به گزارش افکارنیوز، هنوز دقایقی از مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و همگروهی تیم ملی ایران و آرژانتین، نگذشته بود که عده ای تحت عنوان علاقمندان فوتبال با هجوم به صفحه اجتماعی لیونل مسی در فیس بوک پیغام های مختلفی را برای این بازیکن فرستادند که تعداد آن ها فراتر از ۳۰۰۰۰۰ پیغام رفته است.

لیونل مسی بعد از انجام قرعه کشی جام جهانی و همگروهی با تیم ملی ایران، نیجریه و بوسنی اینگونه به این گروه بندی واکنش نشان داد و نوشت: «قرعه کشی را پیگیری کردم. راستش نمی توان گفت کدام گروه ساده تر است و کدام گروه دشوارتر. تقریبا همه گروه ها ترکیبی از بهترین ها هستند.

وی از هم گروهی با تیم های ایران، بوسنی و نیجریه اینگونه می گوید: " هیچ حریفی ساده نیست. از همگروهی با این تیم ها خوشبختم و البته منتظر دیدارشان هستیم.

اما نحوه بیان و ابراز احساسات به اصطلاح علاقمندان فوتبال که خود را ایرانی معرفی کرده اند به این اظهارات چنان زشت و زننده بود که واکنش این بازیکن آرژانتینی بارسلونا را برانگیخت به طوریکه با اظهار تأسف از این رفتارهای غیر اخلاقی می نویسد: " من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه ها بسیار غیر دوستانه هستند "

سرانجام امروز هجوم کاربران به صفحه فیس بوک مسی و توهین به وی تا حدی پیش رفت که ستاره آرژانتینی بارسلونا مجبور به مسدود کردن صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک شد.

این رفتارهای زننده کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک به حدی آزار دهنده بوده است که بسیاری از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی که گاه نقدهای جدی به بحثفیلترینگ داشته اند با تشکر از کمیته تشخیص مصادیق مجرمانه از محدود کردن دسترسی این شبکه به اصطلاح اجتماعی اذعان داشته اند که می بایستی هر چه سریعتر با راه اندازی اینترنت ملی از سوء استفاده برخی از افراد که خود را ایرانی می نامند و در حقیقت در جهت لگد مال کردن اخلاق در جامعه ایرانی حرکت می کنند جلوگیری کرد.

این دسته از کاربران شبکه های دیگر اجتماعی با افشای اینکه مافیای گسترده ای در فیس بوک وجود دارد که قصد تخریب شخصیت کاربران ایرانی و مسلمان را دارد و این مافیا پایه گذار محافل ایرانی در فیس بوک اند، به این موضوع اذعان داشته که همین نمونه برخورد زشت و غیر منطقی با یک بازیگر فوتبال صرف هم گروهی تیمش با تیم ملی فوتبال ایران نشان می دهد که اغلب کاربران فیس بوک که خود را ایرانی می نامند نه تنها از داخل کشور در این شبکه اجتماعی حضور ندارند بلکه به دلیل مخالفت با فرهنگ اخلاق مدار ایرانی سعی در تخریب وجه ایرانی جماعت در حوزه بین الملل می کنند.

روش این مافیای اولیه فیس بوک به اینگونه است که با راه اندازی جریاناتی خلاف اخلاق و عرف در جامعه ایرانی اسلامی، از سادگی دیگر کاربران اندک و ناآگاه این شبکه اجتماعی سوء استفاده کرده و آنان را به اینگونه رفتارهای نابهنجار که وجه ایرانیان را خدشه دار میکند سوق می دهند.









از سوی دیگر حضور گسترده جریان مشکوک فحاشان و لگدمال کنندگان اخلاق در صفحه یک فوتبالیست غیر ایرانی با این شائبه روبرو شده که ممکن است این حرکت از سوی برخی از سرویس های فعال امنیتی دول متخاصم در فیس بوک برنامه ریزی شده باشد تا پروژه ایران هراسی که پس از مذاکرات ژنو کمرنگ تر از قبل شده بود با شدت بیشتری دنبال شود. کمااینکه بررسی برخی از اظهارات تخریبی علیه نظام توسط کاربران به ظاهر ایرانی منسوب به این جریان این فرضیه را به شدت قوت می بخشد.


واقعیت حضور طیف خاصی از کاربران معاند با دین و اخلاق در فضای شبکه به اصطلاح اجتماعی فیس بوک گاه اینطور خود را به صورت عریان نمایان می کند این در حالی است که جناب اقای علی جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد ایران میگوید، فیسبوک و فعالیت در آن، در بسیاری از ارتباطات سالم و درست است!