قلعه نویی: نتیجه دست خداست

به گزارش افکارنیوز،امیرقلعه نوییدر حاشیه تمرین امروز(یکشنبه) تیم فوتبال استقلال درباره بازدید اعضای این تیم از بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: برای همه بیماران در تمام دنیا به ویژه بیماران مسلمان و کشورمان آرزوی شفای عاجل دارم. این کار روز جمعه در قالب برنامه‌های فرهنگی باشگاه استقلال همزمان با شهادت امام حسن عسگری(ع) و همچنین تاج‌گذاری امام زمان(عج) برگزار شد.

وی افزود: وظیفه اخلاقی ما بود که برای عیادت از بیماران در بیمارستان حاضر شویم و از خانم دکتر نجفی‌زاده و همه همکاران‌شان تشکر می‌کنم. آنها بنده خاص خداوند هستند. خدا این لطف را در حق آنها داشته تا به همنوعان خود کمک کنند و ما به این عزیزان غبطه می‌خوریم.

سرمربی استقلال ادامه داد: من خودم کارت اهدای عضو گرفته‌ام. علاوه بر این قرار شد هر کدام از ما که می‌تواند خانواده‌های این بیماران را در بحثهزینه‌ها کمک کند.

قلعه‌نویی سپس به مطرح شدن بحث‌های مختلف درباره زشت‌های فوتبال اشاره کرد و گفت: این یک برنامه ۱۰ ساله بوده است تا فوتبال را از خانواده‌ها بیرون بیاورند و به همین دلیل اتفاقات زیبای فوتبال را نشان نمی‌دهند و در حالی که فوتبال در سرگرمی و نشاط جامعه تاثیر دارد تنها به زشتی‌های آن می‌پردازند.

وی افزود: تمامی تیم‌ها این کارهای زیبا را انجام می‌دهند. پرسپولیس، تراکتورسازی، ‌ سپاهان و سایر تیم‌ها چنین کارهایی را انجام داده‌اند. ما خودمان در سپاهان به آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه کمک می‌کردیم. بازیکنانی چون علی کریمی، ‌ امیرحسین صادقی و افرادی چون علی دایی در این امور خیر شرکت داشته و دارند. اگر بخواهیم از اهالی فوتبال نام ببریم شاید ۲۰۰ الی ۳۰۰ فوتبالیست، مربی و مدیر هستند که چنین کارهای خیری انجام می‌دهند.

سرمربی استقلال یادآور شد: در این میان جوانی هم آمده و قلیان کشیده است. متاسفانه این کار را در بوق و کرنا می‌کنند اما آن حرکات شایسته در فوتبال را نشان نمی‌دهند. این حرکات برنامه‌ریزی شده است تا فوتبال را از خانواده‌ها بیرون بیاورند. آیا به جایی آنکه به دنبال راهکار جلوگیری برویم باید این گونه به افراد لطمه بزنیم؟ این حرکات مغرضانه است!

قلعه‌نویی ادامه داد: حال اگرمسابقات لیگ تعطیل است باید برای آنکه چند ساعتی برنامه خود را پر کنیم و از صداوسیما پول بگیریم چند فوتبالیست را که شاید در زندگی خود راه اشتباهی رفته‌اند هدف قرار دهیم و اتفاقی که شاید ۱۰۰ نفر می‌دانستند به میلیون‌ها نفر نشان دهیم تا ۲۰ میلیون متوجه آن شوند؟ شاید این جوانان فردا برای ازدواج خود به مشکل برخورد کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها تنها چهره زشت فوتبال را نشان می‌دهند اما به اینکه بازیکنی چون امیرحسین صادقی پراید خود را برای کمک داده است اشاره نمی‌کنند. البته حرکت آن بازیکنان اشتباه بوده اما اینکه آنها را سرزنش کنیم و به حال خود رهای‌شان کنیم سبب می‌شود تا با آمادگی که دارند ۱۰۰ کار نادرست دیگر را هم انجام دهند.

سرمربی استقلال تاکید کرد: اینکه ۲۰ الی ۳۰ میلیون آدم این مسائل را ببینند فردا در آینده این بازیکنان تاثیر دارد و هزار حرف و حدیثدرست می‌کند. این کار درست نیست ما که ادعای مسلمانی و شیعه حضرت علی(ع) را داریم باید به این جمله امام علی(ع) توجه کنیم که اگر در شب کسی را مشغول گناهی دیدید فردا صبح به آن چشم به او نگاه نکنید شاید در فاصله شب تا صبح توبه کرده باشد.

قلعه نویی تصریح کرد: ما که برای حضرت علی(ع) سینه می‌زنیم باید راه او را هم ادامه دهیم. این برنامه‌هایی که ساخته می‌شود نه به فکر ایران است نه به فکرفوتبال ایرانی، بلکه این قلم‌ها و برنامه‌ها اهداف معلوم دیگری دارند. به هر حال پیش می‌آید جوانی اشتباه می‌کند. من هم اشتباهات ۱۰ سال، ۵ سال و ۶ ماه پیش خود را کمتر تکرار می‌کنم.

وی ادامه داد: من صددرصد اشتباهی که صورت گرفته است را محکوم می‌کنم. ما خودمان در اردوهای تیم کریم بوستانی را تا ۲ صبح به لابی هتل می‌فرستیم یا سرپرست ما مراقب شرایط تیم است تا چنین اتفاقی نیافتد اما بهتر بود این بحثدر همان کمیته اخلاق مطرح می‌شد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: من از صاحب این هتل تعجب می‌کنم، چرا که هتل باید امین‌دار میهمانانش باشند. آنها می‌توانستند برای گرفتن پول خود شکایت کنند نه اینکه بحثرا در تلویزیون مطرح کنند و با این کار وجهه هتل خود را هم زیر سوال ببرند.

قلعه‌نویی در مورد بازی دربی نیز تصریح کرد: می‌دانم برنامه‌ریزی زیادی شده است تا به استقلال و پرسپولیس ضربه بزنند. در خیلی‌ جاها به این تیم‌ها پول نمی‌دهند و یا پول را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: ۲ سال در سپاهان مربیگری کرده‌ام و باید از اسلامیان به نیکی یاد کنم که به خوبی برای باشگاه سپاهان برنامه‌ریزی می‌کرد. چرا برای استقلال و پرسپولیس کاری انجام نمی‌شود؟ مجموعه‌هایی چون شستا شرکت‌های اقماری مختلفی دارند، چرا دولت از این شرکت‌ها نمی‌خواهد که پرسپولیس و استقلال را تحت پوشش بگیرد؟

سرمربی استقلال خاطر نشان کرد: ۹۸ درصد از بودجه استقلال و پرسپولیس را دولت می‌دهد. این همه سال مدیران مختلفی آمده‌اند و رفتند آیا نمی‌توانستند یک برنامه‌ریزی کوچک در این باره انجام بدهند.

قلعه نویی ادامه داد: مردم این ۲ باشگاه را دوست دارند اما برخی قلم‌ها و برنامه‌ها علیه این ۲ تیم هستند و می‌خواهند آنها را از مردم بگیرند. دربی جایگاه خودش را دارد اما باید نگاه‌ها به آن معتدل باشد، چرا که دین ما دین اعتدال است.

وی در مورد مصدومان استقلال و احتمال رسیدن آنها به دربی یادآور شد: از تیم پزشکی باشگاه تشکر می‌کنم که تمام وقت خود را برای درمان این مصدومان گذاشته است. به هر صورت ما باید با این مشکلات بسازیم. غلام‌نژاد از امروز تمریناتش را آغاز کرده و اولادی هم از فردا به تمرینات اضافه می‌شود. همه بازیکنان زحمت می‌کشیدند و برای دربی مشکل کمبود بازیکن نخواهیم داشت. امیدوارم که مشکلات مالی هم حل شود و این بازیکنان حق و حقوق خود را بگیرند.

سرمربی استقلال درباره وضعیت جواد نکونام هم تاکید کرد: نکونام ساعتی پیش با من تماس گرفت و عنوان کرد می‌خواهد به قطر برود. قرار شد تا جلسه‌ای با حضور فتح‌الله‌زاده برگزار کنیم و در مورد او به جمع‌بندی برسیم. در مورد نکونام طبق منافع باشگاه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

قلعه‌نویی یادآور شد: من در مورد مجیدی، منتظری و نکونام به صورت کتبی به باشگاه اعلام کرده‌ام که با رفتن آنها مخالفم. البته نکونام به صراحت گفت که می‌خواهد به قطر برود اما من جوابی به او ندادم.

وی نسبت به درخواست‌های زیاد جذب بازیکنان این تیم ابراز تردید کرد و گفت: سوال من این است که چرا در روزهای اخیر این اندازه به دنبال بازیکنان استقلال هستند؟ ما پیش از این در صدر جدول نبودیم اما این علاقه به جذب بازیکن فقط مخصوص به تیم ما است!

سرمربی استقلال خاطر نشان کرد: باید تحقیق کنیم که لیگ قطر چه زمانی تمام می‌شود، چرا که بیشتر از همه قطر به دنبال بازیکنان تیم ما است! چرا از تیم پرسپولیس که تیم خوب و پرمهره‌ای است، بازیکن گرفته نمی‌شود؟

وی تصریح کرد: شاید به این دلیل که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد به هر صورت این تیم امسال با صلابت در لیگ امسال ظاهر شده و چه در خط دفاعی و چه در سایر خطوط مانند استقلال شرایط خوبی داشته است اما چرا همه به دنبال بازیکنان تیم ما هستند؟

قلعه‌نویی ادامه داد: بحثشک و تردید مطرح نیست. بحثمن این است که چرا قطر این اندازه به دنبال بازیکنان ما است و آیا لیگ آنها تا زمان اردوهای تیم ملی در ۲۰ فروردین یا اردیبهشت به پایان می‌رسد و آیا بحثاین است که ما بازیکنانی را در جام جهانی نداشته باشیم یا آنها درگیر لیگ قهرمانان آسیا نباشند.

وی با بیان اینکه «مردم همه چیز را به خوبی می‌دانند»، در خصوص دیدار روز جمعه استقلال و پرسپولیس گفت: بازیکنان ما تلاش خود را برای استقلال انجام می‌دهند و خدا هم کمک خواهد کرد. من دعا می‌کنم دربی بازی خوبی شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین از جلساتی خبر داد که محور بحثدر آن کوبیدن مربی ایرانی و بازی دربی است و خاطر نشان کرد: بازی دوره قبل بسیار خوب بود و تنها گل نداشت. یکسری قلم‌ها دشمن قسم خورده قلعه‌نویی هستند و هر اتفاقی که رخ دهد آنها ضد من خواهند بود. اگر مربی دیگری با همین شرایط همین نتایج را کسب کرده بود در روزنامه‌های خود ۶،۷ مجسمه از او می‌ساختند، چرا که قلم‌های‌شان برای این افراد است.

قلعه‌نویی تصریح کرد: فوتبال مانند شطرنج است و ما با توجه به اهداف شرایط جدول و کوچینگ زمان بازی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: هر مربی دوست دارد برنده دربی باشد ما همیشه به دنبال انجام بازی قشنگ بودهایم و در نهایت نتیجه دست خدا است.