به گزارش افکارنیوز، دوستی مهر درباره بازی گفت: من از فیفا به خاطر برگزاری این بازی‌ها تشکر می‌کنم. همان‌طور که قبلا هم گفتم هدف از این مسابقات دوستی بین ملتهاست. من ۳۰ سال است مربی پایه هستم و از این مدت ۲۰ سال در تیم‌های ملی کار کرده‌ام. تجربه به من می‌ گوید تیمی که ما با آن روبه‌رو شدیم تیم نوجوانان نبود چون یک تیم نوجوانان نمی‌تواند این‌قدر باتجربه و خوب باشد بنابراین از نظر من این تیم نوجوانان نبود. آنها کاملا بی نقص و بی اشتباه بودند.

وی ادامه داد: ما به سن و سال بازیکنان نیجریه هیچ اعتراضی نمی کنیم اما همان‌طور که گفتم تجربه‌ی من می‌گوید این تیم پرقدرت اگر واقعا در رده‌ی نوجوانان باشد و سن و سال بازیکنانشان واقعا از کمتر ۱۷ سال باشد جای تبریک به مربیان و فدراسیونشان دارد. این تیم فوق‌العاده پرقدرت است و می‌تواند تیم بسیار خوبی را برای بزرگسالان نیجریه تشکیل دهد. نه تنها بزرگسالان بلکه جوانان و امید هم می توانند حتی قهرمان جهان شوند. من به آنها تبریک می گویم.

دوستی‌مهر در پاسخ به این‌که در کنفرانس مطبوعاتی که قبل از مسابقه گفتید که سن و سال بازیکنان نیجریه برایش مهم نیست اما آیا حالا که ایران نتیجه را واگذار کرده، موضوع سن و سال بازیکنان نیجریه را مطرح می کند گفت: من الان هم به تیم نیجریه تبریک می‌گویم. آنها تیم پرقدرتی داشتند. فقط می‌گویم اگر این تیم واقعا زیر ۱۷ سال باشد جای تبریک دارد. از نظر من بازیکنان زیر ۱۷ سالی که بتوانند تا این حد پخته عمل کنند کم پیدا می‌شود و نادر هستند. در این سن محال است بازیکنان اشتباه نکنند. اما نیجریه ای هیچ اشتباهی نمی کردند.

سرمربی تیم ایران در پاسخی مبنی بر این‌که جدا از بازی تیم نیجریه، عملکرد تیم ایران را در این بازی چطور دیده است و فکر می‌کنید اگر برنامه‌هایش اجرایی می‌شد آیا باز هم چنین نتیجه‌ای رقم می‌خورد، گفت: این بازیکنان در رده‌ نوجوانان هستند و هنوز به پختگی لازم نرسیده‌اند. آنها کمتر از ۱۷ سال دارند. در این سن چنین بازیکنانی احتیاج زیاد به بازی‌های تدارکاتی بیشتری دارند تا اعتماد به نفسشان بیشتر شود. فکر می‌کنم یکی از دلایل مهمی که باعثشد ما نتوانستیم مقابل نیجریه مقاومت کنیم این است که یک هفته قبل از جام جهانی، شش بازیکن تیم ما که از نظر سن استخوانی مرز رده سنی نوجوانان بودند را همراه تیم نیاوردیم و این ضربه بزرگی برای تیم ما بود. همچنین ما با تیم های آفریقایی بازی دوستانه نداشتیم. در هر صورت ما هرچه تلاش کردیم نتوانستیم مقابل پختگی و تجربه‌ی نیجریه مقاومت کنیم. بازیکنانم تمام تلاششان را کردند اما نیجریه یک تیم پرقدرت و باسابقه بود که یارای ایستادگی در مقابلشان را نداشتیم و در کل زورمان به آنها نرسید.

دوستی‌مهر هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نیجریه بازیکنان بالای ۱۷ سال داشته باشد و اگر این‌گونه باشد ایران چطور موضوع را پی‌گیری خواهد کرد و همین‌طور در واکنش به این‌که به نظر شما از شکستی که داشتید ناراحت شده اید گفت: بازهم به این تیم تبریک می‌گویم. حرفم این است که این تیم اگر زیر ۱۷ سال باشد فوق‌العاده بود و می‌تواند قهرمان جام جهانی هم در همه رده ها بشود. این بازیکنان آینده‌ درخشانی دارند و می‌توانند تیم بزرگسالان بسیار قوی‌ای را برای نیجریه ایجاد کنند اما به شرطی که همین الان زیر ۱۷ سال باشند.

سرمربی ایران در پایان خاطرنشان كرد: بازیکنان تیم ایران هم آینده فوتبال کشورمان را تشکیل میدهند. اینها بازیکنان تیم جوانان آینده ما ایران هستند. ما باید در ادامه مشکلاتمان را شناسایی کنیم و با برنامهریزی بهتر تلاش کنیم عملکرد و نتیجه بهتری داشته باشیم. هر چند که فکر می کنم در این جام جهانی هم بد عمل نکرده ایم و لیاقت بیشتر از این را هم داشتیم.