به گزارش افکارنیوز، امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اظهارات جدید امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با نفت گفت: ظاهرا ایشان حافظه تاریخی‌ا‌ش خوب کار نمی‌کند. اگر او یک مصاحبه از من پیدا کرد که بنده در مورد امید طیری صحبت کرده باشم من می‌روم و خانه نشین می‌شوم و دیگر با ورزش کار نداریم ولی اگر او نتوانست این کار را بکند از فوتبال برود. قلعه‌نویی ابتدا این ادعایش را ثابت کند که من گفته‌ام طیری در آن ماجرا دست داشته است. حافظه تاریخی او با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: با روضه‌ خوانی دین آدم بالا نمی‌رود و برگزاری مراسم روضه‌ خوانی نشانگر دینداری زیاد نیست. بهتر است معلومات دینی‌اش را افزایش دهد. حلالیت خواستن یک رسم دینی است. آدم باید قبل از سفر به مکه حلالیت بخواهد چه از آدم خوب وچه از آدم بد. اگر هم حلالیت نخواست اشکالی پیش نمی‌آید. این یک رسم و مرام دینی است. من به تکلیف اخلاقی‌ام عمل کردم. البته این کار را به پیشنهاد و واسطه‌گری هومن جعفری انجام دادم. این روزنامه‌نگار که از من هم جوان‌تر است به من پیشنهاد داد که قبل از سفر به مکه با قلعه‌نویی خوش وبشی بکنم من گفتم با کسی قهر نیستم و مشکلی هم ندارم که در نهایت با پیشنهاد او که پیشنهاد خوبی هم بود این کار را کردم.

مدیرعامل سابق استقلال با اشاره به واژه پهلوان که به قلعه‌نویی گفته است، اظهار داشت: تکه کلام من پهلوان است و فقط به قلعه‌نویی این حرف را نزدم. این امیر قلعه‌نویی بود که بعد از آن مکالمه این بحث‌ها را در رسانه مطرح کرد وگفت واعظ به من گفته است پهلوان. آقای قلعه‌نویی ۱۳ امتیاز از ذوب‌آهن جلو بودی و بعد ۳ امتیاز از این تیم عقب افتادی. در لیگ قهرمانان آسیا نتایج بدی گرفتی. با این حال من از تو حمایت کردم. بهتر است به حافظه تاریخی‌ات مراجعه کنی. خودت در مصاحبه‌هایت زمانی که در سپاهان بودی گفتی واعظ آشتیانی در بحران روحی به من پیشنهاد داد که در استقلال بمانم. آیا اینها هم دروغ است؟ یا دروغ را فقط به نفع خودت تفسیر می‌کنی؟ من با صمد مرفاوی هم همین کار را کردم و سه هفته قبل از پایان لیگ به او پیشنهاد کردم که قراردادش را تمدید کند برای اینکه شیرازه تیم از هم نپاشد. آقای قلعه‌نویی اگر به حرف‌هایت اعتقاد و ایمان داری باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشی. من هم اگر اعتقاد داشته باشم در پیشگاه خدا مسئولم.

مدیرعامل سابق استقلال در مورد اینکه به اتاق قلعه‌نویی رفته و از او لیست خواسته، گفت: من که نگفتم لیست را در همان لحظه به من بدهد ضمن اینکه شروع بداخلاقی‌ها از جانب قلعه‌نویی بود. او بود که در برنامه ۹۰ هیئت مدیره باشگاه را محکوم کرد و گفت اگر در آسیا نتیجه نگرفتیم به این دلیل بود که عنایتی را نگرفتند و به هیئت مدیره نسبت دروغ داد. قلعه‌نویی ۵ سال است که رفته صورت جلسه هیئت مدیره‌ای را بیاورد که در آن مصوب شده بود رضا عنایتی باید جذب شود. شما که اکنون در استقلال هستی برو و این صورتجلسه را پیدا کن و ارائه بده. مگر شما نگفتی هیئت مدیره مصوب کرده رضا عنایتی را جذب کنند. پس این صورتجلسه کجاست؟ من دروغگو هستم یا شما؟

وی افزود: من نمی‌دانستم که برای صحبت در مورد ورزش باید از ایشان اجازه بگیرم یا اینکه رسانه‌ها هم باید از ایشان اجازه بگیرند تا با من صحبت کنند. من که برای رسانه‌ها خرج نمی‌کنم تا بخواهند در صفحه اول و دوم عکس و مطلب بگذارند. حتما رسانه‌ها چیزی از من دیده‌اند که به سراغ من می‌آیند. من در مورد اقتصاد در ورزش حرف دارم. شما چه دارید که بگویید؟ شما که می‌گویید عده‌ای آمدند تعداد تماشاگران فوتبال را کم کنند بهتر است به جای این صحبت‌ها به عملکرد خودتان بپردازید و دانش فوتبالی خودتان را مرور کنید. ببینید چه فوتبالی در ورزشگاه‌ها ارائه می‌شود. این حرف مانند آن است که دولت مشکلات اقتصادی را به گردن مردم بیندازد. پس بهتر است خودتان را ارزیابی کنید. این ادبیات سراسر تهمت و افترا و سخیف را چه کسی در رسانه‌ها رواج داد؟

واعظ‌ آشتیانی تصریح کرد: ‌ من زمانی که با حبیب کاشانی در شورای شهر بودم بیشتر از او درباره مسائل شهری با رسانه‌ها صحبت می‌کردم اگر کسی زیاد با رسانه‌ها حرف می‌زند دلیل بر هجو نیست یا اگر کسی کمتر صحبت می‌کند معنایش تواضع نیست. بهتر است آنهایی که بیرون از استقلال بودند و نقشه می‌کشیدند خجالت بکشند بهتر است آنها که بعد از گلزنی به استقلال مشت‌هایشان را گره می‌کردند جواب بدهند. من با مرحوم ناصر حجازی رابطه زیادی نداشتم اما در همان مدت کوتاهی که با ایشان بودم فهمیدم که همین رفتارها حجازی را رنجانده است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد اینکه گفته است عیسی اندوی دروازه‌بان ذوب‌آهن پول گرفته بود تا استقلال قهرمان شود، ‌گفت: من چنین چیزی نگفتم. خبرنگار از من راجع به این مسئله پرسید و من هم چیزهایی شنیده‌ام اما شنیده‌های من دلیل بر صحت صحبت‌ها نیست با این حال باتوجه به فضای کنونی استقلال نمی‌دانم چه بگویم.

واعظ آشتیانی با اشاره به صحبت‌های پیشین امیر قلعه‌نویی عنوان کرد: آقای قلعه‌نویی مگر شما نبودید که بعد از هر باخت و مساوی مصاحبه می‌کردید و از دست‌های پشت پرده سخن می‌گفتید؟ و می‌گفتید دست‌های پشت پرده نمی‌خواهند استقلال موافق باشد. حالا چه شده است که این دست‌های پشت پرده و فوتبال پاک شده‌اند؟ آیا بر سر فوتبال آب توبه ریخته‌اند و فوتبال پاک شده است؟ ما که متوجه این دست‌های پشت پرده نشدیم. حرف‌های قلعه‌نویی پر از پارادوکس است.

وی تصریح کرد: اینکه با هزینهها و خریدهای کلان باشگاهداری کنید، هنر نیست آنهم در حالی که ۴۰ میلیارد بدهی بماند که طبق قانون تجارت این باشگاه ورشکسته محسوب میشود. آقای قلعهنویی، واعظ آشتیانی بد است آیا حسینی در سپاهان هم مدیر بدی بود؟ آیا جعفری مدیرعامل تراکتورسازی هم بد بود؟ به تعبیر شما خوب به چه کسی میگویند؟ مرام و لوطیگری در ادبیات شما چیست؟ آن را با ادبیات خودتان تعریف کنید.