گزارشی از حاشیه بزرگ دیدار جنجالی بوندس‌لیگا

به گزارش افکارنیوز، پیکار شب گذشته لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان از هفته نهم حواشی داشت. مهم‌ترین اتفاقی که در این بازی روی داد و جنجال‌ساز شد، گل دوم لورکوزن بود که توسط اشتفان کیسلینگ، دقیقه ۷۰ زده شد.

دراین دقیقه بازی کیسلینگ با سر به توپ به سمت دروازه‌ هوفن‌هایم ضربه زد که از بیرون به خاطر سوراخ بودن تور قسمت چپ دروازه هوفن‌هایم، ‌وارد آن شد. تصاویر تلویزیونی این اتفاق را به طور وضوح به تصویر کشیدند و حتی بازیکنان لورکوزن، به خصوص کیسلینگ نیز دیدند که توپ از بیرون وارد دروازه شده است.

با این حال دکتر فلیکس بریش، ‌ داور بازی به اشتباه آن را گل اعلام کرد و به این خاطر لورکوزن در نهایت ۲ بر یک برنده بازی شد.

*اعتراض اولین واکنش هوفن‌هایم

در پی وقوع این اتفاق عجیب، هوفن‌هایمی‌ها بلافاصله پس از اتمام بازی، ‌مراتب اعتراض خود را به مسئولان اعلام کردند.

آلکساندر روزن، مدیر ورزشی هوفن‌هایم اظهارداشت: واقعا فاجعه‌ است. آن توپ گل نبود. در این مورد همه اتفاق نظر دارند که گل مردود بوده است.

او ادامه داد: این تصمیم چیزی فراتر از اتفاقی عجیب و غریب بود. در این مورد ما حتما اعتراض خواهیم داد.

دیگر مقام‌های تیم نیز حرف‌های مشابهی زدند و بر این نکته تاکید داشتند با تنظیم نامه‌ای اعتراض خود را به این خاطر اعلام خواهند کرد.

*تکرار بازی، حرف هوفن‌‌هایم

از جمله مقام‌های که نسبت به این اشتباه اعتراض داشتند، ‌ مارکوس گیزدول، مربی تیم بود. وی اعتقاد دارد که اتحادیه باید این بازی را تکرار کند.

وی اظهارداشت: فکر می‌کنم باید بگذارند بازی یکبار دیگر انجام شود. هر چیزی غیر از این باشد، مسخره خواهد بود. به جرائت می‌گویم باید بازی از نو آغاز شود.

*تکرار اشتباه سال ۱۹۹۴

در پی وقوع این اشتباه فاحش از سوی داور، ‌ فوتبال دوستان آلمانی به یاد اتفاقی مشابه در سال ۱۹۹۴ افتادند. در آن سال و در بازی بایرن و نورنبرگ، توماس هلمر، مدافع ملی پوش آنزمان مونیخی‌ها، گلی نادرست زد که داور آن را به رسمیت شناخت. پس از بازی اتحادیه تصمیم گرفت بازی را به این خاطر تکرار کند.

بر همین اساس منابع نزدیک به هوفن‌هایمی ها عنوان می کنند مسئولان باشگاه با ذکر اتفاق مشابه ۱۹ سال قبل در متن اعتراض خود به اتحادیه، سخت تلاش می کنند مسئولان را مجاب کرده تا این دیدار از نو انجام شود.

*لورکوزن هم ناراحت است

در مقابل این اعتراض هوفن‌هایم، لورکوزنی‌ها نیز از حاشیه بزرگ دیدار روز گذشته نیز ناراحت هستند.

رودی فولر، مدیر ورزشی لورکوزن اظهار داشت: برای ما نیز این اتفاق ناخوشایند بود. اینجوری نمی‌خواستیم برنده شویم.

کیسلینگ نیز عنوان کرد: همان لحظه اول که به توپ ضربه زدم، فهمیدم توپ به داخل دروازه‌ نرفته است. بعد اما دیدم همه هم‌تیمی‌ها سمت من دویدند و مرا بغل کردند. در آن لحظه واقعا متحیر بودم و به خودم گفتم مگر توپ به درون دروازه رفته است؟

*داور چه گفت؟

در این میان حرف‌های داور بازی که این اشتباه بزرگ را مرتکب شد، نیز جای تامل دارد.

وی گفت: ابتدا اندکی شک داشتم. اما واکنش بازیکنان واضح بود. هیچگونه مخالفتی نکردند. هیچکس به من نگفت که توپ از بیرون به درون دروازه رفته است.

او ادامه داد: به این خاطر اکنون اوضاع پیش آمده خوشایند خودم هم نیست. این که گلی را درست اعلام کنم که اصلا گل نبوده است.