فنایی: ثابتی در حد جواب دادن نیست

به گزارشافکارنیوز،در خصوص شرایط تیم فوتبال سایپا پس از تساوی با تراکتورسازی تبریز گفت: بعد از دو بازی با مس و تراکتورسازی که مساوی کردیم مشغول تمریناتمان هستیم. در این دو بازی سرتر از حریف بودیم اما مساوی کردیم. البته من خیلی دوست ندارم راجع به داور بازی حرف بزنم اما برنامه نود هم نشان داد که پنالتی تیم تراکتورسازی صحیح نبود و همین پنالتی باعثشد تا تیم جوان ما نتواند نتیجه دلخواهش را بگیرد.

مربی دروازه‌بانان تیم فوتبال سایپا درباره اظهارات مهدی ثابتی که صحبت‌هایی را علیه او انجام داده گفت: اصلا مهدی ثابتی در حدی نیست که من جوابش را بدهم. اگر من بد بودم چرا تراکتورسازی و ملوان را نخواستند؟ من در جایگاه مربی قرار دارم و او در حدی نیست که من پاسخی به حرف‌هایش بدهم. آقای محترم! تو نه هم بازی من بودی و نه استایلت به من می خورد که به تو حسودی کنم. من دروازه‌بان ملی بودم اما تو تازه از ۲۶ سالگی فوتبالت را آغاز کردی.

فنایی در خصوص اظهارات ثابتی که گفته بود او در ۲۷ سالگی فوتبال را کنار گذاشته و به وی حسودی می‌کند ادامه داد: بعد از اینکه استیل آذین به لیگ برتر صعود نکرد من در ۳۱ سالگی فوتبالم را کنار گذاشتم و به همین دلیل وارد مربی‌گری شدم تا امثال ثابتی وارد فوتبال نشوند. او باید حالا حالاها دنبال من بدود تا به من برسد. من با بزرگان فوتبال ایران رقابت می‌کردم اما او ته چاه، مشکل‌دار و ضعیف است. من به او بارها لطف کردم اما فیرات به دلیل ناتوانی ثابتی او را کنار گذاشت. آقای ثابتی! تو نه تیپت به من می‌خورد نه شرایط مالی‌ات نه تحصیلاتت و نه ملی‌پوش بودنت! تو چه چیزی داری که من به تو حسودی کنم؟!

وی در مورد اینکه ثابتی گفته بود به او اتهام دوپینگ و اعتیاد زده اظهار داشت: بحثدوپینگ را من مقابل همه به او گفتم و به او گفتم که به دلیل تحصیلات و شغلم حتی می‌دانم تو چه دارویی مصرف می‌کنی که حتی خودش به من خندید. البته دوست ندارم بیشتر از این موضوع را بشکافم اما بحثاعتیاد اصلا مطرح نبود. او بیماری سوءظن دارد و این گونه افراد مشکل روانی دارند. او در ذهنیت خودش این حرف را از دهان من نقل کرده است.

فنایی افزود: من ۳۱ ساله از فوتبال رفتم و مثل این آدم آویزان کسی نیستم تا با ۱۵۰ سانت قد دروازه‌بان باشم! معلوم نیست که او به کجا وصل است که قراردادهای ۴۵۰ میلیون تومانی می‌بندد و جلوی جوانانی که حقشان است فوتبالیست شوند را می‌گیرند. من مربی شدم که جلوی این دلال‌بازی‌ها را بگیرم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص دربی ۷۸ که روز جمعه برگزار می‌شود گفت: من با کسی کاری ندارم اما به خاطر شخص علی دایی دوست دارم پرسپولیس این دیدار را ببرد و اینکه این تیم به فولاد باخته دخالتی در شرایط بازی دربی ندارد. پرسپولیس تیمی است که در دفاع و حمله خوب کار می‌کند اما از استقلال هم نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت که تیم باتجربه‌ای است. فکر می‌کنم اگر از نظر تمرکز روحی و روانی پرسپولیس بتواند همانند هفته‌های قبل عمل کند می‌تواند نتیجه بگیرد.

وی ادامه داد: پرسپولیس در دفاع بنگر و جلال حسینی را دارد که بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند. در خط هافبک هم پرسپولیس محسن مسلمان، پیام صادقیان و خلعتبری را دارد که همگی جز بازیکنان تاثیرگذار هستند.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در دربی معروف ۲ مهر ۱۳۷۸ که پرسپولیس ۹ نفره بازی را نباخت در مورد آن بازی گفت: ما هفته قبلش با ذوب‌آهن مساوی کرده بودیم و از نظر روحی به مشکل برخوردیم. با این همه خوب وارد بازی شدیم اما وقتی دو بازیکن ما از زمین اخراج شد علی پروین می‌خواست تیم را بیرون بکشد که البته سربلند از آن بازی بیرون آمدیم. آن بازی تاریخی بود و شاید دیگر هیچگاه تکرار نشود.

فنایی در پایان در خصوص ادعای استقلالیها گفته بودند که آن بازی پرسپولیس را شکست ندهیم افزود: این چه حرفی است؟! خود استقلالیها هم گفتند این موضوع واقعی نبوده است. مگر آنها بدشان میآمد که ما را شکست دهند؟ خود فتحالله زاده هم بعدا این موضوع را تکذیب کرد.