صدور مجوز بازی ایران - آمریکا در وزارت خارجه

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان در مورد اینکه گفته شده تیم فوتبال جوانان ایران برای بازی با آمریکا در اردوی ایتالیا نیاز به مجوز وزارت امور خارجه دارد، اظهار داشت: این مجوز از سوی وزارت امورخارجه صادر شده اما بازی جوانان ایران و آمریکا هنوز قعطی نشده و تکلیف این دیدار در ایتالیا مشخص می‌شود.

وی در مورد احتمال دیدار ایران و آمریکا در رده بزرگسالان هم تصریح کرد: قطعی شدن این بازی بعد از قرعه‌کشی جام جهانی مشخص می‌شود. به هر صورت ما به تورنمنت ۴ جانبه این کشور دعوت شدیم و شرایط آن در ادامه مشخص خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اظهارات متناقض بلاتر درباره کمک ایران به قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ یادآور شد: در دیدار با بلاتر آمادگی خود را برای کمک به این کشور همسایه اعلام کردیم، ضمن آنکه رئیس فیفا هم در این مورد صحبت کرد. البته بحثبرگزاری بازی جام جهانی در ایران نبود اما اگر بتوانیم کمکی انجام دهیم، دریغ نخواهیم کرد.

کفاشیان در واکنش به اعتراض‌ها در مورد احتمال تبرئه قهرمانی به تسنیم گفت: این یک موضوع تخصصی است و از تمامی جوانب بررسی می‌شود. در این باره باید منتظر اعلام نظر هیئت رسیدگی به تخلفات و در نهایت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باشیم.

وی در مورد اعتراض برخی تیم‌ها به کسر امتیاز تاکید کرد: این قانون براساس آیین نامه انضباطی بوده و در این فصل اجرا شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با تصویب آیین نامه انضباطی جدید در نیم فصل دوم این قانون تغییر میکند، پاسخ داد: این قانون تا پایان فصل اجرا خواهد شد، چراکه قانون باید برای تمامی تیم ها یکسان باشد.