بازیکنانی که در اوج به سیگار رو می آورند!

به گزارش افکارنیوز، سیگار و دود چیز تازه ای در ورزش ما نیست. شاید قلیان به واسطه همه گیر شدنش بیشتر مورد استفاده فوتبالیست ها قرار بگیرد اما نگاهی به گذشته نشان می دهد که همیشه پای ستاره ها ما در این موضوع گیر بوده است. پرویز قلیچ خانی به عنوان یکی از درخشان ترین عناصر تیم ملی در چند دهه گذشته، همواره سیگار می کشید و این موضوع را اصغر شرفی در مصاحبه ای با سایت گل تائید کرد. البته محمد مایلی کهن از این موضوع بهانه ای ساخت برای حمله به شرفی که کمک مربی آن موقع تیم ملی بود.

مرحوم ناصر حجازی هم در خاطراتش تعریف می کرد که برای نخستین بار توسط یک خبرنگار در اردوی تیم ملی در کلکته هند نخستین سیگار زندگی اش را کشید و همان بهانه ای شد برای از دست دادن زودهنگام اسطوره آبی ها.

وقتی به ستاره های دهه شصت میرسیم اوضاع به همین منوال است. مجتبی محرمی در مصاحبه اش صریحا اعتراف می کند از ۲۷ سالگی به صوت حرفه ای سیگار می کشید. یعنی دوره اوج بهترین چپ پای تاریخ ما که از قضا راست پا بود! در فیلم کارت قرمز مهناز اقضلی که در مورد زندگی ناصر محمدخانی و شهلا جاهد تهیه شده هم می توانید به خیلی از واقعیت ها پی ببرید که سیگار غلام است آن را. این برای همان دورانی بود که ناصر بهترین مهاجم دهه خودش بود. مرحوم ایرج زهرابی مدیرعامل فقید استقلال رشت و از فوتبالیست های گذشته این شهر، در تحریریه جهان فوتبال تعریف می کرد که وقتی یک روز به اردوی تیم ملی(اواخر دهه شصت) رفت ماشین آمریکایی اش را به دو تا از ملی پوشان قرض داد و وقتی آنها نیمه شب ماشین را برای او اوردند به اندازه دو پاکت فیلتر سیگار در زیرپایی افتاده بود. اتفاقا ان دو ملی پوش از بهترین های تیم ملی بودند که در قهرمانی ایران در بازی های اسیایی نود پکن از عناصر تاثیر گذار به حساب می آمدند. ده ستاره شر اما فوق العاده دوست داشتنی که هیچکدام عاقبت به خیر نشدند.

این ها همه واقعیت هایی است که در مورد فوتبالیست های ما همیشه جریان داشته است. اگر امروز دو جوان قلیان می کشند این به آن معنا نیست که خوره دود به تازگی به جام مستطیل سبز افتاده باشد. تنها فرق دیروز و امروز این است که حالا قبح خیلی از مسائل شکسته شده است. ناصر و مجتبی بیست سال بعد لو رفتند جوانان امروزی به طرفه العینی در لابی هتل به واسطه دوربین موبایل.

البته نمونه های خارجی فروانی هم داریم که در اوج فوتبالشان سیگار می کشیدند.یوهان کرایف و فرانک ریکارد از این دست از ستاره ها بودند.حتی زیدان هم اعتراف می کند در دوران بازی گری اش سیگار می کشید و حالا عکس های پاپاراتزی ها سیگار کشیدن بالوتلی و جک ویلشر را افشا می کند.