به گزارش افکارنیوز، رضا قوچان‌نژاد مهاجم ۲۵ ساله ایرانی در سال ۲۰۱۳ بازی‌های خوبی را برای تیم ملی ایران به نمایش گذاشت و باعثشد ایران به عنوان تیم نخست راهی به جام جهانی شود و در انتخابی جام ملت‌ها نیز به عنوان تیم نخست بالاتر از کویت حضورش را در جام ملت‌های آسیا نیز در سال ۲۰۱۵ استرالیا قطعی کند.

سایت کره‌ای FNNEWS در گزارشی به تمجید از رضا قوچان‌نژاد مهاجم ایرانی پرداخت که در ۱۰ دیدار ملی خود در سال ۲۰۱۳ توانست هشت گل به ثمر برساند و نقش مهمی در موفقیت‌های تیم کی‌روش ایفا کند.

این سایت درباره قوچان‌نژاد نوشت: قوچان‌نژاد برترین مهاجم حال حاضر ایران مدت‌ها در تیم ایران غایب بود و نتوانست برای کشورش به میدان برود. او که در ایران به دنیا آمده در کودکی به هلند مهاجرت کرد تا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد. قوچان‌نژاد علاوه بر تحصیل در هلند فوتبالش را نیز ادامه داد و در تیم‌های زیر ۱۶ سال و زیر ۱۹ سال هلند نیز سابقه بازی را در کارنامه خود دارد. با این وجود او می‌دانست که حضور در تیم ملی هلند کار بسیار سختی برای او خواهد بود. درخشش قوچان‌نژاد در تیم سنت‌ترویدن باعثشد تا چشمان کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران او را ببیند و این مهاجم ایرانی‌الاصل بتواند کشورش را در رسیدن به جام جهانی همراهی کند. همزمان قوچان‌نژاد پس از توافق با باشگاه استانداردلیژ با قراردادی سه سال و نیمه راهی این تیم شد.

هر چند قوچان‌نژاد یکی از مردان اصلی کی‌روش در سال ۲۰۱۳ بود اما در رده باشگاهی نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در واقع فرصت خوبی برای بازی به او نرسید.

قوچان‌نژاد در سال ۲۰۱۳ در بازی‌های مهمی موفق شد برای ایران گلزنی کند. او علاوه بر آنکه گل پیروزی‌بخش برابر کره جنوبی در اولسان به ثمر رساند در بازی برابر تیم‌های قطر و لبنان نیز گلزنی کرد تا ایران به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شود. او اکنون امیدوار است تا در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ عملکرد خوب خود را ادامه دهد.

ایرانیها امیدوار هستند تا بتوانند با رضا قوچاننژاد برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم اول جام جهانی راه پیدا کنند.