لغو سفر اشمایکل به ایران برای دربی!

به گزارش افکارنیوز، مسئولان باشگاه پرسپولیس قصد داشتند همانند سال گذشته یک چهره بزرگ فوتبال جهان را برای تماشای داربی به تهران بیاورند اما این موضوع به دلایلی لغو شد.

این بار فرد مورد نظر پرسپولیسی ها دروازه بان اسطوره ای منچستریونایتد و تیم ملی دانمارک بود. پیتر اشمایکل که در حال حاضر عضوی از آکادمی باشگاه منچستر است برای حضور در تهران، تماشای داربی و بازدید از امکانات پایه ای پرسپولیس در یک سفر فشرده اعلام آمادگی کرده بود اما در حالی که مکاتبات با اشمایکل صورت گرفته بود، باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت در زمان دیگری پذیرای این فرد باشد.

در همین زمینه مشاور امور بین الملل باشگاه پرسپولیس به ایسنا گفت: طبق سیاست های مدیریت باشگاه مبنی بر ایجاد رابطه با باشگاه های بزرگ جهان، از یکی دو ماه پیش مذاکره با اشمایکل را برای حضور در تهران آغاز کردیم. این کار بعد از گفت و گو با سفیر دانمارک صورت گرفت. هم به صورت ایمیلی و هم به صورت تلفنی با اشمایکل در تماس بودیم و حتی بلیت رفت و برگشت او را هم آماده کرده بودیم.

او ادامه داد: برنامه های حضور یک و نیم روزه اشمایکل را هم چیده بودیم. بدین صورت که او بعد از رسیدن به ایران با مسئولان باشگاه درباره آکادمی پرسپولیس صحبت کرده و تجربیات خود را در اختیار مسئولان آکادمی قرار دهد. پس از آن در آخرین تمرین پرسپولیس پیش از داربی شرکت کند و حتی شام را با آنها در اردو صرف کند. روز جمعه هم داربی را از نزدیک تماشا کرده و سپس از امکانات آکادمی بازدید کند.

مشیری گفت: فکر مسائل مالی را هم کرده بودیم به گونه ای که باشگاه مجبور نبود حتی یک ریال خرج کند و برای مخارج این برنامه با گروه خودروسازی بهمن برای برند FAW صحبت کرده بودیم. سال گذشته فرانکو بارسی را به ایران آوردیم که بازخوردهای خوبی هم داشت و امسال هم می خواستیم با این کار هواداران را خوشحال کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا این کار به سرانجام نرسید؟ گفت: بعد از بازی مقابل فولاد و اتفاقاتی که به تبع شکست مقابل این تیم رخ داد نظر باشگاه بر این شد که فعلا این برنامه به تعویق بیفتد تا تیم در آرامش خود را برای داربی آماده کند. اشمایکل هم آمادگی خود را برای حضور در تهران اعلام کرده بود و در پیامی که به ما فرستاده بود برای سفر به ایران و دیدن داربی ما اظهار شوق کرده بود.

همچنین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تایید لغو شدن سفر اشمایکل به تهران گفت: ما می خواستیم این فرد بزرگ را به ایران بیاوریم اما به خاطر برخی مسائل پشیمان شدیم و من شخصا این کار را کنسل کردم. ما میلان را با آن ابهت آوردیم و پیشکسوتان را دورهم جمع کردیم اما برخی به جای توجه به نفس کار گفتند پرسپولیس از کجا پول آورده که توانسته چنین کاری انجام دهد.

او ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران فوتبالی ما خیلی اخلاق خوبی ندارند و به دنبال چیزهای دیگری هستند. من هم دیدم با این وضعیت فعلا این کار را انجام ندهیم بهتر است. اشکالی ندارد. باشگاه پرسپولیس توان انجام کارهای بزرگ را دارد و در آینده خبرهای خوبی به هواداران خواهیم داد.