خلاصه ای از شب تلخ آبی ها!

به گزارش افکارنیوز، تیم‌های استقلال ایران و الشباب عربستان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز(سه‌شنبه) در چارچوب هفته نخست از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به مصاف هم رفتند. این بازی که به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد در پایان به برتری یک بر صفر نماینده عربستان انجامید.

نیمه نخست

استقلالی‌ها از ابتدا سعی کردند نبض بازی را در اختیار بگیرند و از همین رو در دقیقه ۵ بازی توسط غلام‌نژاد توانستند به دروازه الشباب برسند اما شوت نه چندان محکم این بازیکن در اختیار دروازه‌بان حریف قرار گرفت.

در دقیقه ۹ بازی عماد خلیلی، مهاجم الشباب توانست وارد محوطه جریمه استقلال شود و در حالی‌که تنها رحمتی را روبه‌روی خود می‌دید، نتوانست از موقعیتش بهره‌ای ببرد. جاگیری مناسب رحمتی باعثشد تا این توپ دفع شود.

در دقیقه ۱۸ بازی ایمان مبعلی پشت ضربه ایستگاهی ایستاد که در میانه‌های میدان به سود استقلال اعلام شده بود. توپی که او ارسال کرد در نهایت پشت مدافعان الشباب به اکبرپور و عمران‌زاده رسید اما این ۲ بازیکن در شرایطی که می‌توانستند با یک بغل پا دروازه را باز کنند به خیال آفساید ایستادند و در نهایت این فرصت خوب از دست رفت.

الشبابی‌ها نیز در پاسخ به این موقعیت در برگشت با یک شوت از پشت محوطه دروازه استقلال را تهدید کردند اما بازهم واکنش رحمتی مانع از گل شدن این توپ شد.

در دقیقه ۲۷ بازی استقلالی‌ها از سمت چپ زمین الشباب دست به تدارک یک موقعیت زدند و آرش برهانی که با پاس قاضی صاحب توپ شده بود بخت خود را برای زدن اولین گل استقلال آزمود اما با مقاومت دروازه‌بان الشباب مواجه شد.

در دقیقه ۳۷ ایمان مبعلی بازهم پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و توپ را روی دروازه الشباب ارسال کرد و عمران‌زاده توانست دروازه الشباب را باز کند اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بودن این گل بالا رفت و گل استقلال مردود اعلام شد.

یک دقیقه بعد سیاوش اکبرپور از سمت راست توپ دیگری را ارسال کرد و قاضی با ضربه سر دروازه را هدف گرفت اما توپش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۷ سیاوش اکبرپور از سمت راست دروازه الشباب توپ را ارسال کرد و آرش برهانی مانند موقعیتی که نیمه اول قاضی از دست داده بود توپ را با ضربه سر و با اختلاف کم به بیرون فرستاد.

گل نشدن این موقعیت برای استقلال گران تمام شد و در برگشت بازیکنان الشباب با رد شدن از چند مدافع استقلال وارد محوطه جریمه این تیم شدند و در نهایت عماد خلیلی توانست در دقیقه ۵۸ با یک بغل پا دروازه مهدی رحمتی را باز کند.

تنها ۲ دقیقه پس از گلزنی الشبابی‌ها پژمان نوری با یک شوت بخت گلزنی خود را امتحان کرد اما به نتیجه‌ای نرسید.

الشبابی‌ها یک‌بار دیگر در دقیقه ۶۸ توانستند به راحتی از بازیکنان استقلال بگذرند و این بار این ولید خلیفه بود که مقابل دروازه استقلال صاحب توپ شد. شوت سر ضرب او با اختلاف کمی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.

پاسخ به حمله الشباب، شوت از راه دور محمد قاضی در دقیقه ۷۳ بود که باز هم موثر واقع نشد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

استقلال که برای به تساوی کشاندن بازی به در و دیوار می‌زد، در دقیقه ۷۹ صاحب یک ضربه کرنر شد. پس از ارسال ضربه کرنر مدافع الشباب با ضربه خطرناکی محمد قاضی را نقش بر زمین کرد اما داور پنالتی نگرفت.

در ادامه حملات استقلال و در فاصله ۴ دقیقه به پایان بازی جدی‌ترین موقعیت استقلال را نظری ایجاد کرد. او که پا به توپ وارد محوطه جریمه شده بود با یک شوت دروازه میهمان را هدف گرفت اما ضربه‌اش با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در میان حملات تیم استقلال بازهم عماد خلیلی باعثآزار خط دفاع استقلال شد. او در دقیقه ۸۶ روی دروازه استقلال خطرناک ظاهر شد اما در میان چند مدافع استقلال این رحمتی بود که به موقع بیرون آمد و مانع از به ثمر رسیدن گل دوم الشباب شد.

استقلال در دقایق تلف شده بازی هم راه به جایی نبرد و در نهایت با یک گل مغلوب الشباب عربستان شد تا با توجه به برتری ۳ بر ۲ الجزیره امارات مقابل الریان قطر قعرنشین جدول رده بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا شود.