هر چی تصمیم ضرب الاجلی برای پرسپولیسه!

به گزارش افکارنیوز، علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل نفت تهران ضمن تسلیت ایام عزاداری، گفت‌: بازی فردا بسیار حساس است، ۳ مسابقه آینده ما مقابل تیم‌های ۶ امتیازی و در تعیین سرنوشت صدر جدول اهمیت زیادی دارد. دوست داریم با حداکثر امتیاز از زمین خارج شویم. نفت تیم بسیار خوبی است و نشان داده قدرت زیادی دارد. در بازی رفت شکست خوردیم و دوست داریم در بازی برگشت حداکثر امتیاز را بگیریم و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کنیم.

وی افزود: تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم که فقط به دلیل عدم هماهنگی و کمک مسئولان درفشی‌فر، دیروز نتوانستیم تمرین کنیم. متاسفم که نیروهای خودمان کار را درست انجام نمی‌دهند و خیلی وقت است که در مسائل نرم‌افزار و سخت‌افزاری دچار مشکل هستیم. دیروز هم شاهکار مسئولان که برف را پاک نکرده بودند و شرایط تمرین را به وجود نیاورده بودند، نتوانستیم تمرین کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد حضور کم تعداد هواداران در ورزشگاه خاطرنشان کرد: ‌تماشاگران ما چه کم باشند و چه زیاد از تیم حمایت می‌کنند، همیشه مدیون حمایت آنها هستیم. آنها از اول هیچ‌وقت ما را تنها نگذاشتند و همیشه تیم را تشویق کردند. طرفداران پرسپولیس همیشه کنار ما حضور داشتند و دوست داریم مردم حضور پرتعدادی داشته باشند. در این شرایط حضور آنها کمک زیادی به ما می‌کند و خواهش می‌کنم افرادی که می‌توانند به ورزشگاه بیایند.

دایی در مورد ساختار دفاعی پرسپولیس تاکید کرد: ساختار دفاعی تیم به کل مجموعه باز می‌گردد، ما از همان خط حمله دفاع را شروع می‌کنیم و خدا را شکر آمار ما در این بخش خوب بوده است. نباید فراموش کنیم که بهترین دفاع‌های ایران در سال‌های قبل در خط دفاعی پرسپولیس حضور دارند و به غیر از ماهینی، بنگر و حسینی که سال‌ها کنار هم بودند، فقط میثم حسینی به ترکیب ما اضافه شده است. خدا را شکر در نیم فصل دوم مشکل گلزنی را هم برطرف کردیم و در هر دو بخش دفاع و حمله خوب کار کردیم. این موضوع به درک و شعور بازیکنان باز می‌گردد، ما بدون نگاه به اسم بازیکنان بهترین نفرات را کسب کردیم. مهمترین موضوع فعل خواستن است که به خوبی آن را ثبت کردیم و اگر اجازه بدهند این خواستن را نشان می دهیم.

وی افزود: خیلی وقت است درگیر مشکلات مالی هستیم و این مسئله بیشتر از ۳،۴ و ۵ ماه است که ما را دچار مشکل کرده است، بازیکنان نگران این مسئله هستند و اگر مشکل مالی حل شود، بدون دغدغه کار می‌کنیم. تیم مدیریتی باید به خوبی ما را حمایت کند. دیروز وقتی زمین دچار مشکل بود، واقعا شوکه شدم، اگر نتوانیم تمرین کنیم، نتیجه نمی‌گیریم. روزی که به پرسپولیس آمدم قول دادند دغدغه‌ای نداشته باشم و فقط به مسائل فنی بپردازم اما متاسفانه خیلی وقت است دغدغه‌های دیگر دارم و من را یاد سال‌های قبل می‌اندازد. مدیر به تنهائی نمی‌تواند کار کند و نیاز به حمایت هیئت مدیره دارد. پرسپولیس متعلق به دولت است و هنوز جواب این را پیدا نکردیم که چطور به ما کمک نمی‌کنند. اگر خصوصی هستیم تیم را به بخش خصوصی بدهند اما وقتی می‌گویند دولتی هستیم نمی‌دانم چرا حمایت نمی‌کنند. پرسپولیس و استقلال دغدغه مردم هستند و اگر می‌خواهیم خوشحالی ۹۰ درصد مردم که طرفدار این تیم هستند را ببینیم باید از آنها حمایت کنیم. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که یک روز اگر بخواهیم به مردم ۱۰ هزار تومان پول بدهیم به سینما بروند هزینه زیادی می‌شود اما اگر پرسپولیس و استقلال قوی باشند در جامعه شادی می‌آفرینند نه اینکه در این مقطع که آنها در کورس قرار دارند، آنها را دچار مشکل کنیم.

دایی در مورد مصدومان و محرومان پرسپولیس عنوان کرد: ‌ محروم نداریم اما به ما محروم اضافه می‌کنند، دلم نمی‌خواهد در این مورد حرفی بزنم اما هر تصمیم ضرب‌الاجلی که می‌گیرند برای پرسپولیس است. آیا فقط پیام صادقیان آن حرکت را انجام داده است؟!‌متاسفم برای برنامه‌ای که به جای رسیدن به رسالت خود جوانی را که تازه کارش را آغاز کرده و می‌تواند در جام جهانی بازی کند، دچار این مشکل می‌کند. مگر در همان برنامه بازیکنی که از پشت به یک نفر لگد زد، نشان ندادند؟ اما به آن حرکت که خشن‌تر هم بود توجه نشد و صادقیان را محروم کردند. همیشه تصمیمات اول برای پرسپولیس و علی دایی است. تا کی این اتفاقات ادامه دارد؟ عدالت باید برای همه باشد. ما در فوتبال حرفه‌ای قرار داریم موقعی که داور یک تصمیم را نمی‌گیرد چرا او را همان روز اول تنبیه نمی‌کنند. خودم با صادقیان زیاد صحبت کردم اما خود داور هم باید او را همان موقع جریمه کند، پس چطور به بازیکنی که از پشت لگد می‌زند، کاری ندارند! به راحتی کارت زرد را جابه جا می‌کنند. برای این مسئله می‌توان سریع‌تر تصمیم گرفت اما تنها این اتفاق برای پرسپولیس می‌افتد. اگر قرار است صادقیان را محروم کنند، با خیلی‌های دیگر هم باید این رفتار بشود، چون ما با نفت بازی داریم اینقدر سریع تصمیم می‌گیرند. باقی دلایل را نمی‌گویم چرا که در این بازی حساس قرار داریم. مطمئن باشید با این اتفاق انگیزه بازیکن جانشین ۱۰۰ برابر شده است.

وی افزود: شما امسال یک برنامه تلویزیونی را نگه کنید و ببینید چقدر علیه ما و علی دایی در گزارش‌ها عمل کرده‌اند. هرچقدر می‌خواهم حرفی نزنم نمی‌شود.

سرمربی پرسپولیس در پایان در مورد وضعیت رضاحقیقی خاطرنشان کرد: وضعیت او در تمرین امروز مشخص میشود، او مشکلی داشت که امروز مشخص میشود میتواند بازی کند یا نه؟ مطمئنا او در هفتههای بعد به پرسپولیس کمک میکند و کادر پزشکی ما وضعیتش را پیگیری میکند.