افشاگری کمپل در تایید نژادپرستی انگلیسی‌ها

به گزارش افکارنیوز، سول کمپل کاپیتان سابق آرسنال دست به افشاگری عجیبی زد و سخنانش به تیتر بیشتر روزنامه‌های انگلیسی تبدیل شد. او در اظهار نظری جالب گفت که تیم ملی فوتبال انگلیس به خاطر رنگ سیاهش اجازه بستن بازوبند کاپیتانی را به او نداد.

کمپل ۳۹ ساله ۷۳ بار پیراهن تیم ملی فوتبال انگلیس را به تن کرد اما تنها سه بار آن هم در بازیهای دوستانه بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. او گفت: براین باروم که فدراسیون فوتبال انگلیس آرزو می‌کرد که من سفید پوست بودم. من تمام شاخصه‌ها و معیارهای یک کاپیتان را داشتم. در خط دفاعی بازی می کردم و در حالیکه سن و سال زیادی نداشتم کاپیتان تیم باشگاهیم شدم. با این حال نه اتحادیه فوتبال انگلیس و نه حتی تماشاگران دوست نداشتند که من کاپیتان شوم و بازوبند کاپیتانی را به بازو بندم. شما کاپیتان سیاه پوستی را در تیم ملی انگلس نمی‌یابید. در رده‌های پایین سنی کاپیتان سیاه پوست وجود دارد اما در تیم بزرگسالان نه، چرا که در انگلیس باید کاپیتان سفید پوست باشد.

کمپل درباره کاپيتاني مايکل اوون در دوران او گفت: اوون مهاجم بسيار خوبي بود اما در حد واندازههاي يک کاپيتان هم نبود. وقتي او را به عنوان کاپيتان انتخاب کردند بسيار ناراحت شدم و بارها از خودم پرسيدم که چرا بازوبند را به من نمي دهند. اما همواره به اين پاسخ ميرسيدم، رنگ پوستم. اگر من سفيد پوست بودم بازوبند به من ميرسيد.