خوزه مورینیو سکوت را شکست

به گزارش ساكرنت ، مورينيو ۴۸ ساله از زماني كه يوفا او را از همراهي با تيمش در پنج ديدار اروپايي محروم كرد تاكنون سخني نگفته بود.

ماه گذشته مورینیو پس از دیدار رئال مادرید و بارسلونا داور و یوفا به جانبداری از بارسلونا متهم کرد. بارسلونا بلافاصله پس از این سخنان از این مربی پرتغالی شکایت کرد و رئال مادرید هم به نوبه خود از تیم بارسلونا و نیز ' سرجیو بوسکتس ' بازیکن بارسلونا به خاطر برخوردهای نژاد پرستانه علیه مارسلو یک یاز بازیکنان سیاه پوست این تیم شکایت کرد.
با این حال یوفا شکایت رئال مادرید را فاقد وجاهت قانونی دانست و آن را رد کرد.

اکنون مورینیو در پیامی به هواداران رئال مادرید اشاره ای به آن ماجرا کرده است. او در این پیام که در سایت رئال مادرید منتشر شد، نوشته است: این فصل به پایان رسید و می خواهم از هواداران رئال مادرید به خاطر احساساتشان و حمایتی که از تیم و کادر هیات مربیگری آن کردند، سپاسگزاری کنم.

وی افزود: ما به سختی کار کردیم و از جان مایه گذاشتیم و اکنون عملکرد سال گذشته پیش روی شما است و نوبت شماست تا آن را تحلیل کنید.
سرمربی رئال مادرید خاطرنشان کرد: ما روز ۱۱ ژوئیه(۲۰ تیر) باز می گردیم و با همان انگیزه همیشگی تلاش خواهیم کرد تا بر تاریخ پر افتخار رئال مادرید صحه بگذاریم.
مورینیو نامه خود را با این آرزوها به پایان رسانده است که فصل بعد اصول مسلم اخلاقی فراموش نشود و برخی ارزشهای اساسی فوتبال احیا شوند.

وی همچنین آرزو کرد: بازی جوانمردانه و احترام به رقبا و کارت قرمز به نژادپرستی در حد شعار و حرف نباشد و جنبه عملی پیدا کند.
مورینیو که در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا از زمین اخراج شد همچنین به پرداخت ۵۰ هزار یورو جریمه محکوم شده است.
' په په ' هافبک رئال مادرید از حضور در یک بازی و نیز پرداخت ۲۰ هزار یورو و نیز ' خوزه پینتو ' دروازه بان بارسلونا از حضور در سه بازی این تیم محروم شدند.
مورینیو در نخستین سال حضور در رئال مادرید این تیم را قهرمان جام کوپا دل ری اسپانیا کرد.