علی کریمی در لیست انتظار کی روش؟

به گزارش افکارنیوز، علی کریمی هافبکتراکتورسازیتبریز از اینکه تمرین‌ها در تهران برگزار شد خیلی راضی است: «خوشبختانه شرایطمان خوب است و جام حذفی را مثل لیگ برتر جدی خواهیم گرفت.»

او در رابطه با تغییر مکان بازی حذفی با نفت مسجدسلیمان به نکته جالبی اشاره می‌کند: «اولا حق طبیعی هر تیمی است که به بهترین نحو از شرایط میزبانی خود استفاده کند. فوتبال حرفه‌ای است و این هم جزیی از ‌آن است. فقط من امیدوارم در این فوتبال حرفه‌ای روزی برسد که ساده‌ترین امکانات را مثل ورزشگاه و زمین بازی داشته باشیم تا دیگر دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشیم. البته ما تابع تصمیماتی هستیم که می‌گیرند ما مشکلی با این مسائل نداریم و تابع تصمیماتیم اما باز هم می‌گویم امیدوارم روزی برسد که ساده‌ترین امکانات را در فوتبال حرفه‌ای خودمان داشته باشیم.»

همه چیز از مصاحبه‌اش بعد از شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی شروع شد که گفت: «برای همیشه از فوتبال خداحافظی می‌کنم.»

البته پس از چند روز از گذشت آن بازی مدعی شد که صحبت‌هایش احساسی و به‌خاطر باخت در فینال بوده است. همان‌موقع امید نمازی طی مصاحبه‌ای تعجب خود را از صحبت‌های آن روز علی کریمی مطرح و اینگونه گفت: «ما از شنیدن این خبر واقعا شوکه شدیم. در این‌باره فعلا نمی‌توانیم حرف خاصی بزنیم. باید جلسه‌ای در تیم ملی داشته باشیم و با علی کریمی هم صحبت کنیم تا متوجه شویم چرا او ناگهان این تصمیم را گرفت. کریمی بازیکن بزرگی است. تجربه او می‌تواند به کمک تیم ملی بیاید. او قطعا به‌خاطر شکست ناراحت بوده است. تا با او صحبت نکنیم، حرف خاصی نمی‌توانیم بزنیم.»

پس از این اتفاق، علی کریمی به تراکتورسازی رفت تا نشان دهد قصد خداحافظی ندارد و آن حرفش احساسی بوده است. دو بار مصدوم شدنش هم باعثشد تا به اردوی تیم ملی دعوت نشود. در این فاصله این سوال همیشه مطرح می‌شد که آیا بالاخره کی روش، جادوگر را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کند یا نه؟

تا اینکه سرمربی تیم ملی در برنامه ۹۰ صحبت‌هایی را در مورد علی کریمی مطرح کرد که به همه ابهامات پاسخ داد. او در آن برنامه گفت: «تیم من به بازیکنی مثلعلی کریمینیاز دارد. او در اردوی تیم ملی، سر میز ناهار، داخل زمین، روی نیمکت، به‌عنوان بزرگتر و یک بازیکن شناخته شده یک وزنه به‌حساب می‌آید، مثل جواد نکونام.»

همین حرف کی روش برای اینکه ثابت کند به این بازیکن اعتقاد دارد کافی است. البته او قبل از ترک تهران برای انجام ۳ بازی آخر مرحله نهایی و زمانی که کریمی برای بدرقه تیم ملی رفته بود به او گفت: «تیم ملی خانه توست و هر زمانی که خواستی می‌توانی برگردی.»

صحبت‌های آن روز کی روش و در ادامه حرف‌هایش در برنامه ۹۰ کافی بود تا کاپرفیلد این روزهای تراکتورسازی انگیزه مضاعفی را به‌دست آورد.

اما کریمی هم می‌داند که آماده‌ها به تیم ملی دعوت می‌شوند و اینطور نیست که کی روش یکی دو ماه پیش حرفی زده پس دیگر نیازی به آماده بودن نیست، به همین دلیل بعد از بازی تیمش مقابل سپاهان گفت: «در حال حاضر آماده نیستم و شرایط دعوت شدن به تیم ملی را ندارم. تیم ملی جای آماده‌هاست و من هم مثل همه باید بیشتر تلاش کنم.»

حال کی روش در ایران نیست و دستیارانش، لیگ و تمرینات تیم‌ها را زیر نظر دارند. کاری که جمعه گذشته انجام دادند. کسانی که آن روز آنجا بودند از آمادگی و انگیزه بالای کریمی صحبت می‌کنند. گلی که او به مس کرمان در دقیقه ۳ + ۹۰ زد و تیمش را از شکست نجات داد، به اندازه کافی به او انگیزه داده است.

دستیاران کی روش آن روز دقایقی هم با کریمی صحبت کردند. هر چند گفته می‌شود میان آنها حرفی در مورد تیم ملی به میان نیامد اما بدون شک برای امید نمازی و مارکار آقاجانیان خیلی مهم بود که از شرایط جسمانی علی کریمی و حتی کریم انصاری‌فرد و حامد لک آگاه شوند.

این اتفاق، این ذهنیت را هم به وجود آورد که پس از چراغ سبزهایی که کی روش و کریمی به هم نشان دادند، حالا شرایط برای دعوت شدن دوباره او به تیم ملی فراهم است اما این مهم یک شرط خاص و ویژه دارد، همان شرطی که علی کریمی هم به آن اشاره داشته و آن آمادگی جسمانی و فنی بالاست.

این موضوع نه‌تنها برای کریمی بلکه برای تراکتورسازی هم اتفاق خوبی است. مجید جلالی می‌داند که یک علی کریمی آماده تا چه اندازه می‌تواند برای تیمش مثمرثمر باشد. وقتی همه روزهایی که به اردوی تیم ملی توسط کی روش دعوت می‌شد و علی کریمی هم جزو مدعوین بود را مرور می‌کنیم، هیچ تنشی یا هیچ صحبت و شایعه‌ای را در خصوص اختلاف آنها نشنیدم.

در واقع از روزي كه كريمي بازوبند كاپيتاني را طبق خواست كی روش به جواد نكونام داد و روز بازي با كرهجنوبي در تهران، روي نيمكت مثل يك ليدر، تماشاگران را به تشويق دعوت ميكرد، به كی روش نشان داد كه فقط و فقط به موفقيت تيم ملي و صعود به جام جهاني فكر ميكند.