کنایه کریمیان به مدیرعامل پرسپولیس

به گزارش افکارنیوز، مهدی کریمیان در خصوص شرایط تیم فوتبال تراکتورسازی، مشکلات این تیم و حاشیه‌هایی که برای هاشم بیک‌زاده به وجود آمده صحبت کرد.

* تراکتورسازی با دو برد متوالی توانسته صدرنشین لیگ برتر شود، فکر می‌کنی تداوم این صدرنشینی توسط تیمتان شدنی است؟

- ما روند خوبی داشتیم که با تلاش کادر فنی و بازیکنان به صدر جدول رسیدیم اما حفظ صدرنشینی قطعاً سخت‌تر از رسیدن به بالای جدول خواهد بود. ما حالا که به صدر جدول رسیدیم باید آن را قدر بدانیم و با تلاش مضاعف سعی کنیم این راه را ادامه دهیم. قطعاً تداوم صدرنشینی کار آسانی نیست و ابزارهای خاص خودش را می‌خواهد باید از ما حمایت‌های ویژه‌ای شود. فکر می‌کنم تراکتورسازی تنها و بی‌کس است و به جز بازیکنان کادر فنی و مدیرعامل کسی برای آن تلاش نمی‌کند. مشکلات تیم زیاد است و اگر برطرف نشود، قطعاً به مشکل می‌خوریم. ما این استعداد را داریم که در بالای جدول بمانیم اما نمی‌توان از دغدغه‌های موجود چشم‌پوشی کرد.

* صحبت از مشکلات کردی، قصد نداری این مشکلات را بگویی؟

- ببینید یک تیم می‌تواند مشکلات زیادی داشته باشد که شاید اصلی‌ترین آن مشکل مالی است. نحوه ساپورت شدن بازیکنان در این شرایط حساس بسیار مهم است البته این را هم می‌دانم که مشکل مالی مختص به تیم ما نیست و همه تیم‌های ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما شرایط تیم ما حساس است. باید مسئولین استانی به داد تیم ما برسند و ما را کمک کنند چرا که ما الآن نیاز به کمک آنها داریم. ما تیم وسط جدولی نیستیم که شرایطمان حساس نباشد. تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد باید از همه نظر حمایت شود. به نظرم مسئولان استانی باید الآن دست به کار شوند چرا که اگر دیر شود دیگر کاری از کسی ساخته نیست.

* چقدر به قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر امیدواری؟

- به نظر من این مجموعه از همه نظر پتانسیل قهرمان شدن در لیگ برتر را دارد. این حرف من مختص به الآن نیست که صدر جدولیم. همان هفته‌های اول هم که با مشکلاتی روبرو بودیم این پتانسیل در تیم دیده می‌شد، من چند بار با تیم‌های مختلف قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده‌ام و این تجربه را دارم که باید حمایت همه‌جانبه‌ای از یک تیم صورت بگیرد تا بتوان قهرمان شد.

* دربی تبریز در هفته‌ای که گذشت برگزار شد اما در کمال ناباوری شاهد بودیم که کمتر از ۲ هزار نفر به استادیوم یادگار امام آمده‌ بودند. فکر می‌کنی دلیل این عدم استقبال از بازی تیم‌های تبریزی چیست؟

- به نظرم باید این موضوع ریشه‌یابی شود چرا که در همین بازی با پرسپولیس و بازی با استقلال آنقدر تماشاگر به استادیوم آمده بود که جای سوزن‌ انداختن هم وجود نداشت. هدف ما باید جذب تماشاگر باشد. شما به بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال هم که در تهران برگزار می‌شود نگاه کنید می‌بینید که جمعیت زیادی به استادیوم نمی‌رود. اگر سیاست فدراسیون فوتبال این است که تماشاگران به استادیوم نیایند و به جای دیگر بروند که من حرفی در این باره ندارم اما نباید این موضوع را درباره تماشاگران تبریزی از یاد برد که وقتی کمیته انضباطی آنها را تهدید می‌کند این عدم استقبال هم به وجود می‌آید. تماشاگران ما مگر چه کاری کردند که آقایان این صحبت‌ها را انجام می‌دهند؟ همان یک امتیازی هم که از ما کسر شد ظلم بزرگی در حق تراکتورسازی بود. وقتی تماشاگران ما می‌بینند که این برخوردها صورت می‌گیرد به نشانه اعتراض به استادیوم نمی‌آیند.

* حتماً شنیده‌ای که بعد از بازی تراکتورسازی و پرسپولیس رئیس کمیته انضباطی باز هم تراکتورسازی را به جریمه تهدید کرده است.

- من واقعاً‌ نمی‌دانم دلیل این صحبت چه بود. بعد از بازی بین بازیکنان دو تیم مشکلات کوچکی به وجود آمد که در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد. خب این موضوع چه ربطی به تماشاگران ما دارد، باید فرهنگسازی در این زمینه صورت بگیرد و باید بدانیم تماشاگرنماها ربطی به فوتبال تبریز ندارند. تماشاگران ما همان کسانی بودند که به استادیوم می‌آمدند و ورزشگاه را پر می‌کردند و این برخورد با آنها صحیح نیست.

* چندی پیش مدیرعامل تراکتورسازی از تخفیف جریمه ۴۰۰ میلیونی تو صحبت کرد، این تخفیف لحاظ شد یا نه؟

- قصد صحبت در این موارد را ندارم و من تمام تمرکزم را بر روی فوتبالم گذاشتم. مهم نیست که این جریمه مالی کم یا زیاد شود. الآن همه فکر و تمرکزم بر روی فوتبال تراکتورسازی است و می‌خواهم قدم‌های خوبی برای قهرمانی تیم بردارم.

* یعنی تو اعتراضی به این جریمه سنگین نکردی؟

- اعتراض کردم و فکر می‌کنم که پاسخ اعتراض من مراحلش را سپری می‌کند و شاید به نوعی در حال مدیریت شدن است، به گفته شما قرار بوده که این مبلغ به یک سوم تقلیل پیدا کند شاید هم تا آخر فصل کلاً کنسل شود. من به دنبال فوتبال هستم و دیدید که دو ماهی هست که با هیچ رسانه‌ای صحبت نمی‌کنم. قصد دارم با فوتبالم حرف بزنم.

* این هفته بازی حساسی با ذوب‌آهن که در بحران قرار دارد، دارید. فکر می‌کنی در این بازی روند رو به رشد تراکتورسازی ادامه پیدا می‌کند؟

- من خودم بازیکن ذوب‌آهن بودم و می‌دانم تیم‌های اصفهانی همیشه و در هر حالتی که باشند حرف‌هایی برای گفتن دارند. این ذوب‌آهن همان تیمی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفته و از مدیریت تا بازیکن تغییر چندانی نکرده است. شاید این تیم در حال حاضر در بحران باشد اما ذوب‌آهن تیم خوبی است که در لیگ برتر می‌ماند. من بازی‌های این تیم را دیده‌ام و فقط از روی بدشانسی به گل نمی‌رسند. این تیم الآن مثل یک مار زخم‌خورده است و ما باید برای مقابله با آنها به فکر یک چاره باشیم. سال گذشته ذوب‌آهن در همین شرایط بود که از ما یک مساوی گرفت و شاید همان مساوی ما را از قهرمانی دور کرد.

* در پایان این گفتگو اگر صحبتی مانده بگو؟

- دو موضوع است که باید به آنها اشاره کنم، اول اینکه چرا این همه هجمه بر علیه هاشم بیگ‌زاده به راه افتاده؟ مگر او همان بازیکنی نیست که در سه بازی آخر تیم ملی ۹۰ دقیقه برای فوتبال ایران جنگید و در رفتن به جام جهانی سهیم بود، پس چرا این همه علیه او هجمه می‌شود. صحبت دیگرم هم درباره آقایانی است که من نمی‌دانم با چه اهداف و نیتی برای خودشان برنامه‌ریزی درست می‌کنند و ارنج تیم ملی را برای جام جهانی از حالا آماده کرده‌اند. به فلان بازیکن می‌گویند تو باید مسی را بگیری و آگرو را به بازیکن دیگری می‌سپارند. مگر از الآن ارنج تیم ملی مشخص است؟ اینها نکات حاشیه‌ای است که به فوتبال ما ضربه می‌زند به جای اینکه تلاش کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم این صحبت‌های واهی مطرح می‌شود. قرعه ما در جام جهانی قرعه متعادلی است و باید به فکر صعود از گروهمان باشیم.

* از صحبت‌هایت اینطور برداشت می‌شود که از حضور بازیکنان در تلویزیون به عنوان بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ناراحت هستی و فکر می‌کنی که این بازیکنان از الآن حضورشان در برزیل قطعی است. اینطور است؟

- این نظر من نیست بلکه نظر همه فوتبالیستهاست. من که بیرون گود هستم اما بازیکنانی که در تیم ملی هستند هم نسبت به این صحبتها ناراحتند. این برخوردها باعث تفرقه در بین خود بازیکنان تیم ملی هم میشود. ما باید وحدت و یکپارچگیمان را در حال حاضر حفظ کنیم و وقتی هنوز چیزی مشخص نیست چرا این صحبتها مطرح میشود؟ فکر میکنم خود کیروش هم تا قبل از بازی با نیجریه ترکیب تیم ملی را نداند، آن وقت بازیکنان به تیم ملی میآیند و از آنها درباره رویاروییشان با بازیکنان حاضر در جام جهانی سؤال میپرسند.