عصبانیت شدید پروین از تصمیم علی دایی

به گزارش افکارنیوز، درگیری‌های بین مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند و دیروز نیز فاز جدیدی از درگیری طرفین کلید خورد.

سه‌شنبه هفته قبل، پرده از ماجرای درگیری شدید علی پروین و علی دایی در وزارت ورزش و هنگام جلسه خصوصی‌سازی با امیررضا خادم نماینده این وزارتخانه، برداشتیم.

آن گزارش، تمام اتفاقاتی بود که در وزارتخانه رخ داد و با وجود تلاش برخی(!) این ماجرا هرگز تکذیب نشد چون کاملاً واقعیت داشت اما ماجرای درگیری‌های دایی – پروین به آن جلسه و آن دعوای شدید لفظی ختم نشد و هر روز وسعت و دامنه بیشتری پیدا می‌کند.

* قضیه عجیب پاداش

قبل از آنکه به درگیری روز گذشته دایی و پروین برسیم، بد نیست از یک ماجرای بسیار عجیب، مطلع شوید.

یکی از نزدیکان به باشگاه پرسپولیس روز گذشته به ما گفت: «قبل از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان(بازی برگشت) سعید شیرینی با علی پروین تماس گرفته و به او می‌گوید سپاهانی‌ها برای پیروزی مقابل پرسپولیس، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان پاداش تعیین کرده‌اند.»

پروین هم جواب می‌دهد: «اگر آنها ۳۰۰ میلیون می‌دهند، من ۳۵۰ میلیون تومان می‌دهم!»

یعنی به ازای هر نفر از اعضای تیم، ۱۰ میلیون تومان؛ پاداشی که در فوتبال ایران برای یک بازی سه امتیازی در لیگ، بی‌سابقه است، مثلاً پاداش یک قهرمانی در جام‌حذفی یا لیگ‌برتر شاید یک دستگاه پژو با مبلغ(زمان گذشته) ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان بوده، ولی برای یک پیروزی در اواسط لیگ، پاداش ۱۰ میلیون تومانی استثنایی است.

به‌هر‌حال پرسپولیس موفق شد با حساب ۲ بر صفر سپاهان را شکست داده و دوباره در مسیر قهرمانی بیفتد. بعد از بازی، پروین با دایی تماس می‌گیرد و ضمن تبریک این برد، به او می‌گوید من به زودی پول را جور می‌کنم اما دایی به بازیکنان می‌گوید رفقای من، پاداش این بازی را می‌دهند!

بالاخره پروین ۲۵۰ میلیون تومان تهیه می‌کند و در تماس دوم با دایی، به سرمربی پرسپولیس می‌گوید بیا این پول را بگیر و بین بچه‌ها تقسیم کن اما دایی این پیشنهاد را رد کرده و می‌گوید: «تو قول دادی ۳۵۰ میلیون تومان پاداش بدهی، نه ۲۵۰ میلیون. این مبلغ برای آن برد، خیلی کم است!»

پروین به هر زوری که بود(شما بخوانید از طریق منابع درآمدزایی پرسپولیس در سازمان لیگ) ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم تهیه می‌کند و مجموعاً ۳۵۰ میلیون در اختیار دایی می‌گذارد.

دایی با دیدن این مبلغ، باز هم بهانه‌‌گیری کرده و به پروین می‌گوید: «مگر ما منتظر پاداش بودیم؟! تو در جلسه با هیأت‌مدیره قسم خوردی که ۳ تا ۴ میلیارد تومان پول به باشگاه می‌آوری، حالا آن پول چه شد؟ چرا پول را جور نمی‌کنی؟!»

* شیرینی‌های شیرینی!

در این مدت هر چه خبر در مورد سفرهای پرسپولیس خواندیم، کاملاً ناامید‌کننده بود. مثلاً اینکه پرسپولیس برای تسویه‌حساب با هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی دست به دامن سعید شیرینی شده و سرپرست تیم تمام پول‌ها را جور می‌کند در حالی که علی پروین به نزدیکانش گفته به زودی با مدرک ثابت می‌کند که شیرینی حتی یک ریال هم به او و باشگاه کمک نکرده و هزینه تمامی سفرهای پرسپولیس برعهده علی پروین و باشگاه بوده است.

حالا سوءظن‌هایی به وجود آمده که نکند شیرینی طور دیگری وانمود می‌کرده و برای ضعیف نشان دادن باشگاه در دادن پول سفر، از این فرصت برای نشان دادن سخاوتش استفاده کرده است!

ماجرای محرومیت قاسم دهنوی را هم حتماً می‌دانید؛ دهنوی روز یک‌شنبه هفته قبل برای حضور در بازی مقابل صبا محروم شد اما عده‌ای مدعی شدند شیرینی این موضوع را روز پنج‌شنبه به علی پروین گفته!

* اردوی یک دفعه‌ای!

این هم ماجرایی است که باید بخوانید؛ علی پروین صبح دیروز به یک‌باره و از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شود علی دایی قصد دارد تیم را به اردوی ارمنستان ببرد!

پروین از شنیدن این خبر شوکه شد، چون فکرش را هم نمی‌کرد دایی به دنبال مدیریت تیم، آن‌هم به صورت جداگانه از باشگاه و بدون اطلاع مدیرعامل باشد. این اردوی یک‌دفعه‌ای اما واکنش جالبی از سوی پروین داشت.

مدیرعامل پرسپولیس که عصبانی بود، در اولین واکنش خود رو به اطرافیانش گفت: «چرا باید تیم را بردارد و ببرد، آن هم بدون اجازه من؟»

پروین نگران بود که نکند دایی به دنبال بی‌کفایت نشان دادن مدیرعامل باشد و اتفاقات طوری رقم بخورد که دیگران بگویند پروین نمی‌توانسته این کار را انجام دهد اما دایی یک روزه پرسپولیس را به اردو می‌برد! این قضیه، اختلاف جدید دایی - پروین است.

* پرسپولیس‌؛ اتومبیلی گرفتار در یک چهارراه

شرایط پرسپولیس واقعاً بدتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. به نظر می‌رسد همه نزدیکان به این باشگاه، به دنبال امیال شخصی خود هستند و کسی به موفقیت‌های باشگاه(خودِ خودِ باشگاه!) کاری ندارد.

حالا پرسپولیس به اتومبیلی شبیه است که در یک چهارراه‌گیر کرده است. یک‌سو، علی پروین به همراه پیشکسوتانی که با خود هماهنگ و همراه کرده و البته دوستان متمولش قرار دارند و سمت دیگر، علی دایی به همراه رفقایش ایستاده‌اند. سمت سوم، محمد رویانیان است با آن طرح ۱۰۰ میلیارد تومانی که به تازگی ارائه کرده و در نهایت در سمت چهارم حسین هدایتی و محمد دادکان قرار دارند که در انتظار یک چراغ سبز از وزارت ورزش هستند تا پا پیش گذاشته و در کنار هم، باشگاه را مدیریت کنند.

* ناراحتی شدید پروین از مایلی‌کهن

در این شرایط، علی پروین که طی هفته‌های گذشته، به شدت از محمد مایلی‌کهن به عنوان اصلی‌ترین مخالف علی دایی حمایت کرده بود، از حمایت‌هایش پشیمان است!

به نظر می‌رسد عصبانیت پروین از مایلی‌کهن یک دلیل بیشتر نداشته باشد و آن، لو دادن برخی مدارک مالی باشگاه در برنامه ۹۰ دوشنبه هفته قبل بود.

این مدارک در پایان فصل و وقتی درگیری پروین - دایی به اوج خود می‌‌رسید، بیشتر به درد پروین می‌خورد ولی مایلی‌کهن بخش زیادی از داشته‌های پروین را به هوا فرستاد آن‌هم در یک برنامه تلویزیونی!

البته پروین رسید پولهایی که در اختیار شیرینی و دایی قرار داده تا مخارج تیم را بدهند به همراه برخی مدارک دیگر از جمله قرارداد برخی بازیکنان و... را به عنوان سند در دست دارد تا اگر جنگ و جدالش با علی دایی در پایان فصل از این بدتر شد، آنها را رو کند.