چرا قلعه‌نویی حرف‌هایم را به خودش گرفت؟

به گزارش افکارنیوز، امیررضا واعظی آشتیانی در واکنش به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی که امروز در نشست خبری مطرح کرد، توضیح داد: ایشان گفته است، به او لقب پهلوان داده‌ام. این در حالی است که با هرکس که صحبت می‌کنم به او می‌گویم " پهلوان " و این تکیه‌کلام من است. با این حال قلعه‌نویی همه جا مصاحبه کرده و از این حرف من ذوق‌زده شده است. با هرکس صحبت می‌کنم می‌گویم چطوری پهلوان! البته مگر پهلوانی باعثمی‌شود یک فرد از همه‌ عیوب مبرا شود؟

وی ادامه داد: قلعه‌نویی می‌گوید چند نفر را واسطه کردم تا از او حلالیت بطلبم. اولا باید بگویم این پیشنهاد را یکی از خبرنگاران به من داد و گفت حالا که به مکه می‌روی بیا و با فلانی تماس بگیر. من هم گفتم اشکالی ندارد و این جزو اخلاقیات و رسوم دینی ماست که قبل از رفتن به حج با نزدیکان خداحافظی کنیم. حال این کار من تناقض دارد؟ او باید به پارادوکس‌های رفتاری‌اش پاسخ دهد. او باید بگوید چرا تا دیروز که می‌گفت دست‌های پشت پرده و ناپاک در کار است حالا یک شبه نابود شده‌اند. آیا آقایان آب توبه روی ناپاکی فوتبال ریخته‌اند؟ فکر می‌کنم ایشان دچار پارادوکس شده است و نمی‌داند در گذشته چه گفته و الان چه می‌گوید.

مدیرعامل سابق استقلال با بیان این‌که هیچ‌گاه در مصاحبه‌هایش اسم امید طیری را نیاورده و نگفته که او پیشنهاد تبانی به روشن ایرماتف داده است، تصریح کرد: به هیچ عنوان اسم طیری را نیاوردم. حتی در مصاحبه‌ام گفته بودم یکی از مسوولان استقلال این پیشنهاد را به من داده است. این مسئول در فصلی که من بودم از استقلال رفت و چند سال بعد دوباره بازگشت. حرف‌هایی که آقایان می‌زنند باعثمی‌شود اگر یک نفر هم بخواهد از کسی حلالیت بطلبد، مورد بازخواست قرار گیرد. ضمن این‌که از پیشنهاد آن خبرنگار استقبال کردم در حالی که در مقام قائم‌مقام تربیت بدنی بودم با قلعه‌نویی تماس گرفتم. آقای قلعه‌نویی! دینداری به روضه برپا کردن نیست. معنای دینداری این است که کلام ما درست باشد.

آشتیانی اضافه کرد: شما می‌گویید عده‌ای آمده‌اند و تعداد تماشاگران را در ورزشگاه کم می‌کنند. چرا به رفتار خودتان توجه نمی‌کنید؟ شما به دانش فنی خودت شک کن. استادیوم‌ها را آلوده کرده‌اید و گفتمان بی‌پایه فرهنگی به واسطه‌ برخی مدیران و سرمربیان در فوتبال رواج پیدا کرده است. من همیشه این مثال را زده‌ام. این‌که دولت بخواهد نابسامانی‌های اقتصادی را گردن مردم بیندازد کار درستی نیست. سه فصل است که تماشاگران با فوتبال قهر کرده‌اند؛ چون بازی‌ها بی‌کیفیت است.

وی هم‌چنین با طرح این پرسش که مگر در مصاحبه‌اش به قلعه‌نویی لقب ناپاک داده است، به ایسنا گفت: چرا آقایان به خودشان می‌گیرند؟ یعنی کل ناپاکی فوتبال ما تنها به این یک نفر مربوط می‌شود؟ چرا آب در لانه‌ مورچه می‌ریزند، برخی مورچه‌ها بیرون می‌آیند؟ این‌که گفته‌ام مقام سومی من پاک‌تر از قهرمانی آقایان است به چهار سال پیش برمی‌گردد و قبل از این‌که استقلال قهرمان شود، آن را گفتم. حال اگر آقایان ناپاک هستند باید به خودشان بیایند و پیش خدای خودشان پاسخگو باشند. هم‌چنین حجت‌الاسلام علیپور این موارد را پیگیری می‌کند. فکر می‌کنم آقایان باید به اعمال و رفتارشان رجوع کنند. حرف‌های الان من جدید نیست. آنها را پنج سال پیش گفته‌ام و آن موقع هم اشاره داشتم که یکی آمده و به داور ازبک پیشنهاد داده است. این جمله را هر سال هم تکرار کردم اما جالب است چرا این افراد به خودشان گرفته‌اند. ولی من که ابایی ندارم.

واعظی آشتیانی همچنین در ادامه گفتوگویش با ایسنا به قسمت دیگری از صحبتهای قلعهنویی اشاره کرد و گفت: ایشان گفته است چرا واعظ مصاحبه ورزشی میکند. بنده ۱/۵ سال است که در رادیو دربارهی مسائل اقتصاد ورزشی صحبت میکنم. باید از تو اجازه بگیرم؟ مگر اختیار من دست شماست؟ بنده مثل برخی آقایان پول به خبرنگار و سردبیر نمیدهم تا مصاحبهام را چاپ کند. یک نفر پیدا شود و بگوید یک ریال از من بابت چاپ مصاحبهام گرفته است. بیشتر مصاحبههای من مدیریتی و اقتصادی است. در کدام مصاحبه راجع به استقلال حرف زدهام؟ اگر هم صحبتی میکنم راجع به مسائل کلی است. حال اینکه کسی خوشش نمیآید به من مربوط نمیشود. دیگران هم حق دارند حرفم را نقد کنند اما نقد داریم تا نقد. مثل اینکه نقد برخی آقایان با حب و بغض است.