به گزارش افکارنیوز، نارضایتی پرسپولیس‌ از تاریخ تعیین شده برای داربی با توجه به حضور دو بازیکن اصلی این تیم یعنی صادقیان و مسلمان در تیم زیر ۲۲ سال جدیدترین چالش داربی ۷۸ است. از این رو و پس از اعلام تاریخ برگزاری داربی مسئولان پرسپولیس‌ به طرق مختلف کتبی و شفاها اعتراض خود را به تاریخ برگزاری داربی به گوش مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ ‌رساندند.

وتوی سازمان لیگ

در حالی که سرخپوشان منتظر پاسخی مطلوب و دلخواه بابت اعتراض خود به تاریخ برگزاری داربی از فدراسیون و نهادهای اجرایی آن در این زمینه بودند، روز گذشته مهدی تاج رئیس سازمان لیگ به صراحت از عدم تغییر دیدار داربی ۷۸ گفت و این که به هیچ عنوان با درخواست سرخپوشان مبنی بر تغییر زمان داربی موافقت نخواهد شد. که البته ادله‌های رئیس سازمان لیگ نیز دور از منطق نبود چون در راه به پایان رساندن لیگ در ۲۰ فروردین مشکلاتی وجود دارد از جمله این که لیگ قهرمانان آسیا از اسفندماه آغاز می‌شود و عملا فرصتی برای جابجایی بازی‌ها وجود ندارد. از این رو برگزاری داربی در تاریخ ۲۷ دی قطعی است و اعتراض باشگاه پرسپولیس‌ وارد نخواهد بود.

یکی کم بود

در شرایطی سرخپوشان مصرانه به دنبال تغییر زمان داربی ۷۸ هستند و به نظر به همین سادگی نیز از موضع خود فاصله نخواهند گرفت، طبق قوانین لیگ در صورتی که ملی‌پوشان پرسپولیس به عدد ۳ یا بیشتر برسد، این تیم به صورت اتوماتیک از حضور در داربی معاف می‌شود. اما نکته اینجاست که مهره‌های سرخپوشان حاضر در اردوی تیم زیر ۲۲ سال تنها به دو نام صادقیان و مسلمان خلاصه می‌شود و این یعنی حضور بی‌قید و شرط تیم دایی در داربی ۲۷ دی‌ماه. هر چند در ابتدا از امید عالیشاه نیز به اردوی تیم زیر ۲۲ سال دعوت به عمل آمد اما مصدومیت نابهنگام این بازیکن سبب شد تا منصوریان نام این بازیکن را از لیست نهایی خود برای رقابت‌های قهرمانی آسیا خط بزند. اتفاقی که پرسپولیس‌ را از یک تبصره قانونی طلایی دور کرد تا تیم دایی تا این لحظه واجد شرایط حضور در داربی ۲۷ دی‌ماه باشد.

تهدید کتبی

در شرایطی غیبت احتمالی صادقیان و مسلمان در داربی ۷۸ به چالش اصلی این روزهای فوتبال ایران بدل شده که روز گذشته محمد رویانیان و علی دایی صراحتا از تحریم داربی در صورت غیبت این دو مهره کلیدی خود سخن به میان آورده‌اند. تصمیمی جنجالی از سوی سرخپوشان که با توجه به پافشاری مقامات سازمان لیگ مبنی بر عدم تغییر تاریخ داربی می‌تواند چالشی قابل‌توجه را پیش روی صدرنشین فعلی لیگ برتر قرار دهد.

بنابر گزارش وبسایت روزنامه نود، باشگاه پرسپوليس روز گذشته در قالب بيانيهاي موضع رسمي خود در قبال داربي را اين گونه منعکس ميکند: ما نظر خودمان (باشگاه پرسپوليس) را در خصوص داربي اعلام کردهايم، يا بايد همه بازيکنان ما در اين ديدار در اختيار کادر فني باشند، يا در اين بازي حضور نخواهيم يافت در واقع شرايط دو تيم پرسپوليس و استقلال در صدر جدول آن هم دو بازي مانده به داربي پايتخت باعث شده تا اين ديدار از حساسيتهاي دو چنداني نسبت به مصافهاي چند سال اخير دو تيم برخوردار باشد. جدالي که بيشک هيچکدام از طرفين قصد ندارد قافيه را به حريف واگذار کند.