به گزارش افکارنیوز، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، در نامه‌ای به روسای فدراسیون های عضو کنفدراسیون به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۴ به نکات جالب توجهی اشاره کرد. در این نامه آمده است: روسای فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، خوشحالم که با شما کار می‌کنم و شما را در کنار خودم می‌بینم. من کم و بیش همه شما را می‌شناسم و در همه سالهای گذشته که با همکاری یکدیگر برای فوتبال آسیا تاریخ سازی کرده‌ایم، اما باید همه بدانیم که نسبت به بازیکنان در زمین بازی بسیار بزرگتری در حال بازی هستیم. در سال ۲۰۱۳ در کنار هم وقایع فوتبالی آسیا را به خوبی مدیریت کردیم و رقابتهای زیادی را برگزار کردیم و نتایج خوبی هم از این همکاری‌ها گرفتیم که هم در عرصه ملی بوده و هم در عرصه باشگاهی. همه تلاش ما در جهت رشد و توسعه فوتبال در جای جای قاره کهن و پهناور آسیا بوده است که بدون همکاری و حمایت روسای فدراسیون‌های آسیا پیش نمی‌آمد.

در پایان سال ۲۰۱۳، نتایج تلاشهای فدراسیون‌ها و کنفدراسیون فوتبال آسیا را در عرصه‌های مختلف دیدیم. نتیجه این تلاش‌های صادقانه را به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، مثبت ارزیابی می‌کنم و از شما به خاطر اعتمادی که به من در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کردید و تصمیمی که گرفتید، تشکر می‌کنم. این انتخابات نشان داد که ما مثل یک خانواده هستیم و برای ارتقای فوتبال آسیا در کنار هم تلاش می‌کنیم.

من همانطور که پس از انتخابات به شما قول دادم همه تلاشم را برای گسترش و توسعه فوتبال در جای جای آسیا، آغاز کرده‌ام و از اختصاص امکانات به هر فدراسیونی برای اهدافش دریغ نکرده، نمی‌کنم و نخواهم کرد. باید تصمیماتی برای فوتبال آسیا بگیریم که تاثیرگذار باشد تا فوتبال آسیا در همه سطوحش حرفه‌ای شود. این یک موضوع جدی است که باید همه ما همیشه به آن فکر کنیم و درباره‌اش تصمیماتی بگیریم که هر چه سریعتر ما را به سرمنزل مقصود برساند. اما هدف در نهایت درخشش تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال آسیا در رده‌های سنی مختلف در مسابقات جهانی است و وقتی کشورهای آسیایی را بر سکوهای آسیایی ببینیم آن وقت است که تلاشهایمان نتیجه بخش بوده است.

خوشحالم که به اطلاعتان برسانم که رایزنی‌های من در کمیته اجرایی فیفا در حال نتیجه دادن است و میزبانی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۶ دختران زیر۱۷ سال را در اردن، جام جهانی نوجوانان۲۰۱۷ پسران زیر ۱۷ سال را در هند، جام جهانی جوانان زیر۲۰ سال ۲۰۱۷ را در کره جنوبی و میزبانی کنگره فیفا در سال ۲۰۱۷ در مالزی گرفته‌ایم. مطمئنا این میزبانی‌ها کلید رشد و شکوفایی فوتبال در آسیاست و نشان می‌دهد که جهان هم به توانایی‌ها و قابلیت‌های ما پی برده است که چنین میزبانی‌هایی به آسیا داده می‌شود.

در اینجا لازم می‌دانم برای تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، ایران و استرالیا که نمایندگان فوتبال آسیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هستند، آرزوی موفقیت کنم و در تابستان ۲۰۱۴ شاهد درخشش آنها در برزیل باشم. نمایندگان خوبی داریم که با شایستگی به جام جهانی صعود کرده اند و بهترین کشورهای فوتبال آسیا هستند که توانسته‌اند به جام جهانی راه پیدا کنند و امیدوارم به خوبی برای جام جهانی آماده شوند و در این رقابتهای هیجان انگیز، زمانی که خانواده فوتبال آسیا بازیهای تیم های آسیایی را می بینند، به وجد بیایند.

برای فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۴ آرزوی موفقیت می کنم و بار دیگر به خاطر حمایتی که از من در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کردید، تشکر می کنم و امیدوارم با تلاشهای خانواده فوتبال آسیا، سال ۲۰۱۴ سال فوتبال آسیا باشد.