خوب بازی می کنند را دوست دارم. الان بایرن خوب بازی میکند همان حفظ توپ بارسا را با نظم فوتبال آلمان در هم آمیخته و یک ترکیب بسیار خوب را درست کرده و همه ما از دیدن بازی هایش لذت می بریم.