سرمربی پرتغالی رفیقش را به ایران می‌آورد
گروه ورزشی -

چند روزی است که شایعه استخدام ادواردو نلو وینگادا مربی نام آشنای پرتغالی برای تیم امید به گوش می‌رسد. در حالیکه علیرضا منصوریان سرمربی تیم امید این روز‌ها سخت در حال آماده سازی تیمش برای حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا در عمان است، ناگهان خبری دهان به دهان پیچید که وینگادا به عنوان گزینه اصلی رهبری تیم ملی امید مطرح شده و بزودی جانشین منصوریان می‌شود. خبری که واکنش سرمربی احساساتی تیم ملی امید را به همراه داشت و او تاکید کرد که در شرایط فعلی و بعد از گذشت نزدیک به دو سال کار با این تیم، این تغییر می‌تواند به قیمت ناکامی دوباره تیم امید تمام شود.

به گزارشافکارنیوز؛وینگادا یکی از مربیان پرتغالی نامدار در سطح آسیاست که در طول دهه اخیر هدایت تیم‌های مختلفی در سطح قاره کهن را بر عهده داشته و مدتی نیز سرمربی پرسپولیس بود. وینگادا چندی پیش به عنوان دستیار کی‌روش در سه بازی آخر مقدماتی جام جهانی به کادر فنی تیم ملی اضافه شد اما مطرح شدن ناگهانی نام او به عنوان سرمربی احتمالی تیم ملی امید بسیارعجیب و حیرت انگیز است. ماجرایی که البته در پشت پرده ردپای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در آن دیده می‌شود. کی‌روش رابطه دوستانه و نزدیکی با هموطن خود وینگادا دارد و پیش از این توانسته بود او را بدون هیچ پیش زمینه قبلی به طور موقت به عنوان دستیار به کادر فنی تیمش اضافه کند و حالا در تلاش است برای او شغلی دائم و البته نان و آبدار دست و پا کند.

کی‌روش از فدراسیون خواسته تا وینگادا را به عنوان مربی تیم امید‌ها استخدام کنند. گویا کی‌روش می‌خواهد تیم امید را هم زیر نظر داشته باشد و به خاطر همین در نظر دارد دوست نزدیکش را به این تیم ببرد تا کار‌ها را دقیق‌تر زیر نظر بگیرد. کی‌روش پیش از این یک بار با معرفی هلنا کاستا سرمربی پرتغالی تیم ملی بانوان ثابت کرده که به نوعی جاده صاف کن مربیان پرتغالی در ایران است و برای رفقای خود کار جور می‌کند و این بار درصدد است همین سناریو را برای وینگادا اجرا کند.

قرض برای اجابت دستور کی‌روش!


کارلوس کی‌روش چند روزی است علیه فدراسیون مصاحبه نکرده! دلیل اصلی سکوت کی‌روش به قرارداد بستن دوست صمیمی‌اش با تیم ملی امید مرتبط است. قرار است وینگادا جانشین منصوریان شود و این موضوع به درخواست مستقیم کی‌روش در حال انجام است.

در حالیکه فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم میکند و حتی برای جور کردن قسط قرارداد کیروش و رفقایش در تیم ملی نیز با مشکل روبرو است، استخدام یک مربی خارجی دیگر هیچ توجیه اقتصادی ندارد به ویژه اینکه کفاشیان پیش از این صراحتاً تاکید کرده بود به دلیل مشکلات مالی استخدام مربی خارجی برای تیم امید منتفی است و این تیم با کادر ایرانی و علیرضا منصوریان کارش را ادامه خواهد داد اما ناگهان با درخواست کیروش ورق برگشت و کفاشیان تصمیم گرفته تا نیمکت تیم ملی امید را در این وانفسای بیپولی به وینگادا رفیق قدیمی و صمیمی کیروش بسپارد تا مبادا خاطر سرمربی تیم ملی مکدر شود! گفته میشود قرارداد وینگادا بین ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار دلار برای فدراسیون آب میخورد و کفاشیان برای ساکت نگه داشتن کیروش حاضر است در اوج بیپولی این مبلغ را برای مربی خارجی تیم امید هزینه کند. البته کفاشیان فعلا پولی در بساط ندارد و در حال رایزنی است تا کمیته ملی المپیک پول وینگادا را تقبل کند. همین موضوع موجب شده وزارت ورزشیها به فدراسیون دستور دهند فعلا هیچ قراردادی با این مربی نبندند تا بعد از جام جهانی در مورد او تصمیم گیری شود.