شاگردان تونی اولین نماینده آسیایی ایران

به گزارش افکارنیوز، دیدار فینال جام حذفی از ساعت ۱۶:۱۰ امروز(جمعه) ۲۵ بهمن ماه با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان آغاز شد و با برتری یک برصفر شاگردان تونی اولیویرا، تراکتورسازی برای نخستین بار قهرمان این مسابقات شد. سعید دقیقی در دقیقه ۵۱ تک گل بازی را به ثمر رساند.

در لحظات ابتدایی مس فشار روی دروازه تراکتورسازی را آغاز کرد که حاصل آن کارت زرد برای مهدی کیانی، یک ضربه ایستگاهی و شوت ادینیو بود که از بالای دروازه تراکتورسازی بیرون رفت. دقیقه ۱۵ ضربه سر ادینیو با اختلاف از کنار دروازه حامد لک عبور کرد. لحظاتی بعد خطای شیثرضایی روی کریم انصاری‌فرد، ضربه ایستگاهی علی کریمی که به اوت رفت را به همراه داشت.

دقیقه ۲۳ هیجان انگیزترین اتفاق بازی رخ داد و شوت زاویه‌دار ادینیو با برخورد به نوک انگشتان حامد لک و تیر دروازه به زمین بازگشت. در ادامه بازی افت محسوسی داشت و تا لحظات پایانی نیمه نخست موقعیت جدی روی دروازه ۲ تیم ایجاد نشد. تنها در دقایق پایانی شوت حسین‌خانی دروازه تراکتورسازی را تهدید کرد اما در نهایت این نیمه بدون گل پایان یافت.

نیمه دوم با شوک تراکتورسازی آغاز شد. دقیقه ۵۱ حرکت انصاری فرد درون محوطه جریمه و جا ماندن ۲ مدافع مس، فرصت را برای سعید دقیقی فراهم کرد تا گل برتری تیمش را وارد دروازه مس کند. بعد از این دیدار حملات پردامنه اما کم دقت مس آغاز شد.

دقیقه ۶۸ شوت حسین خانی با اختلافی اندک از بالای دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت. لحظاتی بعد پیمپائو بازیکن برزیلی بجای جواد کاظمیان وارد زمین شد و سپس سعید دقیقی کارت زرد گرفت. در تیم مس هم اسماعیل بیگی بجای ابراهیمی راهی زمین شد.

بازی در حالی به دقیقه ۸۰ رسید که ضربه سر ادینیو و شوت حسن زاده هم نتوانست دروازه تراکتورسازی را باز کند. در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان بازی سعید دقیقی جای خود را به فرشاد احمدزاده داد. دقیقی با گلزنی مقابل فولاد خوزستان در دیدار نیمه نهایی و بازی فینال برابر مس نقش بزرگی در قهرمانی تیمش داشت.

انصاری‌فرد دقیقه ۸۶ قدر اشتباه شیثرضایی را ندانست و توپ را از مقابل دروازه مس به بیرون زد. ضد حمله ترفند شاگردان اولویرا برای کاهش فشار حملات مس بود. در دقایق پایانی فرشید طالبی جانشین علی کریمی شد.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان تونی اولیویرا خاتمه یافت تا تراکتورسازی، اولیویرا و علی کریمی نخستین قهرمانی حذفی در فوتبال ایران را جشن بگیرند و این تیم به عنوان اولین نماینده ایران جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.