واکنش بزرگان سرخآبی به کری‌خوانی مجازی

به گزارشافکارنیوز،علی جباری و حسین کلانی درباره کری خوانی مجازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد که تا حدی به توهین و تخریب حریف نزدیک شد. این کار را ناصحیح دانستند و روشن کردن مسیر و خط دادن صحیح به مردم را وظیفه رسانه‌ها عنوان کردند.

در ادامه اظهارنظر علی جباری و حسین کلانی را می خوانید.

علی جباری: کری‌خوانی را بگذارید برای بعد از داربی


کری خوانی در سایت‌ها کار درستی نیست. معتقدم که این کارها نباید صورت بگیرد. مسئولان هر دو باشگاه باید با اظهارات‌شان به مردم آرامش دهند و صحبت‌ها را از حالت کری خوانی خارج کنند. بازی استقلال و پرسپولیس همیشه حساسیت خاصی داشته‌اند. بنابراین مسئولان دو باشگاه باید از تحریک کردن هواداران پرهیز کنند. اعضای استقلال و پرسپولیس باید کار خود را انجام دهند و به حاشیه‌ها دامن نزنند تا خدای نکرده این جدل‌ها به زمین و سکوها کشیده نشود. بازی رفت دو تیم چنگی به دل نزد و حالا دو تیم باید طوری بازی کنند که جوابگوی مردم در رسانه‌ها و کارشناسان باشند. تقاضای من از مسئولان دو باشگاه این است که فضا را آرام کنند. با شناختی که از فتح‌الله‌زاده و مدیران استقلال دارم می‌دانم که آنها همیشه طالب جو آرام هستند. سایت دو باشگاه هم کری خوانی را بگذراند برای بعد از مسابقه چون این کار اصلا درست نیست.

حسین کلانی: رسانه‌ها می‌توانند به مردم خط درست بدهند


وظیفه رسانه‌ها است که به مردم درست خط بدهند. تمام مسائلی که از انتشار مطالب روی سایت باشگاه ها، روزنامه‌ها و رسانه‌ها به وجود می‌آید، نشان دهنده تاثیر رسانه‌ها بر مردم است. نمی‌دانم مسئولان سایت استقلال و پرسپولیس روی چه حساب یا تعصبی چنین مطالبی را منتشر کردند ولی چیزی که هست ما همیشه سعی ‌کرده‌ایم داربی را بزرگ‌تر از آنچه ممکن است باشد، مطرح کنیم! نمی‌دانم از این کار چه بهره‌ای می‌توان برد.

وقتی رسانه‌ها مطلبی را عنوان می‌کنند روی ناخودآگاه مخاطب اثر می‌گذارد. آنها باید تلاش کنند که مسیر را روشن کنند و خط درستی به مردم بدهند که به دنبالش بروند. رسانه‌ها می‌توانند فضا را پیش از داربی آرام کنند تا مردم از دیدن یک بازی زیبا لذت ببرند. اگر قرار باشد که مردم با پیش زمینه تهاجم وارد ورزشگاه شوند و از همان آغاز هجمه و شعار و توهین را شروع کنند، نتیجه‌ خوبی نخواهد داشت.

داربی هم می‌توانند مثل سایر بازی‌ها آرام برگزار شود. هنوز نفهمیده‌ام که چرا حساسیت این بازی را این قدر بالا می برند در حالی که مانند سایر بازی‌ها سه امتیاز دارد، چرا وقتی استقلال و پرسپولیس با سپاهان یا تراکتورسازی بازی دارند چنین مطالبی مطرح نمی‌شود؟

من و امثال من می‌توانیم از بازیکنان و مردم بخواهیم که به هم احترام بگذارند و تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار نگیرند، بازیکنان در تیم با هم دوست هستند و مربیان آنها با هم همبازی و رفیق بوده‌اند. اداره کنندگان سایت دو باشگاه هم اهالی رسانه هستند. ممکن است فتح‌الله‌زاده که خودش مطبوعاتی است دوست داشته باشد در سایت باشگاه دخالت کند، اما می‌دانم که مدیران در باشگاه آنقدر مشغله دارند که به این کار نمی‌رسند. مدیران آنقدر مشغول رسیدگی به مشکلات باشگاه اجرای برنامه‌های بلند مدت، بدهی‌ها و چک‌های برگشتی، بازیکن دادن به تیم ملی زیر ۲۲ سال، حقوق بازیکنان و مانند این هستند که وقت نمی‌کنند به سایت باشگاه خود خط بدهند!

سایت باشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌توانند به مردم خط درست یا غلط بدهند. متاسفانه قبل از داربی این مسائل مطرح می‌شود و حتی به کری خوانی‌های نامربوط و توهین هم کشیده می‌شود، ولی بعد بازی همه چیز تمام می‌شود و دیگر کسی نشست برگزار نمی‌کند که علت این مسائل را دریابد.

این دو پیشکسوت فوتبال درباره نتیجه‌ شهرآورد پایتخت هم نظرات جالب توجهی داشتند.

جباری: استقلال حتما برنده می‌شود


پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره نتیجه‌ شهرآورد تهران گفت: پرسپولیس نسبت به قبل شرایط بهتری دارد ولی استقلال هم هنر داشته که با وجود مشکلات زیاد و رفتن بازیکنان بزرگش هم‌چنان در صدر جدول باقی مانده است. با وجود این که رفتن نکونام هم می‌تواند در تیم اثر منفی بگذارد ولی مطمئن هستم که استقلال هنر نتیجه‌ گرفتن در چنین وضعیتی را دارد. بنابراین قطعا می گویم که استقلال داربی را می‌برد.

حسین کلانی: انگیزه پرسپولیس مضاعف است


بازیکن قدیمی و با اخلاق پرسپولیس هم درباره نتیجه داربی پایتخت گفت: استقلال روند رو به پیشرفتی داشته و به همین دلیل انگیزه خوبی برای پیروزی دارد. از طرف دیگر پرسپولیس صدر جدول را از دست داد و بازی قبل از داربی را باخته است، بنابراین دو برابر انگیزه دارد که هم خود را به صدر برساند و هم شکست قبلی را جبران کند. انگیزه پرسپولیس مضاعف است.