۳سال زندان برای اسطوره فوتبال رومانی / عکس

به گزارش افکارنیوز، گیورگی پوپسکیو که برای باشگاه‌های بزرگی مانند آیندهوون، تاتنهام، بارسلونا و گالاتاسرای بازی کرده، به ۳ سال و یک ماه زندان محکوم شد. پوپسکیو ۴۶ ساله که ۶ بار بازیکن سال رومانی شده است، یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال رومانی بود که و گفته می‌شد در انتخابات روز چهارشنبه شانس بیشتری نسبت به رقبای خود دارد.

او که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اروپای شرقی محسوب می‌شود، ۱۱۵ بازی ملی در کارنامه خود دارد و یکی از مهر‌ه‌های کلیدی تیم ملی رومانی در جام‌های جهانی ۱۹۹۰،۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ و همچنین رقابتهای جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ بود.

در رسوایی اخیر فوتبال رومانی پوپسکیو و چند مقام بالای دیگر به دلیل اعلام نکردن رقم واقعی ترانسفر ۱۲ بازیکن به لیگ‌های خارجی بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ با حکم‌های سنگینی مواجه شده‌اند. براساس تحقیقات انجام شده، قسمت‌های پنهان رقم ترانسفر بازیکنان به بانک‌های خصوصی در هلند منتقل شده است. ۱.۷ میلیون یورو مالیات و همچنین ضرر ۱۰ میلیون یورو ضرر ۴ باشگاه به دلیل ثبت رقم‌های نادرست در این ترانسفرها پرداخت نشده است.

کریستین بورچی رئیس پیشین باشگاه دیناموبخارست (۶ سال و ۴ ماه) و جورج کوپوس رئیس پیشین رپید بخارست (۳ سال و ۸ ماه) دیگر متهمان این پرونده فساد مالی هستند. دادگاه اعلام کرد این رایها نهایی است و دیگر اعتراضی به آن وارد نیست.