بزرگترین ستاره تیم کی‌روش در جام‌جهانی

به گزارش افکارنیوز، سایت اسپورتال در گزارشی به چهارمین حضور ایران در رقابت‌های جام‌جهانی پرداخته و نوشته است: ایران برای چهارمین بار به رقابت‌های جام‌جهانی راه یافته است. کارلوس کی‌روش روی تلاش دسته جمعی و بزرگترین ستاره تیمش از هلند حساب باز کرده است.

ایران پس از حضور در جام‌جهانی در سال‌های ۱۹۷۸،۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ با غلبه بر کره‌جنوبی، گربه سیاه این تیم و ازبکستان، این بار با اعتماد به نفس بیشتری برای چهارمین بار در تاریخ فوتبال به این مسابقات راه یافت.

راهیابی به جام جهانی نه فقط برای ایران که برای کارلوس کی‌روش که دومین حضور متوالی‌اش را در این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد، لحظه بسیار ویژه‌ای بود. دستیار سابق سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد، در سال ۲۰۱۰ همراه با تیم ملی پرتغال در این مسابقات حضور داشت.

کی‌روش که در سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت، اظهار داشت: کار آسانی نبود زیرا مجبور بودیم انتخاب‌هایی انجام دهیم که چندان مورد پسند نبودند.

شاهکار کی‌روش در خط دفاعی و با استفاده از جلال حسینی(پرسپولیس) است که در ۱۴ بازی تنها ۷ گل خورد. اشکان دژاگه، بازیکن سابق وولفسبورگ که در حال حاضر در لندن و در باشگاه فولام در لیگ برتر بازی می‌کند و دانیل داوری، دروازه‌بان برانشوایک که در پیروزی سه بر صفر ایران مقابل تایلند اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد، بازیکنان تیم ملی ایران هستند که در آلمان شناخته‌ شده‌اند.



*‌قوچان‌نژاد؛ ستاره باورنکردنی


ستاره شوت‌زن پارسی‌ها کسی نیست جز رضا قوچان‌نژاد. بازیکن ۲۶ ساله که در هلند بزرگ شده است، اکنون در تیم استاندارد لیژ بلژیک به میدان می‌رود و سال گذشته پس از حضور در چندین دیدار تیم‌های پایه هلند به تیم ملی ایران فراخوانده شد. این بازیکن که او را گوچی می‌خوانند، در ده تجربه بین‌المللی‌اش با موفقیت عمل کرده و ۸ بار گلزنی کرده است؛ از جمله گل تعیین کننده ایران در پیروزی یک بر صفر مقابل کره‌جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی. قوچان‌نژاد از اهمیت کار جمعی با خبر است و در این باره گفت: تعادل بسیار خوبی در ترکیب تیم داریم، با وجود بازیکنان جوان و باتجربه می‌توانیم در کار گروهی بسیار بهتر عمل کنیم.

هرچند از نگاه فوتبالی صعود ایران از دور اول مسابقات در برزیل کار واقعا سختی است، با این حال سفر به برزیل یک موفقیت برای ایران محسوب میشود. کیروش در این باره گفته است: حضور ما در این مسابقات باید به این معنا باشد که میتوانیم بهتر باشیم و لیگ بهتر، سرمربیان بهتر و فوتبالی جذاب داشته باشیم.