هافبک من یونایتد همراه با هفتاد هزار تماشاگر و همسرش استیسی و دوفرزندش درورزشگاه اولدترافورد جشن نوزدهمین قهرمانی را برگزار کردند.

به گزارش خبرآنلاین او ورزشکار سال انگلستان در سال قبل بود و شخصیتهای ورزشی این کشور از جمله آلکس فرگوسن او را الگویی برای تمامی جوانان جویای نام می دانستند.

اما در کمتر از ۲۴ ساعت همه چیز نابود شد تا پسر طلایی اولدترافورد به فردی خائن به همسر وخانواده اش بدل شود.

این بازیکن ۳۷ ساله تلاش زیادی کرده بود تا هویت خودش را در ماجرای رابطه نامشروعش با ایموگن توماس مخفی نگاه دارد.

بر طبق قانون قضایی انگلستان افراد مشهور در صورتی که خواهان عدم فاش شدن علنی نامشان در پرونده رسوایی اخلاقی باشند می توانند به دادگاه مراجعه کرده و مانع انتشار آن در روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی شوند. اما شخص مقابل میتواند تمامی جزییات ماجرای رابطه نامشروع را بجز نام، سن، ملیت، باشگاه و پست بازی و آدرس به مطبوعات بدهد.

اما در دنیای امروز که اینترنت مهمترین وسیله ارتباطی محسوب میشود ایجاد محدودیت برای نسخه های کاغذی و رادیو تلویزیون راه به جایی نمی برد واز ماه آوریل شایعه استفاده گیگز از این امتیاز حقوقی در اینترنت پیچیدو در سایتهای اجتماعی توییتر و فیس بوک خبر اکانت به اکانت می چرخید وبا جزییات توصیف می شد.

اما این تازه شروع ماجرا بودو در اوایل این ماه یکی از کاربران توییتر از گیگز در کنار چند تن دیگر از شخصیتهای مشهور که از قانون مذکور استفاده کرده بودند نام برد. بیش از یکصد هزار نفر برای دستیابی به این اطلاعات به اکانت فرد مذکور لینک شدند و بعد آن اطلاعات را برای دو میلیون نفر فرستادند.

هویت گیگز حالا کاملا دراینترنت عیان شده بود اما مرد قانون در دادگاه همچنان از افشای آن خودداری می کرد وزمانی که خانم توماس به دادگاه رفت تا در این زمینه توضیح بخواهد قاضی او را متهم به باج خواهی ۱۰۰ هزار پوندی از گیگز کرد.

گیگز که با بازیهای خوبش دراین فصل از عوامل اصلی قهرمانی و رسیدن یونایتد به فینال لیگ قهرمانان است، درهفته گذشته تلاش کرد تا از سایت توییتربخاطر افشای هویتش شکایت کند.

این حرکت او بدترین بازخورد ممکن را داشت و جان همینگ از اعضای حزب لیبرال دمکرات در مجلس عوام با بردن نام او به عنوان بازیکنی که به همسر و خانواده اش خیانت اخلاقی کرده به این غائله خاتمه داد و گفت : ۷۵ هزار نفر نام گیگز را در اکانت توییترشان دارند حالا این آقا می خواهد ما همه ۷۵ هزار نفر را دستگیر کنیم؟