طعنه علی کریمی به علی دایی

به گزارش افکارنیوز، بازیکن تراکتورسازی تبریز بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس نسبت به نتایج ضعیف تیم پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: پرسپولیس با بازیکنان فعلی که دارد حداقل باید با ۶ امتیاز اختلاف با سایر تیم‌ها در صدر قرار می‌گرفت.

علی کریمی بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس تهران و صدرنشینی موقت در لیگ برتر اظهار کرد: صدرنشینی ما بستگی به بازی استقلال دارد اما صدرنشینی موقت هم کارمان را سخت‌تر کرد. سه بازی خانگی آینده به ما کمک می‌کند تا جایگاهمان را در صدر تثبیت کنیم. این اتفاق باید با حمایت بیشتر هواداران بیفتد. ان‌شاءالله از بازی بعد با گل‌های بیشتری پیروز شویم.

وی در ادامه درباره‌ی اعتراض پرسپولیسی‌ها به نحوه‌ی بازی تراکتورسازی اضافه کرد: من به نحوه‌ی بازی پرسپولیسی‌ها کاری ندارم اما اعتراض هم حق طبیعی آنهاست. با این وجود پرسپولیس تیم کوچکی نیست و بیشتر از هر تیم دیگری بازیکن ذخیره خوب دارد. این تیم باید با این نفرات حداقل با ۷-۶ اختلاف امتیاز در صدر قرار داشته باشد. شما نیمکت پرسپولیس با نیمکت بقیه تیم‌ها را مقایسه کنید. با شرایطی که پرسپولیس دارد باید با بردهای پرگل در صدر قرار داشته باشد ولی ما کاری به بقیه تیم‌ها نداریم و تراکتورسازی هستیم. رقابت نیز در بالای جدول سخت است و باید از فرصت استفاده کنیم و اگر می‌خواهیم قهرمان شویم خودمان را از بقیه تیم‌ها جدا کنیم.

هافبک تبریزی‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا منظورش از این حرف‌ها کنایه به علی دایی است و می‌گوید او شایستگی سرمربیگری پرسپولیس را ندارد، تاکید کرد: چرا حرف در دهانم می‌گذارید؟ منظورم این نبود. من گفتم پرسپولیس باید با این بازیکنان در صدر قرار داشته باشد.

بازیکن سابق پرسپولیس هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی بازی دیروز ستارگان پرسپولیس و میلان تصریح کرد: چنین کارهایی برای فوتبال ما خوب است و امیدوارم تیم‌های دیگر هم بیایند و چنین بازی‌هایی برگزار کنند. به هر حال همه‌ی تیم‌ها پیشکسوتانی دارند که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌اند اما الان خانه‌نشین هستند. حتی می‌توانند لیگ پیشکسوتان را راه بیندازند که بازیکنانش رده سنی معینی داشته و هفته‌ای یکی دو بار با هم بازی کنند.

کریمی درباره‌ی حضور میلان در تهران گفت: میلان جزو تیم‌های بزرگ دنیاست و من از کودکی طرفدار این تیم بودم. هنوز هم که هنوز است طرفدار میلانم اما شرایط این باشگاه تغییر کرده است ولی از کودکی میلان دهه ۹۰ که ریکارد و فان‌باستن در آن بازی می‌کردند دوست داشتم.

شماره هشت سابق پرسپولیس هم‌چنین درباره‌ی پیشنهاد این باشگاه برای بازی مقابل میلان عنوان کرد: پرسپولیسی‌ها به من لطف داشتند اما شرایط پیش نیامد تا در خدمتشان باشم. پیشکسوتانی که امروز مقابل تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند همان بازیکنانی هستند که من زمان کودکی‌ام در استادیوم بازی‌هایشان را می‌دیدم. با این حال قسمت نشد در کنارشان بازی کنم. ولی اگر در آینده عمری باشد و باز هم از این اتفاقات بیفتد در خدمت خواهم بود.

بازیکنان پرسپولیس در پایان بازی مقابل تراکتور سازی معتقد بودند داور سه پنالتی آنها را نگرفته است.

علی کریمی در واکنش به این صحبت گفت: باید کارشناس داوری در این‌باره صحبت کند اما در فوتبال ما وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد همه چیز خوب است و زمانی هم که می‌بازد همه چیز اشکال داشته و ناداوری به وجود آمده است. به هر حال اتفاق‌ها سهوی است. داور هم در یک هزارم ثانیه برای تشخیص صحنه زمان دارد. این درست نیست هر موقع که نتیجه می‌گیریم بگوییم داوری ایده‌آل است اما زمان باخت، آنها را نقد کنیم. ما باید با همین داورها بسازیم؛ چون آنها واقعا زحمت می‌کشند. وقتی خودم ضعف دارم نباید آن را گردن داور بیندازم. این را ابتدا به خودم می‌گویم. ما باید سعی کنیم ضعف‌های خودمان را از بین ببریم، نه این‌که آن را گردن دیگری بیندازیم.

وی در ادامه نیز درباره‌ی حمایت پرشور تماشاگران تبریزی در بازی مقابل پرسپولیس تصریح کرد: حمایت هواداران در این هوا خوب بود و ما انتظار داریم از بازی‌های بعد نیز بیشتر شود.

بازیکن تراکتورسازی در پاسخ به این پرسش که آیا درگیریهای به وجود آمده در بازی امروز طبیعی بود یا نه، توضیح داد: به هر حال بازی فوتبال است و پینگپنگ و والیبال نیست که هرکدام از تیمها یک طرف باشند و درگیری به وجود نیاید. با این حال زندگی هم برای پرسپولیس و هم برای ما ادامه دارد. نه تیمی با این برد قهرمان میشود و نه تیمی با باختش از قهرمانی دور میشود. بنابراین زندگی ادامه داشته و هرکسی باید از فرصتهایش استفاده کند.