به گزارش افکارنیوز، غلام پیروانی ابتدا درباره انتخاب دستیار خارجی برای تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: مربی ایرانی چه عیبی دارد که در کنار کی‌روش نباشد؟ اگر مربی ایرانی در تیم ملی باشد، حتی اگر دخالت هم نکند می‌تواند تجربه‌اندوزی کند و کی‌روش چیزی دستش دهد. فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال می‌تواند در این زمینه دخالت کند اما الان همه چیز دست کی‌روش است.

مربی فوتبال اضافه کرد: دیدیم که ولاسکو هم از تیم ملی والیبال رفت. کی‌روش هم می‌رود اما اگر مربی ایرانی در کنار این مربیان خارجی باشد، بعد از رفتنشان چیزی از خود به جای گذاشته‌اند. من به صورت دقیق نمی‌دانم نقش امید نمازی در تیم ملی چه بوده است اما هر گلی یک بویی دارد. مربی خارجی به جای خود اما ما باید به خودمان هم احترام بگذاریم. با این حال فکر می‌کنم با توجه به اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرده، همه اختیارات هم دست کی‌روش است و مطمئن باشید او هم زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود!

پیروانی همچنین درباره نتایج ضعیف نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: می‌خواهم این سوال را بپرسم که آیا فوتبال ایران حرفه‌ای است؟ به اعتقاد من این چنین نیست. بازیکنان استقلال و پرسپولیس فقط پولشان را می‌خواهند و به اصل فوتبال فکر نمی‌کنند. تمرین آنها با جان و دل نیست. من ایمان دارم که بازیکنان با جان و دل تمرین نمی‌کنند. باشگاه‌های حرفه‌ای نباید سراغ اسم‌ها بروند. پولی به بازیکنان داده می‌شود که در حد بازیکنان ایرانی نیست. البته همین پول را فقط قولش را می‌دهند. باشگاه‌هایی مثل فجر شهید سپاسی و داماش آهی در بساط ندارند. در چنین شرایطی تیم‌های قطری می‌روند و رائول را می‌آورند. باید هم زورمان به چنین تیم‌هایی نرسد. آنها بهتر زمین شخم می‌زنند، بهتر بذر می‌پاشند و باید هم بهتر درو کنند. از کَرم خدا دور است که آنها از ما جلو نیفتند. برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای کارهایشان حرفه‌ای است. آن وقت باید بگوییم استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی می‌توانند قهرمان آسیا شوند؟!

سرمربی سابق فجر شهید سپاسی شیراز همچنین درباره وضعیت نابسامان این تیم در لیگ برتر گفت: فجر امسال در حد بضاعتش کار می‌کند. بروید از جعفری(مدیر عامل) باشگاه بپرسید که امسال چند نفر از لیستی که داده بودم را جذب کردند. من ۱۰ سال مربی فجر بودم و در کنار مقام‌هایی که کسب کردم، بازیکنانی مثل سید مهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور، مهرزاد معدنچی و غلامرضا رضایی را هم معرفی کردم. در همه این سال‌ها یک بار نگفتند تیم را برای قهرمانی یا کسب رتبه خوب ببندیم. فجر همیشه‌ی خدا برای نیفتادن بسته شد.

غلام پیروانی از مربیان اخلاقمداری است که دیشب هم در همایش شاهین اخلاق از او به عنوان یکی از مربیان سالم در فوتبال یاد شد.

وی در این باره نیز با تقدیر از خبرگزاری ایسنا به خاطر برگزاری این همایش مطرح کرد: بمیرم به نام و نمانم به ننگ... ما برای چه باید در این فوتبال باشیم؟ باید بمانیم تا آقایان هر چه دلشان خواست نصیبمان کنند؟ واقعا پول چه ارزشی دارد؟ تمام املاک را از اینجا تا قاره آمریکا به نام من بزنند. آخرش چی؟ آخر سر همه باید در یک وجب جا بخوابیم. من مجید جلالی را خیلی دوست دارم و میدانم که در مراسمی که ایسنا برگزار کرد، هم از اخلاق صحبت کرد. معتقدم او باید دو هفته زودتر تبریز را ترک میکرد. امیر مومنان علی (ع) میفرماید: "هر جا که تو را نخواستند برو." ما نباید به خاطر پول همه چیز را ببازیم. فکر میکنم قهرمان شدن ساده است اما پهلوان شدن سخت.