برهانی به مردم بی احترامی کرد نه به من!

به گزارش افکارنیوز، امیر قلعه‌نویی در واکنش به اینکه چه تصمیمی در خصوصآرش برهانیگرفته و آیا ممکن است به خاطر اینکه او بازیکن اخلاق بوده و خدمات بسیاری برای استقلال داشته است، حداقل از تیم اخراج نشود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در فلسفه کاری ما یکسری اصولی وجود دارد که اگر اصول و اخلاقیات نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بازیکن حرکت غیرورزشی انجام دهد باید با او برخورد شود، ادامه داد: من یک دقیقه کار با عزت را با ۱۰ سال کار بدون عزت عوض نمی‌کنم اما برهانی مصاحبه کرده و گفته است من از بدبازی کردن خودم ناراحت شدم نه از تعویض قلعه‌نویی.

سرمربی استقلال اظهار داشت: برهانی باید از مردم عذرخواهی کند نه قلعه‌‎نویی، البته من آرش را دوست دارم و در بعضی موارد که در جلسه فنی تصمیم گرفته می‌شود نظری بازی کند اما من می‌گویم بگذارید آرش به میدان برود تا برگردد و بتواند به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از هر بازی سه جلسه در خصوص آنالیز تیم حریف و تیم خود داریم و در شب بازی هم تصمیم گیری نهایی خواهد شد اما من یک جاهایی خودم مستقیما ورود می‌کنم تا بازیکنی مانند آرش از دستمان نرود. مثلا می‌گویم این بازی در آزادی برگزار می‌شود و بهتر است به خاطر کیفیت خوب زمین، آرش به میدان برود تا شرایط خوبی را پیدا کند.

قلعه‌نوییصحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: البته باید نگاه برادرانه، عدالت محور و اصلاحی به برخی اتفاقات داشته باشیم. اینکه از ریشه بزنیم درست نیست. ما در حال بررسی این حرکت هستیم و هر چند برهانی عذرخواهی کرده اما اعتقاد داریم این حرکت نباید اصلا انجام می شد.

وی با طرح این مثال که لیوان چه به عمد و چه غیرعمد به زمین بیفتد می شکند اما این شکستن ها زمین تا آسمان با همدیگر متفاوت است، تاکید کرد: کلمن جلوی برهانی بوده و او به آن لگد زده است. کارش صد در صد اشتباه است اما برخی از دوستان و حتی بازیکنان که نمی‌خواهم اسمشان را بیاورم به من گفتند او از تعویضش ناراحت نشده بلکه به خاطر گل نزدنش ناراحت است.

سرمربی استقلال اضافه کرد: دوستان به من گفتند برهانی دنبال به ثمر رساندن گل صدم است و به این خاطر استرس دارد و ممکن است آدم در چنین شرایطی اشتباه کند. حتی من در ۱۰ سال گذشته دو هزار اشتباه داشتم که در این چند وقت آن را اصلاح کردم. پس باید به این موضوع منطقی‌تر نگاه کنیم و تصمیم اصلاحی بگیریم نه آنکه از ریشه بزنیم.

وی در مورد صدرنشینی استقلال هم اینگونه اظهارنظر کرد: صعود استقلال به صدر جدول لطف خدا، اهل بیت و زحمات مجموعه بوده است و شاید امیر قلعه‌نویی کمترین نقش را در این موفقیت داشته است اما کار سختمان از امروز شروع شده زیرا در حالی صدرنشین شده‌ایم که فاصله کمی با سایر مدعیان داریم و باید آن را حفظ کنیم.

قلعه‌نویی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در پاسخ به این پرسش مجری برنامه صبح و ورزش در مورد اینکه آیا رقابت استقلال و پرسپولیس روی کیفیت دربی تاثیر منفی نمی‌گذارد؟، اینگونه واکنش نشان داد: من خواهشی از رسانه‌ها دارم که امسال کمتر به این بازی توجه کرده و حساسیت آن را کاهش دهند.

وی افزود: من تیم را بر اساس داشته‌های خود و شرایط و تفکرات تیم حریف ارنج می‌کنم. فوتبال مانند شطرنج بوده که تمام حرکات حریف را باید در نظر گرفت. وجدانا در این مدت هم سعی کردم در دربی‌ها بر اساس توانایی‌های خود و حریف تیم را به میدان بفرستم تا بازی برنده یا بازنده داشته باشد.

سرمربی استقلال در خصوص جذب بازیکن جدید این تیم هم اظهار کرد: باید ابتدا یک توضیحی بدهم که ما بر اساس بودجه خود در جذب نفرات مشکلاتی داریم مثلا اولادی که به بازی او اعتقاد دارم و در این مدت پیشرفت خوبی داشته است ۳۵۰ میلیون پول رضایتنامه را خودش داده و تا امروز یک ریال هم از ما نگرفته است. غلام‌نژاد هم که در تمرین‌های نخست پس از برخورد با صادقی مصدوم شد، برای جذبش هنوز یک ریال به سایپا و خودش نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان را بر اساس توانایی‌های فنی شان جذب می‌کنیم، تصریح کرد: مثلا فرزاد حاتمی در تراکتورسازی عملکرد خوبی نداشت به استقلال آمد و توانست بازی‌های خوبی را ارائه کند. قاضی هم که فصل پیش مصدوم بود در این فصل کمک زیادی به ما کرد. ما بر اساس افکار تاکتیکی‌مان بازیکن جذب می‌‎کنیم اما هر خریدی منجر به موفقیت نمی‌شود. شما بازیکن بزرگی مانند زلاتان را در نظر بگیرید که نتوانست در اسپانیا موفق باشد. تغییرات احتیاج به زمان دارد اما ما سعی می‌کنیم بهترین نفرات را به خدمت بگیریم.

قلعهنویی در پایان با اشاره به اینکه بازیکن از شهر به شهر دیگری میرود دچار مشکل میشود چه برسد از یک قاره به قاره دیگر، در خصوص وضعیت "آنتونیو دمورا کاروالیا" بازیکن جدید برزیلی این تیم هم گفت: ۳ فیلم بازی این بازیکن توسط مجید صالح آنالیز شد و سپس با گروه آنالیز تیم باز هم فیلم او را دیدیم. در جذب بازیکنان ما تصمیماتمان مشورتی است و حتی آقای پورحیدری روی آن اشراف دارد و امیدواریم این بازیکن بتواند به تفکرات تاکتیکی ما کمک کند.