جوانی که به خاطر پیدا کردن اسلام به فوتبال پشت کرد + عکس

به گزارش افکارنیوز، داستان زندگی خاوی پووس، مدافع پیشین تیم اسپورتینگ خیخون اسپانیا در نوع خود جالب است. او فوتبالیستی بود که ۲ سال پیش در سن ۲۴ سالگی از دنیای حرفه‌ای فوتبال خداحافظی کرد و حالا به دین اسلام روی آورده است.

تبدیل شدن به فوتبالیستی حرفه‌ای آن‌هم در بالاترین سطح فوتبال رویای هر بازیکنی است ولی در این بین افرادی هم هستند که بنا به دلایل شخصی به همه چیز پشت می‌کنند.

این داستان خاوی پووس است که در سال ۲۰۱۱ و در سن ۲۴ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در مادرید، پایتخت اسپانیا متولد و بزرگ شد و همیشه فوتبال بازی کرد. شاید او به اندازه کریستیانو رونالدو پدیده نبود ولی به اندازه‌ای مستعد بود که تیم لالیگایی اسپورتینگ خیخون(فصل ۱۱-۲۰۱۰) با او قرارداد امضا کند و رسما تبدیل به بازیکنی حرفه‌ای شود.

خاوی که حالا به دین اسلام روی آورده است پس از ۲ سال سفر به کشورهای مختلف جهان به روزنامه «El Comercio» اسپانیا گفت: «اسلام دینی است که این احساس را به من منتقل می‌کند که به خدا نزدیک‌تر هستم. توصیه می‌کنم در مورد دین اسلام بیشتر تحقیق کنید چون دین اسلام، بن‌لادن یا بمب و این جور چیزها نیست.»

پووس با تمجید از کشور ایران گفت: «ایران بهترین کشوری بود که در آن بوده‌ام و خیلی دوست دارم پس از کشورهای سنگال، کوبا و ونزوئلا که پس از کنار گذاشتن فوتبال در آنها بوده‌ام در کشور ایران زندگی کنم.»

مدافع پیشین اسپورتینگ خیخون تصریح کرد: «خیلی خوب است که بتوانی تبدیل به فوتبالیستی حرفه‌ای شوی ولی من در شرایطی که بودم نمی‌توانستم در خصوص موارد دیگر از جمله نیازهای اساسی خودم صحبت کنم، چیزهایی که شاید مردمان دیگر دنیا می‌توانستند مرا بهتر درک کنند. در دوران جوانی‌ام با باشگاهی حرفه‌ای قرارداد داشتم و می‌دانستم که چه موقعیتی دارم ولی این چیزی نبود که به دنبالش بودم. به مربی تیم هم گفتم چیزهایی که می‌خواهم را در فوتبال پیدا نمی‌کنم برای همین تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفتم که از نظر خودم تصمیمی منطقی بود.»

خاوی در پایان خاطرنشان کرد: «حتی هم‌کلاسی‌هایم هم باورشان نمی‌شد که چنین تصمیمی گرفته باشم و از من می‌پرسیدند که چطور می‌توانی همه چیز از جمله پول را به خاطر اعتقادی که داری از دست بدهی؟ من هم در پاسخ به آنها می‌گفتم که می‌توان همانند خیلی از خانواده‌های اسپانیایی هر ماه را با هزار یورو سپری کرد. به نظر من پول تضمین‌کننده آرامش درونی نیست. در واقع شرایط خوب مالی که به عنوان یک فوتبالیست داشتم باعثشد تا بتوانم راحت‌تر از مادیات بگذرم. فوتبال حرفه‌ای در حال حاضر چیزی جز پول و فساد نیست.»

تیم فوتبال اسپورتینگ خیخون در حال حاضر در لیگ دسته دوم اسپانیا موسوم به لیگا آدلانته حضور دارد.