فاجعه باز هم برای پرسپولیس؟!

به گزارش افکارنیوز، اول گفت در مسیر رفتن به یک جلسه است و می خواهد روی آن جلسه تمرکز کند اما وقتی صحبت پرسپولیس وسط آمد نتوانست طاقت بیاورد و سر صحبت باز شد. آنچه در ادامه می خوانید صحبتهای امیر عابدینی تنها مدیرعامل پرسپولیس است که زمان طولانی توانست در این باشگاه مدیریت کند وجام های زیادی را به نام پرسپولیس و مدیریت خودش ثبت کند. این یک مصاحبه پشت ترافیک خیابان ست!

• سوال بی جواب اینست که چرا بعد از پایان دوره مدیریت شما دیگر هیچ مدیری در پرسپولیس از حاشیه امنیت برخوردار نبود و خیلی زود مجبور به ترک پستش شد؟!

حالا مگر قرار است رویانیان را برکنار کنند؟!

• وزارتخانه می گوید تا پایان فصل اتفاقی نمی افتد اما وقتی از کمک خبری نباشد عملا باید گفت رویانیان رفتنی است!

خدا نکند این اتفاق بیافتد که مطمئن باشید فاجعه بدی برای پرسپولیس رخ می دهد!

• خداوکیلی؟!!

به خدا! من امیدوارم عوضش نکنند. الان رویانیان حکم ریسمان شاغول را دارد. این ریسمان پاره شود پرسپولیس دیگر تراز نیست! عقل سلیم می گوید اجازه دهند او به کارش ادامه داده و برنامه هایش را دنبال کند. او در تیم جا افتاده و برنامه هایش در مسیر اجرا در آمده و نباید با یک تغییر همه چیز را به هم ریخت. از من چند بار در مورد مدیریت پرسپولیس سوال کردند هر بار گفتم به رویانیان کمک می کنم. بعد پرسیدند اگر من را جانشین رویانیان کردند چه گفتم می روم دنبالش و برش می گردانم تا به کمک او این برنامه های اقتصادی و اجرایی تیم و باشگاه را به سرانجام برسانم.

با اعتقاد کامل می گویم رویانیان الان نباید از پرسپولیس کنار گذاشته شود چون زمان نتیجه گرفتن او از برنامه هایش است.

• ما که نفهمیدیم چرا بعد از شما هیچ مدیری فرصت بقا طولانی و اجرای کامل برنامه هایش پیدا نکرد!

زمان ما ثبات مدیریت بود و این ثبات به موفقیت منتهی شد. آن زمان مجمع ما از آقایان محلوجی و عباس انصاری فرد تشکیل شده بود و هر دو نفر آنها در کار کاملا عاقل بودند. وقتی می دیدند تیم دارد نتیجه می گیردنه در کار من دخالت می کردند نه چوب لای چرخ کارم می گذاشتند. آنها واقعا حمایت می کردند و عامل موفقیت تیم می شدند. اما بعد از من پای دولت و سازمان تربیت بدنی وسط آمد. متاسفانه سازمان دخالت نمی کرد حمایت هم نمی توانست بکند شرایط پولسازی هم نمی توانست فراهم کند! حمایت مادی و معنوی است. اگر می خواستند حمایت معنوی کنند صدای بقیه تیمها در می آمد و می گفتند سازمان خطی و رنگی عمل می کند و اگر حمایت مادی می کرد توازن قدرت در لیگ به هم می ریخت و باز هم صدای اعتراض بود که بلند می شد! بخش خصوصی هم وجود نداشت که بخواهد تعریف خاص خودش را در تیمداری اعمال کند. سیستم تعاملی دچار اشکال بود و همین مسئله باعثبی ثباتی کار مدیران پرسپولیس شد. دیدید که غمخوار رفت خطیب آمد خطیب رفت انصاری فرد و مصطفوی و کاشانی و سایرین آمدند. اما نمی شود که همه مدیران اشکال داشته باشند. سیستم اشکال داشت که مدیران را دارای مشکل جلوه می داد!

برای همین است که امروز رویانیان دچار مشکل شده چون حامی به معنی واقعی ندارد.

• با همه این توضیحات مشکل جابجایی هرگز حل نشده!

حل هم نخواهد شد. یک نفر را آوردند طرف رفته از آبرویش خرج کرده و پرسپولیس را به ثباتی رسانده. پرسپولیس جان گرفته و دایی موفق عمل کرده برنامه ریزی دراز مدت ارائه کرده اند و شعبات اقتصادی را در باشگاه فعال کرده و خلاصه بیکار نبوده. حالا می خواهند من نوعی را به عنوان جانشین معرفی کنند. نمی گویند هر کس بیاید یکسال باید از آنچه در تیم اتفاق افتاده و به سرانجام نرسیده ایراد بگیرد و آخرش هم بگوید پرسپولیس یک خرابه بوده که تحویل گرفته!!! نمیروند از رویانیان بپرسند چی کار کردی و این برنامه ها را چطور می خواستی به انتها برسانی تا به کمک او این پروژه ها به ثمر برسد.

• جالب است این همه از رویانیان دفاع می کنید اما همیشه با هم مشغول جنگ و دعوا بودید!!

هر چه بود دعوا و برخورد ورزشی بود! شما تو زمین پیراهن حریف را می گیری تا طرف وارد ۱۸ قدمتان نشود. حتی ممکن است پیراهن طرف پاره شود اما وقتی بازی تمام می شود می روی و صورتش را می بوسی و می خواهی پیراهنتان را با هم تعویض کنید. این دعواها گاهی پیش می آید. در عالم رفاقت گاهی لازم است با هم دعوا کنیم!اما قرار نیست چون با هم دعوا کردیم این دعوا را در ارزش گذاری عملکردی طرف مقابل لحاظ کنیم. حالا گاهی دعوا کردیم و او دو تا متلک به من گفته و من هم جوابش را داده ام. این دلیل نمی شود که امروز از عملکردش تعریف و دفاع نکنم.

• بعد از این همه سال پرسپولیسی بودن چه شد گفتید می خواهید به استقلال بروید؟!

من گفتم برای آکادمی استقلال حاضرم به این تیم کمک کنم. نگفتم که می خواهم استقلالی شوم.

• شما از حساسیت هواداران پرسپولیس خبر ندارید؟!

چرا خبر ندارم اما آنها معنا و مفهوم حرفهایم را می فهمند. اگر می گفتم می خواهم جای فتح ا…زاده بروم مدیر استقلال شوم هواداران پرسپولیس حق داشتند ناراحت شوند. البته خدایی استقلالیها هم اجازه نمی دادند که من آبی شوم. همه می دانند علاقمندی من فقط پرسپولیس است. من تحت هر شرایط آماده ام به پرسپولیس کمک کنم اما کمک من به استقلال فقط به آکادمی خلاصه می شد. مثل روزهایی که رئیس فدراسیون فوتبال بودم. مگر در آن زمان به استقلال کمکی کردم هوادار پرسپولیس ناراحت شد.

• فدراسیون فوتبال داستانش فرق می کند!

من رسما گفتم آماده کمک کردن به پرسپولیسم همه روزنامه ها حتی روزنامه خودتان این مطلب را چاپ کرد. حتی قرار بود بعد از استعفایم از داماش به این تیم و شخص رویانیان کمک کنم که البته استعفایم پذیرفته نشد. هر چند که چون زمان قانونی دوماه بعد از استعفا گذشته، من می توانم به هر جا که می خواهم بروم و فقط برای دور شدن داماش از خوف انحلال دارم کارهای این تیم را پیگیری می کنم.

• اما آخرین سوال ما به بازی پرسپولیس و داماش برمی گردد. سه بازی پیاپی است که تا بازی دو تیم تمام می شود کمیته انضباطی به سرعت علیه پرسپولیس رای می دهد اما در موارد مشابه زمان قانونی برای آن مسئله در نظر می گیرد. واقعا جریان چیست؟!

من می گویم حالا که رابطه پرسپولیس و کمیته انضباطی خوب شده و پرسپولیس توانست نظر کمیته استیناف را در مورد رای علی دایی برگرداند بهتر است این رابطه حسنه را نه ما انگولک کنیم نه شما!!

• خوب از پاسخ دادن طفره رفتید! و صحبت آخر؟!
به غلامپور بگویید با این شادیهایی که می کند یک دفعه کار دست علی دایی ندهد و بلایی سرش نیاورد.