به گزارش افکارنیوز، در شرایطی که زمانی به آغاز قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باقی نمانده، چهره ی مشهور فوتبالی دنیا که به عنوان نماینده در مراسم قرعه کشی حضور دارند به اظهار نظر پرداختند.

**زیدان قهرمانی با جام جهانی ۱۹۹۸ به همراه تیم فرانسه

وقتی که من به برزیل فکر می کنم، واژه ای گروه یا خرب به ذهنم می آید، برزیل یک کشور فوتبالی است جائیکه بازی‌های جام جهانی در آن باید انجام شود از زمانیکه من بچه بودم برزیل الهام بخش من در فوتبال بود وقتی که ما در خیابان یا هر جای دیگری به توپ ضربه می زدیم، وانمود می کردیم که یک بازیکن برزیلی هستیم.

** لوتار ماتئوس به قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۰ با تیم آلمان

آلمان شانس بالا کشیدن خود را در جام جهانی دارد؟ پاسخ این است، حالا یا هیچوقت…

**خورخه سامپائولی، سرمربی تیم ملی شیلی

این مسئله که بگوییم ما به جام جهانی آمده ایم تا بر برزیل پیروز شویم، و جام را بگیریم اندکی بی احترامی به تیم پرطرفدار بزرگی مانند برزیل است، اما این باعثنمی شود که ما شگفتی در این جام نیافرینیم ما هدفمان را آماده کرده ایم.

آیا طرفداران شیلی از شما انتظار زیادی دارند؟ بله، تا اندازه ایی، چرا که آنها باعثشدند ما در اینجا حضور داشته باشیم.

**فابیو کاناوارو، قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ با تیم ایتالیا

وقتی که در رئال مادرید بودم، با ایکر کاسیاس در مورد نسل فوتبال اسپانیا که استعداد فوق العاده ای داشتند صحبت کردم، اما آنها مجبور بودند، کارهای نا خوشایندی را برای بدست آوردن بعضی از چیزها یاد بگیرند و آنها آن را انجام دادند.

**لویس فن گال، سرمربی تیم ملی هلند

من همیشه به دنبال فوتبالیست هایی هستم که به سیستم من نزدیک باشند و بتوانند خود را با آن وفق دهند اما انتخاب کاپیتان کاملا متفاوت است، سن و سال خیلی مهم نیست، داشتن شخصیت قوی، مهم و ضروری است، ‌ در بارسلونا کاپیتان تیم از همه تجربه بیشتری دارد، زمانی که در بارسلونا بودم پپ گواردیولا را کاپیتان تیم کردم، اما او ابتدا قبول نکرد و به او گفتم هم اکنون نوبت تو است که به یک لیدر بزرگ تبدیل شوی.

بیشتر از این با او صحبت نکردم، اما هم اکنون فکر می کنم او منظور من را کاملا متوجه شده است.

** کافو، قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ به همراه تیم برزیل

یک فینال جام جهانی می تواند با جزئیات کوچکی همراه شود، اما چندین فاکتور به طور معمول با هم، یک تیم را به جام قهرمانی نزدیک می‌کند.

**جف هرتس بازیکن تیم ملی انگلیس، قهرمانی با تیم انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶

اگر میخواهید بدانید فوتبال از سال ۱۹۶۶ تاکنون تا چه اندازه تغییر کرده است با یک مثال میگوییم: شب قبل از فینال جام جهانی ۱۹۶۶ ما همگی به سینما رفتیم، ۲۱ بازیکن به اضافه مربی و کادر فنی، پیاده از هتل راه افتادیم ، نشستیم و فیلم را نگاه کردیم در حالیکه بستنی میخوردیم، در این فاصله سری هم به خانه زدیم، و هیچ خبرنگاری با دوربین در این فاصله وجود نداشت شما دیگر نمیتوانید این کارها را انجام دهید.