نامردی بود مقابل پرسپولیسی ها خوشحالی کنم!

به گزارش افکارنیوز، در ظاهر نشان نمی‌داد اما در باطن سرشار از انگیزه بود. چند ماهی را با خود کلنجار می‌رفت که چرا از پرسپولیس جدا شد. چرایی اصلی اش، نوع جدایی‌اش بود. اینکه چرا و در آخرین روز، او را کنار گذاشتند تا به تراکتورسازی برود و یک سالی را دور از تهران باشد.

کریم به تراکتور رفت، احیا شد و چشم انتظار بازی با پرسپولیس نشست. دیداری که از راه رسید و با برد تراکتورسازی پایان یافت. بردی که گل ۳ امتیازی‌اش را کریم به ثمر رساند. همان بازیکنی که ابتدای فصل و با آن وضعیت از پرسپولیس جدا شد.

اینها اما بهانه‌ای نیست برای بی احترامی انصاری فرد به پرسپولیس و علی دایی. او مثل بعضی‌ها راه خود را کج نکرد تا به سمت دایی نرود. فبل از بازی با سرمربی پرسپولیس خوش و بشش را انجام داد اما در زمین گلی زد ۳ امتیازی. گلی که پرسپولیس را به رده پنجم فرستاد و البته تراکتورسازی را به صدر جدول.

با کریم انصاری فرد گپ زدیم. در روزی که او خوشحال بود اما در این خوشحالی هم احترام دایی و همه پرسپولیسی‌ها را نگه داشت.

* در مورد بازی با پرسپولیس صحبت کن. فکر می‌کردید بازی را ببرید؟

- بازی خوبی بود و به نظر، هر دو تیم برای صدرنشینی تلاش می‌کردند. باران هم که باریده بود و بازی جانداری را شاهد بودیم. عملکرد فنی که در این بازی می‌شد دید به علت بارش باران کمی قفل شده بود اما خدا را شکر ما در زمین خودمان برنده شدیم و این ۳ امتیاز برای ما خیلی با ارزش بود. دل هوادارانمان را شاد کردیم و این بازی ۶ امتیازی را به سود خودمان به پایان رساندیم.

* در صحنه‌هایی از بازی به داور بازی معترض بودی، دلیل اعتراض‌هایت چه بود؟

- داور هند من را گرفته بود و به نظرم صد در صد اشتباه کرد، چون اصلا توپ به دست من نخورده بود. من برای همه بازی‌ها انگیزه دارم چون امسال سال جام جهانی است و مهم‌ترین اولویتم حضور در برزیل است، به همین دلیل با انگیزه بیشتری بازی می‌کنم.

* در این بازی، گل ۳ امتیازی زدی. از گلت بگو و اینکه چرا شادی نکردی؟

- وقتی گل زدم خواستم خوشحالی کنم که یادم افتاد تیم مقابلم پرسپولیس است. از پرسپولیس سال گذشته پول گرفته بودم، این پول را در زندگی‌ام استفاده کردم و نمی‌توانستم آنها و هوادارانشان را ناراحت کنم. حتی مقابل سایپا هم اگر گل بزنم خوشحالی نمی‌کنم. سال بعد اگر یک درصد هم در تراکتورسازی نبودم و در فوتبال ایران بازی می‌کردم اگر به این تیم هم گل بزنم خوشحالی نمی‌کنم. این اخلاق من است و واقعا نامردی بود اگر بعد از گل به پرسپولیس بالا و پایین بپرم و خوشحالی کنم.

* شادی نکردنت ما را یاد ماریو گوتزه انداخت که مقابل دورتموند گل زد اما خوشحالی خاصی انجام نداد…

- خودم هم یاد گوتزه افتادم. دیدم که او هم با لباس بایرن مونیخ به دورتموند گل زد اما شادی نکرد. من هم مثل گوتزه شادی نکردم، به احترام هواداران پرسپولیس، بازیکنان و کادر فنی اش.

* قبل از بازی و برخلاف پیش بینی‌ها سمت علی دایی رفتی و با او خوش و بش کردی. چه شد که تصمیم گرفتی سمت دایی بروی؟

- مگر قرار بود سمت دایی نروم؟ با این کار نشان دادم که هیچ مشکلی بین ما نیست. اوایل فصل هم هر بحثی بود ختم به خیر شد. از این بحث‌ها در فوتبال به‌وجود می‌آید اما دایی بزرگ این فوتبال است و وظیفه من این بود که برای احوالپرسی و کسب اجازه سمت او بروم.

* بعد از بازی هم اتفاقات عجیبی رخ داد. درگیری بازیکنان با هم و البته رد و بدل شدن سیلی. تو هم یکی از بازیکنانی بودی که در این بحث‌ها شرکت داشتی. دلیلش چه بود؟

- من با خیلی از بازیکنان پرسپولیس دوست و رفیق هستم. چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس ما با هم شوخی داشته و داریم. شاید یکسری درگیری‌ها هم در فوتبال می‌شد اما اینها طبیعی است، چون فوتبال یک ورزش فیزیکی است و از این مسائل پیش می‌آید اما اگر من در صحنه‌ای بد خطا کردم و یا اعتراض‌هایی انجام داده‌ام از همه عذر می‌خواهم. هر چه بود تمام شد و اینها جزو زیبایی‌ها فوتبال است. من به هیچ‌کس نه بی‌احترامی کردم و نه حرفی زده‌ام، اگر هم کسی از من چیزی به دل گرفته از او عذر می‌خواهم.

* با گلی که زدی باز هم در کورس آقای گلی هستی و به همراه رضا عنایتی از همه جلوتری، آقای گل می‌شوی؟

- همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا آقای گل شوند اما مردم عزیز تبریز دنبال این هستند که تیمشان قهرمان شود. امیدوارم قهرمان لیگ برتر شویم و این قهرمانی برایم از آقای گلی مهم‌تر است.

بعد از بازي سال گذشته پرسپوليس مقابل ذوبآهن و گل دقيقه ۹۶ كريم انصاري فرد، او گلش را به مادر خود تقديم كرد. اين بار اما داستان فرق دارد. كريم، گل ۳ امتيازي به پرسپوليس را تقديم برادران خود ميكند. او ميگويد: تا يادم نرفته بگويم كه اين گل را به برادرانم تقديم ميكنم. آنها كه خيلي براي من زحمت ميكشند و هميشه هواي مرا دارند. از راهنماييهاي آنها استفاده ميكنم و به همين خاطر، گلم را به آنها تقديم ميكنم.