۲۳ مدال برای ایران

به گزارش افکارنیوز، در ادامه رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در امارات جریان دارد، امروز پنجشنبه کاراته‌‍کاهای رده سنی بزرگسالان به مصاف هم رفتند که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان کسب سه مدال طلا و سه برنز بود.

در وزن ۵۵ - کیلوگرم مجید حسن‌نیا اولین مدال طلا امروز تیم اعزامی ایران را کسب کرد. حسن‎نیا در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد حریف قطری گذشت، در دیدار دوم هم با همین نتیجه حریف اردنی را درهم کوبید. وی دور سوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ درحالی که یک بر صفر عقب بود ۹ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. نماینده کاراته کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده عربستان رفت.

این رقابت با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما داوران رای به برتری کاراته کا ۵۵ کیلوگرم ایران دادند.
حمیده عباسعلی دیگر کاراته کای تیم ملی بزرگسالان ایران بود که در وزن ۶۸ + کیلوگرم موفق شد مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کند. وی ابتدا ۴ بر صفر از سد نماینده قزاقستان گذشت، در دیدار دوم موفق شد حریف هندی را با همین نتیجه شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود. عباسعلی در دیدار پایانی به مصاف حریفی از ژاپن رفت و با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد تا به مدال طلا دست.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم هم هامون درفشی‌پور مقابل نمایندگان عراق و هند با نتایج ۹ بر یک و ۸ بر صفر پیروز شد. درفشی‌پور در سومین دیدار مقابل حریف ژاپنی قرار گرفت و در یک مبارزه حساس و زیبا با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد و راهی دیدار پایانی شد.

وی در آخرین گام با کومیته‌کای عربستان روبرو شد و در حالی که مبارزه تا یک دقیقه پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می‎شد، این نماینده ایران بود که با ارائه تکنیک‎های مختلف به پیروزی ۶ بر یک رسید.

سحر کرجی هم در وزن ۵۰ - بانوان پس از برتری مقابل حریفانی از سریلانکا و ژاپن در سومین مبارزه مقابل حریف چین‌تایپه ۲ بر یک شکست خورد تا در دیدار رده‌بندی به مصاف نماینده قزاقستان برود.

در این دیدار لباس حریف قزاقستانی مورد تایید داوران قرار نگرفت و با توجه اینکه این کاراته‌کا نتوانست در زمان یک دقیقه‎ای اشکالات خود را برطرف کند " هانسکو " شد و کرجی‌فرد پیروز میدان لقب گرفت و به مدال برنز رسید.

فاطمه چالاکی هم یک نشان برنز کشب کرد. وی در وزن ۵۵ - کیلوگرم ابتدا ۸ بر صفر نماینده سریلانکا را مغلوب کرد سپس در مبارزه دوم ۴ بر یک مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد.

چالاکی در دیدار سوم برابر کاراته کای چین‌تایپه ۳ بر یک شکست خورد تا در دیدار رده‌بندی به مصاف حریفی از ویتنام برود. چالاکی موفق شد در یک مبارزه یک طرفه ۹ بر صفر این کاراته کا را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

سعید احمدی هم که نشان نقره جهانی ۲۰۱۲ را در کارنامه داشت موفق به کسب نشان برنز شد. وی در وزن ۶۷ - کیلوگرم در نخستین گام نماینده عراق را ۹ بر ۳ شکست داد.

احمدی در حالی که از ناحیه انگشت دست راست دچار مصدومیت شده بود مقابل نماینده عربستان، دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی ۸ بر ۲ پیروز شد و در سومین مبارزه خود به مصاف حریف قزاقستانی قهرمان سال ۲۰۱۲ مسابقات آسیایی ازبکستان رفت و یک بر صفر نتیجه را واگذارکرد تا در گروه بازنده‌ها به مبارزاتش ادامه دهد.

در این گروه احمدی در مبارزه نخست مقابل حریفی از ویتنام قرار گرفت و ۶ بر ۲ به برتری رسید. او در مبارزه دوم هم کاراته کایی از اردن را ۸ بر ۴ شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در مجموع این مسابقات تا کنون تیم ایران موفق به کسب مجموع ۲۳ مدال شامل ۸ مدال طلا، ۵ نقره و ۱۰ برنز شده است.