مهرعلیزاده: ‌ در کشتی پهلوانی، قهرمانی ملاک نیست

به گزارشافکارنیوز، محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاحیه رقابت‌های جهانی کشتی پهلوانی گفت: " سلام بر لرستان، مهد دلیران. سلام بر ایران، بیشه شیران و سلام بر جهان تشنه عدالت، صلح و دوستی. بعد از هشت سال تلاش در تشکیل و راه‌اندازی فدراسیون بین‌المللی باستانی برای توسعه فرهنگ پهلوانی در سراسر دنیا تلاش کردیم و امروز افتخار داریم که ۲۵ کشور از ۶۶ کشوری که عضو فدراسیون جهانی هستند در لرستان حضور دارند و میزبان آنها هستیم. "

وی اضافه کرد: " این مسابقات نخستین رقابت‌های جهانی است که برگزار می‌کنیم و از این بابت درود می‌فرستیم به روح و روان پهلوانان ایران و لرستان. برگزاری این پیکارها تلاش انبوهی است از همکاران من، پیشکسوتان عزیز، فدراسیون باستانی ایران و حمایت‌های استاندار لرستان و همچنین دوست عزیزم، پهلوان لرستانی، علی دولت‌شاهی که به همت و حمایت و پشتیبانی مالی ایشان این مناسبت فرخنده برگزار می‌شود. لرستان آغازگر کشتی پهلوانی بوده و امروز لرستان آغازگر تلاش‌های جهانی کشتی پهلوانی است و این افتخاری برای لرستان پرافتخار است. امروز در لرستان و خرم‌آباد معنای پهلوانی به همه دنیا صادر می‌شود. "

وی افزود: " همه در کشتی برای مدال می‌جنگند ولی در کشتی پهلوانی، قهرمانی ملاک نیست و منش و ارزش‌های پهلوانی مهم است که امروز این ارزش‌ها به دنیا صادر می‌شود. "

وی در پایان پیامی به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی قرائت و از آنها برای حضور در این پیکارها تشکر کرد.