به گزارش افکارنیوز، تیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه رشید دبی به مصاف آرژانتین رفت که نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. مصطفی هاشمی(۱) برای ایران و درییوسی(۱۵) برای آرژانتین گلزنی کردند.

در همان اولین دقیقه بازی مصطفی هاشمی با شوتی استثنایی دروازه آرژانتین را باز کرد تا معادلات بازی را به هم بریزد و از نظر روحی اعتماد به نفس را در تیم ایران بالا ببرد. با این حال در دقیقه ۱۵ تعلل مدافعان تیم ایران این فرصت را به درییوسی داد تا گل تساوی را برای آرژانتین به ثمر برساند.

تیم ایران که در این دیدار از حمایت قابل توجه تماشاگران ایرانی در دبی برخوردار بود، بعد از تساوی ۲ تیم باز هم توپ و میدان را در اختیار قرار گرفت و دقیقه ۲۴ آرژانتین خوش شانس بود که شوت علی هزامی به تیر دروازه باتالا برخورد کرد و وارد دروازه نشد. مقابل حملات ایران، حریف هم با ضد حملات خطرساز شد اما مهدی امینی در چند نوبت شوت‌های بازیکنان آرژانتین را مهار کرد. دقیقه ۳۷ لژژوک از میان مدافعان ایران عبور کرد و در موقعیتی تک به تک دروازه را هدف گرفت اما ضربه او به بیرون رفت.

شوت امیر مظلوم مقابل دروازه آرژانتین نیز به بیرون رفت تا نیمه نخست با همان تساوی یک بر یک خاتمه یابد. در این نیمه کومپاگنوچی و فریرا از آرژانتین کارت زرد گرفتند.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که ۲ تیم با پاس های بلند به دنبال شکافتن فضای پشت مدافعان بودند و شوت‌زنی هم دیگر ترفند ۲ تیم برای گلزنی بود. دقیقه ۶۵ شوت کانته با دفع ناقص امینی روبرو شد اما توپ برگشتی را درییوسی به بیرون زد. در این نیمه قلی‌زاده و جعفری بجای بازاج و هزامی به میدان آمدند. دقیقه ۷۸ پاوون بازیکن آرژانتین لحظاتی بعد از آنکه بجای آستینا وارد زمین شد، تیر دروازه ایران را به لرزه درآورد.

دقیقه ۳۶ کومپاگنوچی بعد از خطا بر روی محرمی کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد. دقیقه ۴۰ ضربه تریپیچیو با اختلافی اندک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. کانته بعد از خطا بر روی امینی دروازه بان تیم ایران دیگر بازیکن اخطاری آرژانتینی‌ها بود.

در نهایت حملات ۲ تیم بی نتیجه ماند تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

به گزارش تسنیم، در دیگر دیدار گروه ۲ تیم اتریش و کانادا به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند تا در پایان روز نخست مسابقات گروه E هر ۴ تیم گروه یک امتیازی شوند.

انتهای پیام /