هر یک روز نبود رویانیان برای من یک سال است!

به گزارش افکارنیوز، علی فتح‌الله‌زاده درباره شرایط استقلال و استقبال کم هواداران از بازی این تیم صحبت‌های زیر را انجام داد.

**: از شرایط استقلال راضی هستید؟

استقلال تیم خوبی است و ما ناشکری نمی‌کنیم و با این بضاعتی که از لحاظ مالی داریم در لیگ و جام حذفی شرایط خوبی داریم و من باید از امیر قلعه‌نویی و بازیکنان باغیرت تشکر و تقدیر کنم.

**: اینکه می‌گویید ناشکر نیستید به خاطر شرایط پرسپولیس است؟

شاید برای پرسپولیس کری بخوانم اما روز گذشته دوست داشتم که آنها ببرند و بتوانند به فینال بیایند و اگر هم ما هم به فینال رسیدیم مقابل هم بازی کنیم. به هر حال پنالتی همیشه ۵۰ به ۵۰ است و نمی توان کاری کرد.

**: قبول دارید که تغییرات مدیریتی پرسپولیس را به حاشیه برد؟

به نظر من پرسپولیش روز گذشته خوب بازی کرد. ولی به طور کلی حاشیه به تیم لطمه می زند. شما دیدید که با یه عکس چطور تیم ما را به حاشیه بردند. من در دفتر شخصی ام عکس ناصر حجازی را زده ام اما برخی مثل دزدها عکس مرحوم حجازی را روی دیوار کمپ پهن کردند. من خودم نام کمپ را به نام حجازی گذاشتم چون معتقدم این کوچکترین کاری بود که می توانستم برای او انجام دهم. برخی می خواستند با این کار بین باشگاه استقلال و خانواده او فاصله ایجاد کنند اما تیر آنها به سنگ خورد. در کل مجموع استرس، اضطراب همیشه هست و این مسائل حاشیه ها را زیاد می کند. اگر کمی دقت نداشته باشیم اسیر این حاشیه ها می شویم.

**: چرا هواداران استقلال با وجود موقعیت خوب این تیم در لیگ و جام حذفی این قدر کم به ورزشگاه می آیند؟ بلیت ها را هم که ارزان کردند.

البته فدراسیون فوتبال متاسفانه دوباره قیمت بلیت ها را بالا برد. من می خواهم دوباره با آقای تاج در این خصوص جلسه بگذارم. برای هوادار خیلی سخت است که این پول را بدهد. وقتی در دو بازی قیمت بلیت پایین آمد تعداد هواداران بیشتر شد.

**: اینکه بگوییم فقط قیمت بلیت باعثکاهش تماشاگر است کمی منطقی نیست.

من هم نمی گویم همه دلیل این است. در تهران خیلی مسائل دیگر دخیل است. در مورد زمان مسابقات باید به سازمان لیگ دست مریزاد گفت. آخر شما خودت باشی روز شنبه به ورزشگاه می آیی؟ البته من از هواداران خودمان گلایه دارم و می گویم وقتی ما با این سختی تیم را به اینجا می رسانیم انتظار حمایت داریک. فکر می کنم این تیم آنقدر قهرمانی آورده است که دیگر به آنها مزه نمی دهد و ما باید دو سال بورین انتهای جدول تا این هواداران احساس نیاز کنند که باید از تیم حمایت کنند و این طوری برای کسب جام ارزش قائل شوند.(با خنده) در شهرستان ها از تیم ما خوب حمایت می شود. البته می دانم که مسائلی مثل کیفیت بازی ها و سردی هوا هم در نیامدن تماشاگران تاثیر دارد. در کل از هواداران می خواهم به خاطر این بازیکنان با غیرتی که دارند تیم را تنها نگذارند. من مطمئن هستم که از این به بعد هواداران ما کم کم می آیند.

**: قرار باشد در لیگ قهرمانان آسیا این طور از بازی ها حمایت کنند، که آمار هواداران استقلال خیلی پایین می آید.

شما غصه نخورید! مطمئن باشید برای این بازی ها ورزشگاه لبریز از تماشاگر می شود.

**: این روزها که وزارت ورزش با محمد رویانیان چنین برخوردی کرد همه می گویند به زودی نوبت استقلال هم می شود.

من که چنین چیزی را نشنیدم.

**: یعنی رابطه شما با گودرزی خوب و بدون مشکل است؟

من با ایشان مشکلی ندارم. اتفاقا از ایشان تشکر هم می کنم. من خودم هم متاثر شدم که چرا در این مسئله ما را هم می خواستند وسط دعوا بیندازند. به نظر من وزیر تلاش خود را می کند. ما خودمان هم حرفه ای هستیم. گودرزی دو ماه بیشتر نیست که آمده و نمیتوان از او انتظار شق‌القمر داشت.

**: ولی وزیر نسبت به باشگاه پرسپولیس و شخص رویانیان عکس العمل خوبی نداشت. حتی برخی معاونین او نسبت به استقلال و پرسپولیس موضع دارند.

شاید برخی صحبت ها لحظه ای باشد و به همین دلیل برداشت ها متفاوت است. البته من هم قبول دارم که برخی معاونی وزیر نسبت به پرسپولیس و استقلال صحبت های خوبی انجام ندادند اما قطعا نظر خود وزیر این نیست. تاکنون هم بودجه دولت به وزارت نرسیده است. به هر حال وزیر مشکلات از قبل افتاده‌ای را در پیش داشت مثل انتخابات کمیته ملی المپیک. ما باید به وزیر فرصت بدهیم.

**: تا قبل از عید امیدوار هستید از طرف وزارت پولی به استقلال برسد؟

امیدوار هستیم این اتفاق بیفتد حیف است تیم تا اینجا آمده و حمایت نشود.

**: حالا که محمد رویانیان از پرسپولیس رفته شما برای علی پروین از این به بعد کری می‌خوانید؟

من هیچ وقت برای علی پروین کری نمی‌خوانم و او از دوستان قدیمی ماست با سردار هم اگر کری می‌خواندم با هم دوست بودیم. ۲-۳ روزی که او رفته است برای من انگار دو سه سال است رفته و دلم برایش تنگ شده است.

**: برخوردی که با رویانیان شد با شما می‌شد چه حالی پیدا می‌کردید؟

به نظر من قضیه رویانیان کمی پیچیده شد. من به خود او هم گفتم که نباید با این صراحت در مورد وزارت صحبت میکرد. البته او هم تحت فشار بوده و از روی عصبانیت حرف زده است. من هیچ وقت دوست ندارم چنین اتفاقاتی رخ دهد. ما باید در کنار هم باشیم تا فوتبال رونق بگیرد. رویانیان مدیر زبدهای است و قطعا اگر در قسمتهای دیگر این کشور پست بگیرد، خدمت میکند. ما مثل شناگری هستیم که در دریای طوفانی قرار گرفته است و همزمان رعد و برق و تگرگ میآید ولی همچنان امیدواریم که شنا کنیم و به ساحل امنیت برسیم.