دایی از اعتراضات دیروزش دفاع کرد

به گزارش افکارنیوز، علی دایی گفت تیمش از هر جهت برتر از داماش بود و به خاطر برد به بازیکنانش تبریک می‌گوید و این که حرف‌هایی زده‌ و باید هزینه‌اش را بدهد.

سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی دو بر صفر تیمش برابر داماش گیلان در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به نبودن بازیکنان ملی‌پوش در تمرینات هفته اخیر از بازیکنانی که بیشتر در اختیار داشتیم استفاده کردیم و سیستم بازی‌مان را هم تغییر دادیم. بچه‌ها هم خوب بازی کردند و خدا را شکر سه امتیاز باارزش به دست آوردیم. از هر جهت برتر از داماش بودیم. به بازیکنان تبریک می‌گویم. خیلی خوب جنگیدند و توانستیم سه امتیاز را به دست بیاوریم. شما هر چقدر کار کنید تیم ایده‌آلتان را به دست نمی‌آورید. باید پیشرفت کنیم. بازیکنان ما می‌توانند خیلی بهتر از این بازی کنند. امروز با این‌ که بردیم باید بهتر کار کنیم. مطمئنا این تیم هنوز جای کار دارد و باید بهتر از اینها شود.

او درباره‌ اعتراضش به داوری گفت: چرا اعتراض باید باعثمحرومیت من شود؟ شما نگاه کنید! اگر اعتراض نکنم داور کنار ۱۲-۱۰ ثانیه پرچم بلند کرده و ممکن بود بازیکن حریف اخراج نشود. مردم که کور نیستند. ما این همه بیننده داریم. مگر من در صحبت‌هایم با داور چهارم بی‌ادبی کردم؟ ایشان به من گفت اعتراض نکن! من گفتم اگر اعتراض نکنم چه کسی اعتراض کند؟ گفتم کمک داور پرچمش را بلند کرد، چرا فقط برای ما نمی‌بینی؟ در اصفهان ندیدی، این‌جا هم پرچم را ندیدی. همین یک اشتباه کوچک می‌توانست تیم ما را عقب بیندازد. اگر یک موقعیت داماش به گل تبدیل می‌شد شاید همه چیز عوض می‌شد اما اگر آن خطا اعلام می‌شد، می‌توانستیم گل بزنیم. این‌که من می‌گویم سر جایت بنشین توهین کرده‌ام؟ شما می‌گویید صحبت من توهین بوده است. من را تهدید می‌کرد که مرا اخراج می‌کند. مگر من از اخراج شدن ترس دارم. این تبعاتی است که باید پس بدهم. هزینه‌هایی است که باید جلوی این هجمه‌ها بایستم. حرف‌هایی زده‌ام و باید هزینه‌هایش را بدهم. این هم یکی از هزینه‌هاست.

وی ادامه داد: مگر می‌شود که این اتفاق بیفتد؟ چه کسی باید به داور وسط بگوید که کمکت پرچمش را بلند کرده است. اگر کسی نمی‌توانست کمک کند ما باید فریاد بزنیم که کمکت را نگاه کن. چطور چنین قانونی وجود دارد که وقتی پرچم را نگه داشته‌اید بعد از چند ثانیه پایین می‌آورید؟ کجای قانون این‌چنین نوشته شده است؟ اصلا آیا داور، کمک داور را دید؟

دایی درباره اخراج کفش‌گری گفت: راجع به کفش‌گری باید بگویم اگر اخطار اول را نگاه کنید متوجه می‌شوید که به هیچ عنوان به بازیکن حریف نخورد و اخطار اول را بیخود گرفت. اگر اخطار اول را نمی‌گرفت اخراج هم در کار نبود. کفش‌گری با تمام وجود کار می‌کند و برای تیم من عالی تلاش می‌کند. فوتبال این اتفاقات را دارد.

کاپیتان سال‌های پیش تیم ملی فوتبال افزود: باید از مجتبی محرمی تشکر کنم که در این هفته با ما بود و امروز هم به ورزشگاه آمد. ضمن این‌ که تقریبا ۶ ماه است که پیروانی را ندیده‌ و حتی تلفنی هم با هم صحبت نکرد‌ه‌ایم اما حرف خیلی قشنگی زد که به دلم چسبید. او گفت کسانی که خودشان را به خواب زده‌اند، نمی‌شود بیدار کرد. عالم و آدم درباره‌ی یک سری مسائل صحبت کردند اما هنوز در حال پیش بردن این اتفاقات هستند. نمی‌دانم شما تلویزیون را دیدید یا نه. مدام می‌گفتند که عکاس سرباز من نبوده است. آخر سر من عذرخواهی کردم و گفتم اگر سربازتان نبوده جواب من را بدهید. فیلمش را برایتان می‌آورم و بعد بگویید که چه کسی حق را می‌گوید. خود عکاس برمی‌گردد می‌گوید آقای فلانی من سرباز شما در فلان تعاونی ناجا بوده‌ام. آخر چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ من اگر اشتباه کنم مطمئن باشید عذرخواهی می‌کنم اما باز هم می‌گویم که این مسائل برای سال‌های قبل راه آهن بوده است. حالا شما به دنبال دلیل آن بروید.

دایی درباره‌ محرمی همچنین گفت: مجتبی رفیق ماست و در کنار ما می‌ماند. خودمان آنالیز می‌کنیم و اگر محرمی ایده‌ای داشته باشد مطمئنا از او استفاده می‌کنیم.

دایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در نشست خبری پایان بازی با داماش گیلان عنوان کرد: اصلا چنین فکری ندارم که می‌خواهند به پرسپولیس ضربه بزنند. می‌خواهم چیزهایی که دیده‌ام و به خودم اثبات شده را بگویم. نمی‌توانم کسی را زیر سوال ببرم اما در اتفاقاتی که خودم دخیل بوده‌ام می‌توانم نظر بدهم. اشتباه با تخلف فرق می‌کند. بین این دو کلمه خیلی فاصله است. مگر من اشتباه نمی‌کنم؟ شاید در ارنج، تغییر یا تمرین دادن اشتباه کنم و یا حتی یار گرفتن اما اگر بیایم مسائل دیگری مثل صحبت کردن با بازیکن حریف را انجام دهم این تخلف است. هیچ‌کس نمی‌تواند من را به خاطر اشتباهم محکوم کند. من مطمئنم نمی‌تواند اراده‌ای باشد که به پرسپولیس ضربه بزند. این تیم ۴۰ میلیون هوادار دارد و فکر نمی‌کنم چنین اراده‌ای وجود داشته باشد. داور امروز چند صحنه را ندید و اصلا رویش آن‌طرف بود. اما در بازی با سپاهان که داور دیدش به صحنه است و خیلی اتفاقات هم قبل از آن افتاده بود محکم آمدم صحبت کردم و کاری هم به این مسائل ندارم. تا زمانی که در فوتبال هستم سالم کار می‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که با بحث‌های مربوط به داوری تمرکزتان به هم نمی‌خورد گفت: شما حرکتی را شروع می‌کنید و باید تا آخر بروید. ضمن این‌که من نگفتم. همکار محترمتان از من پرسید از محرومیت نمی‌ترسید که من مجبور شدم صحبت کنم. اگر من می‌خواستم تمرکزم را از دست بدهم امروز تیم من بدون ملی‌پوشانش این‌قدر خوب بازی نمی‌کرد. به هیچ وجه این مسائل را وارد تیمم نمی‌کنم و خیلی تمرکز می‌کنم که آنها را به درستی انجام دهم. شاید خیلی‌ها باور نکنند. نسبت به سال گذشته در راه‌آهن ۵ برابر بیشتر وقت می‌گذارم. این تیم متعلق به میلیون‌ها پرسپولیسی است که هیچ موقع دوست ندارم بعد از بازی باور داشته باشم که شاید من کم گذاشته‌ام. بنابراین همه‌ی تلاشم را می‌کنم که به پرسپولیس کمک کنم و اگر هم کسی از من نپرسد درباره‌ی این مسائل صحبت نمی‌کنم.

دایی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ارادهای برای حل این مشکلات میبینید یا خیر، گفت: اصلا و ابدا.