باز هم درگیری باز هم در تلویزیون!

به گزارش افکارنیوز، برنامه نیمه سوم به بحثدرباره حاشیه ای کمیته ملی المپیک اختصاص داشت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ انتخابات کمیته ملی المپیک، تعویق زمان انتخابات و حاشیه هایی که گریبان آن را گرفته است بحثبرنامه دیشب جواد خیابانی بود.

برنامه نیمه سوم که سعید فائقی و محمود خسروی وفا مهمان آن بودند. در این برنامه ازبینندگان خواسته شده بود تا نظر خودشان را درباره اینکه آیا اتفاقات به وجود آمده در کمیته المپیک به نفع ورزش است یا به ضرر آن اعلام کنند که در همان ابتدای برنامه ۳۰ درصد از بینندگان موافقت خود را اعلام کرده بودند. اتفاقی که تعجب خسروی وفا را به همراه داشت. طوری که او گفت: «من باور نمی کنم که ۳۰ درصد از مردم این نظر را داده باشند. آخر کجای این اتفاقات به نفع ورزش کشور است؟»

این در حالی بود که فائقی که به عنوان کارشناس در این برنامه حاضر شده بود حرف های خسروی وفا را قطع کرد و گفت: «بحثما درباره اشتباهاتی است که در کمیته ملی المپیک رخ داده است. باید بگویم که دوستان ما تازه متوجه شده اند که در زمینه کنار گذاشتن علی مرادی اشتباه کرده اند. اما در بحثدانش آموزی آدم خبره ای مثل کیومرثهاشمی را آورده اند که مورد قبول است. من می گویم ۵ نفر از کارشناسان باید خبره باشند و البته دو نفر از آنها حتما باید خانم باشند که فکر نمی کنم این اتفاق افتاده باشد.»

آیا بازگشت روسای فدراسیون برکنار شده جزو تخلفات به حساب می آید یا نه؟ این سوالی بود که خیابانی از خسروی وفا پرسید که او گفت: «الان بحثاین نیست. من می گویم الان انتخابات باید برگزار شده بود. ولی با تغییر تاریخ و نام نویسی مجدد این انتخابات را به تعویق افتاد.» سپس خیابانی پرسید که آیا برای این انتخابات خودتان کاندیدا می شود که پاسخ خسروی وفا مثبت بود.

این در حالی بود که در همین لحظه ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس روی خط آمد و درباره کمیته ملی المپیک حرف زد. او در ابتدا گفت: «بحثی را که من می خواهم درباره اش حرف بزنم همان برکناری روسای از فدراسیون هاست. در این زمینه اعمال سیاسی صورت گرفت. بحثدیگر من هم این است که چرا در ان جلسه ای که با سلام و صلوات رای گیری کردند آقای خسروی وفا اعتراضی نکردند؟ این طور رای گیری از لحاظ قانونی مشکل دارد. به نظر من تمام دعواها سیاسی بود. از وقتی که آقای روحانی روی کار آمده اند فضا کمی باز تر شده است و می توان حرف زد. اما در ان زمان آقای عباسی با سلام و صلوات اساسنامه را تایید کردند.»

ناطق نوری ادامه داد: «ما همان موقع اعتراض کردیم که چرا این اتفاق ها افتاده است. من می گویم اشتباهات باید رفع شود. سه شنبه صبح قرار است جلسه برگزار شود و امیدوارم خسروی وفا بیاید درباره آن اتفاق ها توضیح بدهد تا شبهات برطرف شود.

به عقیده من ادامه دار شدن این موضوع به ضرر ورزش کشور اشت. انتخابات کمیته المپیک همیشه سیاسی بوده است. ما به همین دلیل هاشمی طبا را که داری کرسی مهم بین المللی بود را از دست دادیم. امیدوارم همه ما برای رضای خدا قدم برداریم.»

پس از این تماس تلفنی خیابانی خطاب به فائقی گفت: «شما دوست دارید انتخابات برگزار شود؟» که فائقی هم این جواب را داد: «من می گویم انتخابات باید بدون دخالت دولت برگزار شود. اگر هم قرار است به تعویق بیفتد بیش از یک هفته طول نکشد.» سپس خیابانی گفت آیا دولت تدبیر و امید این کار را خواهد کرد؟ که فائقی هم این واکنش را نشان داد: «چون رسما خواست آقای وزیر این بوده که اگر هیئت اجرایی تصویب کند جلسه عقب بیفتد. اما اگر تصویب نشد و فشار بیاورند این غیر قانونی می شود.»

در همین لحظه خسروی وفا هم وارد بحثشد و گفت: «آقای گودرزی رسما نگفته اند اما در مصاحبه شان اعلام کردند که اگر هیئت اجرایی تصمیم بگیرد انتخابات به تعویق بیفتد. حکومت هرگز در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالت نکرده است.»

با دادن این جواب خیابانی دوباره پرسید پس چرا رییس وقت سازمان تربیت بدنی رفت و رییس کمیته ملی المپیک شد که خسروی وفا گفت: «از اختیاراتش استفاده کرد. شما می دانید چند تا پادشاه در آی او سی هستند؟ آنها دموکراتیک می نویسند و حکومتی عمل می کنند ما حکومتی می نویسیم و دموکراتی عمل می کنیم. الان آقای گودرزی عضوی از مجمع هستند آیا با کاندیدا شدن ایشان، می توان تعبیر کرد که حکومت دخالتی در انتخابات داشته است؟» این حرف خسوری وفا خون فائقی را به جوش آورد. او پرسید: «پس ما دو ساعت داریم اینجا درباره چه چیزی بحثمی کنیم؟» که خسروی وفا هم گفت: «خود شما مگر امضا جمع نمی کردید برای آقای محلوجی؟ کرده اید دیگر!خوبه؟ مگر به دفتر من نیامدید و گفتید برگه را امضا کن و من نکردم؟» سپس فائقی این واکنش را نشان داد: «من در زمان مدیریتم هرگز به دفتر شما نیامدم.» سپس خسروی وفا ادامه داد: در آن زمان هم سکه بود و هم تهدید. آقای فائقی بهمن گفتند چرا امضا نمی کنی که من گفتم بنده تابع بقیه آقایان نیستم.»

پس از حل و فصل این مشاجره توسط خیابانی فائقی دوباره وارد بحثشد و گفت: «من با آقای ناطق نوری موافقم. آقای خسروی وفا شما وظیفه ات را در هیئت اجرایی به درستی انجام نداده اید. شما معاون سازمان هستید شما نمی توانید بگویید مسئول نبودم به خاطر اینکه در آن جلسه نبودید؟ فردایش می رفتید و همه چیز را می گفتید.»

خسروی وفا وقتی دید که فائقی دوباره بحثرا به عقب بازگردانده است گفت: «دقیقا به خال زده ام که فائقی به هم ریخته است. من در ورزش بودم و شما ۱۲ سال نبوده اید. قبل از این برنامه هم اساسنامه را از دست من گرفتید و مطالعه کردید. من می خواستم در این برنامه با آقای قدمی بحثکنم. اما زنگ زدند و گفتند مهمان ها نمی آیند که خودش پیشنهاد کردم شما را دعوت کنند.» که فاوقی هم گفت: «من هم وقتی رسیدم اینجا متوجه شدم که مهمان ها نمی آیند.»

در ادامه بحثعلی مرادی دبیر کل وزنه برداری آسیا روی خط آمد و گفت: «به نظر من تمام این بحثها در جهت ارتقای سطح کمیته المپیک مطرح شده است. ما همه روی یک قطار هستیم و داریم با هم حرکت می کنم. مشکلات از همان جلسه معروف به وجود آمد. آی او سی یک سری از بندهای اساسنامه را تایید کرده است اما بنده مخالف این هستم که می گویند دولت در کارهای کمیته دخالت کرده است. درباره این موضوع سازمان بازرسی نامه نوشت که در جلسه قرائت شد. این نامه پیشنهادی بود با این مضمون که دوشغله ها در انتخابات شرکت نکنند. من می گویم آنها پیشنهاد دادند اما آقایانی که در هیئت اجرایی کمیته بودید شما چه کار کردید؟

الان باتوجه به اسانسامه جدید وزیر عضو مجمع است و این دخالت دولت نیست. وقتی وزیر در عمل انجام شده قرار می گیرد باید چه کار کند؟ انتظار این است نسبت به این عمیق تر صحبت شود. من می خواهم اجازه بگیرم تا شفاف حرف بزنم. من می گویم چرا قلم سیاه باشد و بقیه نباشند؟ من می گویم قلم سیاه تجربیات زیادی دارد وباید داحترام ایشان حفظ شود اما چرا میر سلیم نیست؟ آقای هاشمی طبا هم همین طور. این چه برخوردهای شخصی است؟ شما حتی وقت نذاشتید تا کمیسونی داخلی برای این افراد تشکیل بدهید. مطرح شدن این سوالات فقط به دلیل بی توجهی است. دوستانی هستند که از درون اطلاعات را به خارج می دهند و این باید شفاف شود. حرف من این است که در را نباید ببندیم و چراغ را خاموش کنیم.»

فائقی بعد از این تماس تا آمد حرف بزند خسروی وفا وسط حرفهایش پرید و گفت: «شما در گوش من نگفتید که هاشمی طبا گفته من کاندید نشوم؟» که فائقی هم گفت: «بله گفتم چون معاون جاده صاف کن است.» فائقی سپس ادامه داد: «اگر باز هم به من گیر نمی دهید که اساسنامه شما را مطالعه کرده ام باید بگویم که ماده یک این اساسنامه می گوید همه کارها باید در منشور المپیک قرار بگیرد. یعنی همه اتفاقت در درون است. داوری در درون خودش، سیستم قضایی و غیره.

شاید شاهزاده هم عضو کمیته المپیم باشد و شاید هم پایین ترین فرد جامعه. بازرسی کل کشور اجازه ورود در خیلی از جاها را دارد اما ما حق نداریم به بازرسی رجوع کنیم. اگر در اینجا مشکلی داشتیم می رویم در شورای المپیک آسیا مسایل را حل می کنیم. ما تعهد داده ایم که اگر موارد را در خارج از چارچوب مطرح کنیم تعلیق می شویم.» خسروی وفا گفت: «بازرسی دخالت نکرد اما تذکر داد که شما مقررات خود را دارید زیرپا می گذارید و مراقب باشید. بحثدوم که آقای علی مرادی گفتند برخی ها اطلاعات رابه خارج از کشور می دهدن باید بگویم که این طور نیست و آی او سی کارشناس فارسی زبان دارد. آنها همه چیز ما را رصد می کنند. نباید به خودمان آسیب بزنیم.»

این در حالی بود که فائقی در حرفهای پایانی اش گفت: الان ۳۶ تا فدراسیون داریم که انتخاباتشان باید بر مبنای اولیه مجمع برگزار شود.اپر این اتفاق بیفتد و انها درست چیده شوند همه چیز سرجایش بر می گردد.باید نارسایی ها را درست کرد تا در المپیک آینده بتوانیم بخشی از اساسنامه را اجرا کنیم.