علیپور: رای قهرمانی به تعویق افتاد

به گزارش افکارنیوز، محمد علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال افزود: اعضای ستاد تخلفات فوتبال بعد از ظهر امروز تشکیل جلسه می دهند و بعد از بررسی پرونده، حکم قهرمانی را صادر می کنند.

علیپوردر ادامه اظهار داشت: آیت‌الهی براساس مدارک قبلی اظهار نظر کرده بود بر این اساس پرونده قبلی درمورد تبانی قهرمانی قبل از عاشورا بسته شد.

علیپور تصریح کرد: در حال حاضر ۲ مدرک جدید بر علیه قهرمانی به دستمان رسیده که قرار است اعضای ستاد تخلفات آنها را بررسی و نتیجه را اعلام کنند به هرحال نباید دقت را فدای سرعت کنیم.

علیپور درباره عصبانیت رویانیان نسبت به احتمال تبرئه قهرمانی گفت: من مصاحبه رویانیان را نخواندم اما گفته‌های اشخاص برای ما اهمیت ندارد. قانون و سلامت فوتبال برایمان مهم است. برای اینکه آبروی افراد را حفظ کنیم از این نوع گمانه‌زنی‌ها جداً خودداری می‌کنیم. ما سعی کردیم با کوتاه‌ترین زمان ممکن این پرونده را بررسی کنیم و اسناد مربوط را جمع‌آوری کنیم و سعی کردیم دقت کار فدای سرعت نشود. این وظیفه امروز به پایان رسید و پرونده را در اختیار اعضای ستاد رسیدگی به تخلفات قرار می‌دهیم و اگر نیاز باشد به کمیته انضباطی ارجاع داده شود این کار حتماً اتفاق خواهد افتاد. و پیگیری این کار به عهده اعضای محترم کمیته انضباطی خواهد بود.



وی ادامه داد: آقای رویانیان امروز به اینجا آمد و با هم صحبت کردیم و در جریان کار پرونده قرار گرفت اما وی قانع نشد و این مطلب هم گفته شد که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با حفظ تمام جوانب از جمله‌ آبروی جامعه فوتبال و حفظ شخصیت جامعه محترم داوری که داوران ما به حق از بهترین داور ما هستن و همچنین حق حقوق باشگاه پرسپولیس و تیم داوری که متهم شده‌اند این چندین ملاک گفته شده را در نظر می‌گیریم و آن‌وقت با یک رویکرد جامع این پرونده بررسی می‌شود و رأی صادر می‌گردد. حرف‌های اشخاص در این پرونده تأثیر ندارد و اما تمام صحبت‌های مطرح شده برای ما دارای اهمیت می‌باشد.

عليپور در پايان گفت: ما دوست داریم همه انسانها به لحاظ شخصیتی که دارند هیچ اتهامی به آنها وارد نشود. من خودم در روزهای ابتدایی گفتم که امیدوارم همه این حرفها ثابت نشود. اما اگر مستند و مدرکی دست ما برسد که چیزی را ثابت کند آن موقع آن را مورد بررسي قرار خواهيم داد و قطعاً آبروی جامعه فوتبال را بر مصلحت فردی و باشگاهی ترجیج خواهیم داد. این پرونده به شکل جامع و کامل به اعضای ستاد تحویل خواهد داده شده و قطعاً به تمام جوانب این موضوع رسیدگی خواهد شد و اگر تخلفی حادث شده باشد دیگر فقط باشگاه پرسپولیس شاکی نیست بلکه شاکی اصلی خود ما هستیم.