فتح‌الله‌زاده: توانستم مردم را قانع کنم

به گزارش افکارنیوز، علی فتح‌الله‌زاده درباره جلسه روز گذشته معاونان باشگاه استقلال و بحث‌های مطرح شده در آن گفت: عنایت دارید که ما امسال فصل سختی را پیش‌رو داریم. طبق قانون جدید لیگ قهرمانان آسیا ما باید قهرمان غرب آسیا شویم تا در فینال برابر قهرمان شرق آسیا به میدان برویم. با توجه به این راه دشوار تا قهرمانی، ما باید به گونه‌ای کار را تقسیم کنیم که با همدلی پیش برویم و دچار مشکل خاصی نشویم.

برای این کار نیاز به تقسیم وظایف جدیدی است. برخی از همکاران ما در استقلال کارهای سختی را بر عهده دارند و برخی دیگر کارشان سبک است و تقریبا یک عنوان را فقط در استقلال به دوش دارند. ما یک شرح وظایف از قبل داشته‌ایم که الان به این نتیجه رسیده‌ایم که باید آنرا اصلاح کنیم و در جلسه درباره این موضوع صحبت کردیم و در نهایت قرار شد آقای منزوی به همراه امیری و نظری جویباری بازبینی لازم را انجام دهند و آن را به سایر اعضا و معاونان ابلاغ کنند. ما در صدد هستیم این جلسات را را ماهی یکبار برگزار کنیم و با همت عالی برای آسیا گام‌های بزرگ برداریم.

او در پاسخ به سوالی درباره تیم بانوان استقلال تصریح کرد: آقای کفاشیان تماسی با من داشتند و گفتند که حیف است که این تیم از رقابت‌ها کنار برود. ایشان قول مساعدت دادند و ماهم تلاشمان را می‌کنیم تا ان‌شاءالله لیگ بانوان را به پایان برسانیم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که تکلیف غلام‌نژاد برای حضور در جمع آبی‌پوشان اظهار کرد: ما رضایت نامه این بازیکن را گرفتیم و قرار است امیری امروز با او درباره مبلغ دریافتی خودش با او صحبت کند و ان‌شاءالله امروز به جمع ما اضافه می‌شود.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به سوالی درباره لاوره بیان کرد: ما قطعا از این بازیکن شکایت می‌کنیم. همه ما دیدیم که این بازیکن رفتار و کردار درست و حرفه‌ای ندارد. او یک سری حرف‌های بیهوده درباره مربی خوب ایران زده و من واقعا سوالم این است که آیا باید حرف‌های او را چاپ کنیم و انتشار دهیم؟ مگر ما با پاسپورت این بازیکن چه کار می‌خواستیم بکنیم؟ ما برای مسائل ورودی و خروجی او و ویزای کارش باید پاسپورتش را نگاه داریم و من متاسفم از اینکه دوستان در رسانه‌ها کم لطفی کرده‌اند و این مسئله را انقدر برجسته کردند. ما بارها به لاوره گفتیم بیا تا توافق کنیم و او خودش نمی‌آمد. حتی سفیر صربستان هم که آمد به او گفتم نیاز نبود تا شما بیایید و اگر خودش می آمد و با ما توافق می‌کرد خیلی راحت پاسپورتش را می‌گرفت. اصلا می‌آمد به اینجا و می‌گفت همه پولم را می‌خواهم، به هرحال صحبت می‌کردیم و به یک نتیجه می‌رسیدیم. من گاهی اوقات شک می‌کنم که نکند دلالی وجود دارد که آنقدر صحبت‌های او را پوشش می‌دهند. متاسفانه عده‌ای هم صحبت‌های بیهوده این بازیکن را دستاویز کرده‌اند و به مربی لایق فوتبال ایران توهین می‌کنند.

فتح‌الله زاده در پاسخ به سوالی درباره اقدامات فرهنگی باشگاه استقلال عنوان کرد: باشگاه استقلال دغدغه فرهنگی زیادی دارد. ما همواره در مسائل فرهنگی پیشرو بوده‌ایم و هیچ موردی نبوده که حاج آقا مالک بگویند انجام بده و من انجام نداده باشم. ما حتی کارهایی نمادین مثل دفاع از قران را هم انجام داده‌ایم که متاسفانه عده‌ای گفتند این کار فرهنگی نیست و مذهبی است. یکی به ما بگوید کار فرهنگی چیست تا ما انجامش بدهیم؟

او در پاسخ به این سوال که چقدر از حضور در مناظره تلویزیونی راضی بوده است، تصریح کرد: به شخصه از حضور در آنجا راضی هستم و بعد از آن مناظره ده – پانزده نفر از دوستان مطبوعاتی با من تماس گرفتند و از من تشکر کردند. آنها گفتند که مخالف کمک به فوتبال نیستند. متاسفانه در این برنامه سوال را اشتباه مطرح کردند و بی انصافی انجام دادند. آنها در ابتدای برنامه سوال مطرح کردند که آیا با پرداخت پول به باشگاه‌ها از بیت المال موافقید؟ و این درحالی بود که ما اصلا حرف نزده بودیم و به همین راحتی ۲۷۰ هزار نفر به گزینه خیر پاسخ دادند. این در حالی بود که باید اول به این سوال پاسخ داده می‌شد که اصلا کمکی به استقلال شده است که حالا در مورد خوب یا بد بودنش صحبت کنیم؟ بعد از اینکه ما شروع به صحبت کردیم، آرای مردم به سمت گزینه دیگر کشیده شد و تنها چهل هزار نفر به گزینه خیر رای دادند. من از آقای حیدری بابت برگزاری این مناظره تشکر می‌کنم اما از عومل برنامه گله دارم. آنها تلاش داشتند مسئله غلطی را جا بیاندازند که من تلاش کردم تا حرف‌های واقعی فوتبال را بیان کنم.

مدیرعامل استقلال افزود: پرداخت پول از سوی دولت به استقلال قانون است و هروقت که قانون را عوض کردند می‌توانند در این باره راحت صحبت کنند که نباید کمکی پرداخت شود اما من به این برنامه رفتم تا از حق تیمم دفاع کنم و بعد از این برنامه برخی از مدیران فوتبالی هم تماس گرفتند و به من گفتند که خیلی خوب توانستم مسائل را مطرح کنم و از نظراتم دفاع کردند. مردم عزیزمان هم با شنیدن صحبت‌های من قانع شدند و سیر نزولی آرا گزینه خیر موید همین مطلب بود.

فتحاللهزاده در پایان درباره دیدار این هفته تیمش برابر سپاهان و نمایش ضعیف استقلال برابر گسترش فولاد، گفت: آرش برهانی یک مصاحبه کرده و گفته که برابر گسترش فولاد بدترین بازی عمرش را انجام داده است. ما در بازی برابر این تیم تبریزی اصلا خوب نبودیم. اما فوتبال است و گاهی اوقات این مسائل هم اتفاق می افتد. به شخصه نگرانی ندارم. این هفته هم برابر سپاهان بازی داریم که بازی سختی برای ما محسوب میشود. دیدار ما با آنها همیشه خوب بوده و از لحاظ فنی از سطح بالایی برخوردار بوده است. موفقیت در این دیدار میتواند ما را در کورس قهرمانی حفظ کند و از این جهت از اهمیت زیادی برخوردار است. انشاءالله که با امتیاز اصفهان را به مقصد تهران ترک میکنیم.