کی‌روش: ‌با مربیان ایرانی مسی را انتخاب کردم

به گزارشافکارنیوز،کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی موفق شد شب گذشته(دوشنبه) برای دومین بار " توپ طلای فوتبال جهان " را به دست بیاورد.

این در حالی است که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که در جام جهانی ۲۰۱۰ هدایت پرتغال را بر عهده داشت این بار ترجیح داد به لیونل مسی رأی دهد.

کارلوسکی‌روشدرباره رأی دادنش به لیونل مسی در انتخاب مرد سال فوتبال جهان گفت: ‌ در ایران این‌طور است که سرمربی تیم ملی به تنهایی نمی‌تواند مرد سال را انتخاب کند و باید با مربیان دیگر مشورت کند تا در نهایت یک رای گروهی بدهد. من هم نظر آنها را در نظر گرفتم و به نظرشان احترام گذاشتم و لیونل مسی را انتخاب کردم.

کارلوس کی‌روش در مراسم انتخاب مرد سال ۲۰۱۳ فوتبال جهان به لیونلمسیرای داد و سپس کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری را انتخاب کرد. این انتخاب کارلوس کی‌روش واکنش‌های زیادی در بین رسانه‌های پرتغالی داشت.

کارلوس کی روش در واکنش به انتقاد‌های صورت گرفته از او که رونالدو را به عنوان مرد سال انتخاب نکرد گفت: ‌ این رای که من آن را اعلام کردم حاصل تفکر گروهی بوده است و شما نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرید. باید به نظرات گروهی احترام گذاشت. این کاری بود که من انجام دادم و لیونل مسی را انتخاب کردم. در بعضی کشور‌ها رای انتخاب مرد سال فوتبال جهان به عهده سرمربی تیم ملی است. اما در ایران و بعضی کشور‌ها اینطور نیست و سرمربی تیم ملی برای انتخاب مرد سال فوتبال جهان باید با مربیان دیگر لیگ مشورت کند و تصمیم گروهی انتخاب شود زیرا در ایران باید به نظرات جمع احترام گذاشت.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که فیگو نیز شایسته دریافت توپ طلا در سال‌های قبل بوده است اما به آن نرسیده است گفت: فوتبال فقط به لیسبون یا یک منطقه جغرافیایی خاص خلاصه نمی‌شود. بلکه در خیلی از کشور‌های دنیا در آسیای شرقی یا نقاط دیگر شبکه‌های تلویزیونی با یک سری از تیم‌ها قرارداد دارند و بازی های آنها را بیشتر پخش می‌کنند. به همین خاطر دیدگاه های مختلفی نسبت به فوتبال در سراسر جهان وجود دارد.

کیروش در پایان درباره انتخاب کریستیانو رونالدو به عنوان مرد سال فوتبال جهان گفت: انتخاب رونالدو به عنوان مرد سال جهان عادلانه بود. چند روز پیش نیز که در پرتغال بودم به او تبریک گفتم و گفتم که او شایسته دریافت توپ طلا است. سوای اینکه چه کسی برنده شده است و چه کسی بازنده شده است باید یاد بگیریم که به نظرات مختلف احترام بگذاریم.