اصلی‌ترین مشکل جوانان ایران در بازیهای پارآسیایی چیست؟

به گزارش افکارنیوز، کاروان ورزشی غدیر اول آبان به مالزی رسید و جوانان ایرانی که خود را برای حضور در بازی‌های پارآسیایی آماده می کنند روز نخست را با استراحت گذراندند. با توجه به اینکه این بازی ها از چهارم آبان اغاز می شود کاروان ایران در نظر دارد تا در روزهای باقی مانده تمرین های ملی پوشان را در دستور کار قرار دهد تا جوانان با آمادگی هرچه تمام تر در مسابقات حاضر شوند.

در روز نخست حضور کاروان ایران در مالزی همه چیز برای استقرار مناسب ملی پوشان آماده بود و تنها بحثغذا مشکل ساز شد که البته نگرانی برخی مربیان را نیز درپی داشت. غذاهایی که در رستوران هتل سرو می شود با ادویه های بومی است که به مذاق ایرانی ها خوشایند نیست. شاید مواد غذایی مشکلی نداشته باشند اما ادویه ای که در پخت آنها استفاده می شود به گونه ای است که باعثشده اکثر ملی پوشان و مربیان در خوردن غذا به مشکل بخورند. اکثر غذاها بسیار تند هستند یا به هیچ وجه مزه ای ندارند. این موضوع در وعده نخست غذایی به وضوح دیده شد و در کنار میزهای رستوران صحبت هایی مبنی بر نگرانی مربیان از عدم تغذیه مناسب ملی پوشان شنیده می شد.

با این حال از وعده غذایی دوم شرایط بهتر شد و غذاهایی با ادویه های مناسب تر پخته شد که ملی پوشان کمی راحت تر بودند.

سومین دوره بازی‌های پارآسیایی جوانان از چهارم تا هشتم آبان در کوالالامپور برگزار می شود و کاروان ورزشی ایران با نام غدیر در این دوره حاضر است. این مسابقات در ۱۴ رشته ورزشی برگزار می شود که ایران در رشته های بسکتبال، والیبال نشسته، دوومیدانی، وزنه برداری، شنا، گلبال، بوچیا، تنیس روی میز و جودو نماینده دارد.

در این کاروان دو فدراسیون جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان ایران نماینده دارند.

در کاروان ایران ۲۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا و ۵۴ ورزشکار جانباز و معلول حضور دارند که ۲۰ نفر از آنها بانو هستند. در مجموع ۷۴ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند که ۷ مربی از فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و ۱۵ مربی از فدراسیون جانبازان و معلولان تیمها را همراهی می‌کنند.

در دوره دوم بازی ها که به میزبانی ژاپن برگزار شد میزبان در رده نخست قرار گرفت، ‌ایران دوم شد و چینی ها نیز در رده سوم ایستادند و حالا کاروان ایران در دومین دوره این بازی ها به دنبال حفظ رده قبلی و تلاش برای ارتقای آن است.

این مسابقات در ۱۴ رشته ورزشی برگزار می شود که ایران در رشته های بسکتبال، والیبال نشسته، دوومیدانی، وزنه برداری، شنا، گلبال، بوچیا، تنیس روی میز و جودو نماینده دارد.