به گزارش افکارنیوز، سیدرضا صالحی امیری اظهار کرد: این که من برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شدم از اختیارات رییس جمهور است و این که چطور رای اعتماد بدهند در حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی است. شما می‌توانید از رییس جمهور سوال کنید. من تابع رای و تصمیم مجلس و دولت هستم.

او همچنین درباره آغاز برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و در پاسخ به این پرسش که آیا به بازنشسته‌ها از جمله یزدانی خرم مجوز شرکت در انتخابات را می دهید، ‌ تاکید کرد: انتخابات فدراسیون‌ها تابع اساسنامه فدراسیون‌هاست که به تصویب رسیده است. کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون‌ها تابع مقررات کشوری است که دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور آن را به گونه‌ای تفسیر کردند که فدراسیون‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی تابع مقررات خاص خودشان هستند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا به یزدانی خرم مجوز می‌دهید؟ خاطرنشان کرد: این که چه کسانی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند باز تابع مقررات است و این مساله که بازنشسته‌ها باید مجوز بگیرند درست است. من نمی‌توانم راجع به اشخاص صحبتی کنم!

صالحی امیری درباره مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا به ایسنا، گفت: وظیفه همه مسئولان است که از این ورزشکاران حمایت جدی کنند. قطعا من برای سال ۹۳ حمایت کاملی را از فدراسیون جانبازان و نابینایان خواهم داشت. من سعی می‌کنم از دادن وعده‌های احساسی جلوگیری کنیم، اما دستور می‌دهم این جامعه هشت تا ده هزار نفری در اولویت باشد. قرار است در طول این هفته‌ جلسه‌ای میان سجادی و مناف هاشمی(معاونین قهرمانی و پشتیبانی) و مسئول فدراسیون نابینایان برگزار شود تا بعد از بررسی مشکلات موجود، برای بازی‌های پاراآسیایی مالزی به نابینایان و کم بینایان کمک شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا میتوانید مجموعه ورزشی اختصاصی برای نابینایان بسازید؟ گفت: ما در مجموعه کشور با مشکلات جدی بودجه مواجه هستیم. تخصیصهای عمرانی کشور کمتر از ۲۰ درصد است، در تقسیم منابع اولویت بندی میشود. ما در مجموع ۳۲۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور داریم، اما اخلاق حکم میکند که این عزیزان در اولویت باشند.