به گزارش افکارنیوز، امیر قلعه‌نویی پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر الشباب عربستان اظهار داشت: داور چینی دیدار استقلال - الشباب ضعیف‌ترین داوری بود که در این مدت دیده بودم و ۲ پنالتی تیم ما را نگرفت.

وی ادامه داد: خوب بازی کردیم اما عدالت فوتبال اجرا نشد. ما در همه چیز خوب بودیم و تنها یک مقدار بی‌دقتی کردیم و از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال در مورد صحنه‌های مشکوک این بازی با کنفدراسیون فوتبال آسیا تماس بگیرد و موضوع را پیگیری کند. معتقدم از سوی داور چینی یک پنالتی قطعی روی قاضی و یک پنالتی روی نظری گرفته نشده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. آنها تلاش کرده و خوب و منطقی بازی کردند اما در نهایت بازی را با یک گل به الشباب باختیم که به تیم عربستانی هم تبریک می‌گویم.

قلعه‌نویی درباره تعویض مبعلی یادآور شد: با تعویض مبعلی قصد داشتیم بازی را هجومی‌تر کنیم. معتقدم تعویض‌های خوبی داشتیم و توانستیم موقعیت ایجاد کنیم اما از آنها استفاده نکردم. بازهم تاکید می‌کنم تعویض مبعلی به دلیل آماده نبودن او نبود.

وی در مورد بازیکنانی که از استقلال جدا شده‌اند و تاثیرگذاری آن بر عملکرد این تیم تاکید کرد: من براساس موجودی‌های تیم خود صحبت می‌کنم و معتقدم آن بازیکنانی که رفتند، جدایی‌شان بر تیم ما تاثیری نگذاشته است. نباید به بازیکنان تیم ما بی‌غیرت بگویند، چرا که اینها غیرت داشتند که با این شرایط در تیم مانده‌اند.

سرمربی استقلال خاطر نشان کرد: شاید بازیکنانم آنطور که باید حقوق خود را دریافت نکرده‌اند اما برای تیم کم نگذاشته‌اند. بازیکنانم غیرت دارند که به خاطر مردم و پیراهن تیم خود همه تلاش‌شان را انجام می‌دهند.

قلعه‌نویی با بیان اینکه به برخی بازیکنان تیمش همچون حنیف عمران‌زاده تَشَر زده است، یادآور شد: ما شرمنده هواداران هستیم. آنها حضور خوبی داشتند و به خوبی تشویق کردند اما اگر توپ‌های ما درون دروازه می‌رفت اکنون سوال‌هایی‌که می‌پرسیدید به شکل دیگری بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان تیم فوتبال استقلال در اواخر بازی از نظر بدنی تحلیل رفته بودند، گفت: ‌ وقتی می‌توانیم در دقایق آخر بازی موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم یعنی از نظر بدنی آماده بودیم و من معتقدم بازیکنانم از نظر بدنی شرایط بسیار خوبی داشتند. ما به خوبی روی تیم حریف فشار آوردیم اما باید بگویم داوری این دیدار بسیار ضعیف بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: پنالتی صددرصد ما توسط داور چینی گرفته نشد و من تعجب می‌کنم داوری که در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کند، چرا پنالتی به این واضحی را نمی‌بیند! در این گونه مواقع باید قدر داوران خودمان را بیشتر بدانیم.

قلعه‌نویی در واکنش به اینکه میانگین سنی بازیکنانش بالا بود و همین مسئله باعثشد برابر الشباب تن به شکست دهند، عنوان کرد: وقتی شکست می‌خورید اینگونه سوالات هم به وجود می‌آید. بازیکنان تیم من به خوبی دویدند و این صحبت‌هایی که به وجود آمده درست نیست و صحبت‌های بعد از باخت است.

وی یادآور شد: باید این باخت را فراموش کنیم و بعد از ۲،۳ روز استراحت از شنبه کار خودمان را دوباره آغاز خواهیم کرد. نگاه ما به آینده است و مطمئناً با آماده شدن خسرو حیدری و اضافه شدن هاشم بیکزاده و هماهنگ شدن ایمان مبعلی بهتر از این خواهیم شد. من به آینده خوشبین هستم.