تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی تست دوپینگ می دهند!

به گزارش افکارنیوز، فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) از تمامی ۳۲ تیم راه‌یافته به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خواست برنامه‌های خود را از تاریخ یکم مارس ۲۰۱۳(۱۰ اسفند ۱۳۹۲) به این نهاد ارسال کنند تا مسولان برگزاری جام جهانی فرصتی برای گرفتن تست دوپینگ پیش از شروع این تورنمت معتبر در برزیل داشته باشند.

جیری ووراک، رئیس دپارتمان پزشکی فیفا تاکید کرد تمامی بازیکنان تیم‌های راه‌یافته به مرحله پایانی جام جهانی تست دوپیینگ خواهند داد اما هیچکدام از تیم‌ها از تاریخ گرفتن این تست‌ اطلاعی نخواهند داشت و این قول را می‌دهیم که پیش از شروع اولین بازی جام بین ۲ تیم برزیل و کرواسی در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴(۲۲ خرداد ۱۳۹۳) هیچ بازیکنی باقی نخواهند ماند که این تست را نداده باشد.

ووراک گفت: از اینکه تاریخ گرفتن تست دوپینگ نامعین است، خوشحالم، چون نمی‌خواستیم تاریخ انجام این کار را فاش و علنی کنیم. ما هر وقت و هر کجا که اراده کنیم اقدام به گرفتن تست خواهیم کرد. باید یک چیز را روشن کنیم و آن هم این است که ما از تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ حداقل یکبار پیش از آغاز بازی‌های این تورنمنت تست خواهیم گرفت.

به این ترتیب تمامی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در برزیل باید تست دوپینگ بدهند. شاگردان کارلوس کیروش در گروه F این مسابقات با تیمهای آرژانتین، نیجریه و بوسنیوهرزگوین همگروه هستند.